Hyttysiltä suojaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Oppa

Jäsen
03.12.2008
89
0
6
Menemme juhannuksen viettoon mökille, jossa on runsaasti hyttysiä, ja lapsukainen (1 v 3 kk) pitäisi saada ötököiltä suojaan muutenkin kuin pelkillä vaatteilla. Näin pienille oli muistaakseni olemassa hyttyssuihke, jota myydään joissakin apteekeissa. En vaan muista suihkeen nimeä eikä meidän lähiapteekissa tiedetty asiasta mitään. Tietääkö joku sen aineen nimen? Muutkin tehokkaat hyttysten karkotusvinkit kelpaavat. :)

En ole kyllä muistaakseni kuullut, OFF:in Kids:kin on yli 3-vuotiaille niin kuin kaikki, joissa on tehoaineena DEET:iä, joka siis on se yleisin ja tehokkain hyttysmyrkyn aine.
Lapissa kun oli pakko jollain torjua ötököitä, laitettiin myrkkyä vaatteisiin sellaiseen paikkaan, johon lapsi ei itse päässyt käsiksi. Eihän se tietenkään kaikkea torju.

frantsilalla on joku vähän luonnollisempi hyttyskarkote. myydään luontaistuotekaupoissa. ollaan käytetty lapsen vaatteisiin suihkuttaen, siinäkin ohjeessa lukee että 3-vuotiaasta eteenpäin.

Olen kuullut ihmisten vannovan ruokaöljyn nimeen. Kuulemma myös sitronella-öljy auttaa, tosin sitrukset saattavat aiheuttaa auringonvalon kanssa ihoreaktioita, kuulemma. Itse ajattelin testata pohjoisen reissussa ruokaöljyä, se kuulostaa turvalliselle.

Se kaipaamani vauvoille ja taaperoille sopiva hyttyskarkote on nimeltään Zanzarin Bio-Spray. Täältä kotikulmieni apteekeista sitä ei ole saatavilla, mutta netissä sitä kyllä myydään ja ilmeisesti Yliopiston Apteekkikin myy ko. tuotetta. En ole vielä testannut kuinka tehokasta ainetta se on mutta kohtahan tuo nähdään kun lähdetään itikkasavottaan. :laugh: Hauskaa juhannusta kaikille!

Yhteistyössä