Hyi mikä mulla on nielussa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mie

Aktiivinen jäsen
13.06.2004
1 955
2
36
Mulla on selvästi imusolmukkeet kaulalla turvonneet ja kosketus arat. Kurkku on ollut pikkasen kipeä ja kutisee korvaa ja kurkkua. Henki haisee sellaselle ilettävälle :x ja kurkkasin kurkkuun niin siel oli toisella puolella pieni valkoinen pallo, niinkuin angiinassa sellainen peite. Yritin ottaa sen topsulla pois muttei se irronnut. Sattui vähän...

Mikähän mulla on? Lievä tulehdus nielussa? Ei kai angiina voi olla kun sehän on sairaan kipeä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:33 MIE kirjoitti:
Kuuluuko siihen nuo oireet mitä kerroin? Miten sen saa pois ku ei irronnut? Hyi iljettävä... :o
no sulla on varmaan ollut tavan flunssa ja silloin turpoaa nielurisat.. jos nielurisat on aina suurentuneet niin niitä proppuja kertyy jatkuvasti (kokemusta on)... ei tarvii lääkäriin mennä ainakaan ton propun takia, tuskin niitä sit enää tulee kun nielurisat palaa normaaliin kokoon...

Hmm..ei kai mul oo ollu flunssaa nyt...Ainakaan kovin pahaa kun en oo ees huomannu... ;)

Kiitos vastauksista...Seuraan tilannetta jos pahenee tai ei ala parantua niin soitan lääkärille ja kysyn... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:42 MIE kirjoitti:
Hmm..ei kai mul oo ollu flunssaa nyt...Ainakaan kovin pahaa kun en oo ees huomannu... ;)

Kiitos vastauksista...Seuraan tilannetta jos pahenee tai ei ala parantua niin soitan lääkärille ja kysyn... =)
onkos allergiaa? mulla ainakin kurkku kipeä ja imsuolmukkeet turvonnu sen vuoksi...

Sitä oon vähän itsekin epäillyt.Kun usein on lievää kurkku kipua ja sellaista kutinaa kurkussa ja korvassa. En ole testeissä käynyt, mut vois käydä kyllä...

Mul on kyllä kilpirauhasen vajaatoiminta ja kilpirauhanen on suurentunut. Mietin vain että voisko oireet johtua siitäkin...?...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:57 kilpis kirjoitti:
Asian vierestä..Miten on, huomaako sen itse että kilpirauhanen on suurentunut, näkyykö ulospäin?
kyllä mä uskon, että ammattitaitoinen ihminen osaa kokeilla onko suurentunut... mut esim. struuma joka voi tulla kilpirauhaseen niin sen tuntee kyllä ihan itsekin (mulla sellainen on ja tuntuu iso patti "alakurkussa"

kuulostaa tutulta. kärsin siitä samasta vuosi pari takaperin. saattoi tulla useamman kerran vuodessa.. lauloin silloin enemmän kun nykyään, olen miettinyt josko nämä kaksi liittyisi toisiinsa jotenki.
mut kerran menin lääkäriin näyttää ja totes et on jotai bakteeripesäkkeitä nielussa.. antoi antibioottia. sen jälkeen en mennyt enää lääkäriin ku läksi kuitenkin itsestään pois aina ilman lääkitystä..
mulle on jäänyt siihen kohtaan sellainen lommo. vaikkakin oli niitä useammassakin kohdassa, mut siihen yhteen kohtaan jäi muisto. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 12:02 mimomamo kirjoitti:
kuulostaa tutulta. kärsin siitä samasta vuosi pari takaperin. saattoi tulla useamman kerran vuodessa.. lauloin silloin enemmän kun nykyään, olen miettinyt josko nämä kaksi liittyisi toisiinsa jotenki.
mut kerran menin lääkäriin näyttää ja totes et on jotai bakteeripesäkkeitä nielussa.. antoi antibioottia. sen jälkeen en mennyt enää lääkäriin ku läksi kuitenkin itsestään pois aina ilman lääkitystä..
mulle on jäänyt siihen kohtaan sellainen lommo. vaikkakin oli niitä useammassakin kohdassa, mut siihen yhteen kohtaan jäi muisto. :)
nielurisathan voi olla risaiset eli toi lommo on yksi "risainen" kohta... mulla on ihan risaiset risat ja siksi kertyy proppujakin usein...

Mun mielestä kuulostaa propulta.. Eli se on vaaraton "bakteerikasauma", joka lähtee ajan kanssa itsestään pois. Mulla niitä tuli ainakin sillä tavalla, että kun oli yhdessä hampaassa väliaikainen paikka, niin siinä oli tavallista isompi hammasväli ja sinne kertyi aina kaikkee kamaa, ja sitä sitten "imeskelin" kielellä pois niin ilmeisesti ne jämähti nielurisoihin. Vaiva ainakin katois sitten kun hammas paikattiin oikeasti. Proppu oli välillä tosi iso, yli sentin "mittainen" ja se oli kyllä sairaan kipeä.. Kipu säteili myös korvaan ja kaulalle. Mut sitten yks päivä kun söin näkkäriä ja nielaisin vahingossa tavallista isomman palasen, se veikin propun mukanaan! Ah sitä helpotusta. Toisella kerralla osasinkin sitten niellä jotain karkeampaa isoina paloina niin proppu lähti.

ja ne proput saa irti kun painelee vaikka hammasharjan toisella päällä nielurisoja kevyesti... ne tavallaan "pulpahtaa" ulos sieltä... voi kyllä tulla oksennurefleksi kun joutuu tökkimään niin syvälle...

Kyllä aika hyvin osaa tavallinenkin ihminen katsoa onko kilpirauhanen suurentunut. Kokeilet vaan sormilla tunnustelemalla kaulaa...Ja taita päätä taaksepäin ja katso peilistä...Ja voi verrata myös toiseen ihmiseen. Mulla on ainakin niin iso että sen huomaa jos oikeen katsoo ja käsin tunnustelemalla huomaa heti.

Pitääpä yrittää poistaa tuo proppu vaikka sitte syömällä karkeaa tai harjalla...Inhottava olo kokoajan... :/

Yhteistyössä