Hyperstimulaatiosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kimalainen

Jäsen
31.01.2006
204
0
16
Laitan tähänkin ketjuun:

Moikka!
Onko kenelläkään antaa tukea ja omakohtaista tietoa hyperstimulaatiosta?
Minulle kävi näin:
Toisella hoitokerralla (munasolujen lahjoitus) oikealle puolelle alkoi kasvaa munasoluja paljon vasempaan verrattuna. Keräyksessä niitä saatiin yhteensä yli kaksikymmentä. Irroituspiikin jälkeen aloin kipeytyä ja keräyksen jälkeen olo paheni nopeasti. Turposin aivan mahdottomasti, pyörtyilin, oksentelin, oli kamalaa vihlovaa kipua hartioissa ja solisalueella ja hengitys oli vaikeaa. Siispä sairaalaan. Siellä nesteytystä ja ultria, joissa kävi ilmi, että vatsassa on runsaasti nestettä, joitakin verenpurkaumia ja n. 7 cm:n mittaisiksi turvonneet munasarjat. Kuulemma ei ollut hyperstimulaatiota, koska hemoglobiini laski sataan eikä noussut niinkuin hyperissä yleensä. Pari päivää myöhemmin kotiin päästyäni avasin koneen, tutustuin aiheeseen ja koin aivan selvästi, että kaikkien oireideni perusteella oli totisesti hyperstimulaatio! Nyt kuudentena päivänä keräyksestä olen yhä todella kipeä ja turvoksissa kuin mikä, lämpö sahailee ja hengitys on ajoittain hankalaa. Kaiken lisäksi olen saamassa suonikohjuja ympäri jalkoja ja vatsaa. Sairaalassa antoivat hemoglobiinin laskun vuoksi verenvuotoa vähentävää lääkettä, joka ei taatusti parantanut asiaa. En ole kunnossa, sen tiedän! Ja nyt vaan odottelen, että paranenko vai pahenenko niin, että taas on lähdettävä päivystykseen.

Rohkaisevia sanoja, kiitos. Varoitellakin saa, jos on perusteet kohdillaan.

Heippa!

Tosi ikävä kuulla, että olet joutunut siellä sairastamaan. Mielestäni tuo kaikki kuulostaa kuitenkin ihan Hyperstimulaatiolta. Itselläni se laukesi 6 päivää punktiosta, jonka jälkeen olin neljä päivää sairaalassa. Oireet olivat juuri tuo hartiapistos, kovat kivut, turvotus, nesteen kertyminen, pahoinvointi, ripuli ja pyörrytti koko ajan. Sairaalassa olin tiputuksessa ja kaikki mitä join ja pissasin mitattiin, verikokeita otettiin kerran päivässä ja lisäksi pistin itseeni verenohennuslääkettä. Hemoglobiini laski, josta lääkäri sanoi että liittyy varmasti hyperstimulaatioon, runsaaseen nesteytykseen ja kehon poikkeustilaan. Pääsin neljäntenä päivänä kotiin, jonka jälkeen tilani taas paheni, päässä sumeni, kuume sahasi edes takaisin ja päädyin taas päivystykseen. Nestettä ei kuitenkaan ollut kertynyt, joten pääsin kotiin, vaikka olisin päässyt osastollekin. Kotiin pääsyn jälkeen 3 päivää pohkeeni kipeytyi ja nyt piikitän verenohennuslääkettä seuraavat 8 viikkoa, minimoimaan veritulppariskiä. Oloni on muuten nyt hyvä, peruskunto palannut.

Missä sairaalassa sinua on hoidettu? Itse kävin Naistenklinikalla sekä yksityinen klinikka halusi minut käynnille, jossa ultrattiin ja tutkittiin.

Itse lähtisin kyllä takaisin sairaalaan jos olosi on edelleen noin huono. Ei kuulosta kyllä mitenkään hyvältä! Minulle ainakin sanottiin, että tarkkaile vointiasi. Jos oireet pahenee, hengitys vaikeutuu, niin takaisin samantien. En halua nyt pelotella, vaan kerron vaan miten minulle sanottiin. Toivottavasti kaikki kääntyy pian parempaan päin!

Tulethan kertomaan mitä sinulle kuuluu!

Yhteistyössä