Hyvä seksielämä yrityksen alttarille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Murheensa kullakin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Murheensa kullakin

Vieras
Ahdistaa vaan. Vuosi ollaan lasta yritetty metodilla "saa tulla jos on tullakseen". Muutamassa kerrossa on käytetty ovistikkuja, ei ole auttanut. Gynen mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa, vaikka itse olen kiertoani vähän ihmetellyt: kuukautiset tuppaavat kestämään kaksi viikkoa, ihme tuhruttelu alkaa viikkoa ennen varsinaisia kuukautisia.

Gynen vinkki oli että seksiä joka toinen päivä, jopa hieman moralisoivaan sävyyn. Harrastamme seksiä nimittäin vain n. kerran viikossa ja oviksen aikaan lähes joka päivä (2-3 pv ajan). Gyne (YTHS) oli sitä mieltä että omapa syyni jos en tule raskaaksi kun olen tällainen pihtari. Mieheni kanssa olemme kuitenkin olleet kymmenisen vuotta yhdessä ja seksielämä tällä tasolla riittää molemmille ja on hyvää - aivan tajuttoman ihanaa silloin kun sitä on. Meitä kumpaakaan ei kiinnosta alkaa joka toinen päivä "pakkohöyläämään". Menisi maku koko sukupuolielämästä.

Kiire tietysti alkais olla, olen kolmikymppinen nainen. Miehen suku tietää yrityksestä, tarjoilee minulle aina tavatessamme raskaustestiksi viiniä ja anoppi jopa vihjailee että inseminaatiolla niitä lapsia saadaan.

Aagrh.

Jos sulla on säännöllinen kierto ja ovulaationkin tunnistat suunnilleen parin päivän tarkkuudella, niin ei tosiaan tarvii mennä koko kiertoa joka-toinen-päivä -taktiikalla. Riittää kun silloin oviksen aikoihin duunaatte joka toinen päivä. Toki saa joka päiväkin puuhastella ;)

Toi tuhruttelu ennen menkkoja vois johtua keltarauhashormonivajeesta ja siihen auttaa keltarauhashormonivalmiste esim. Terolut tai Lugesteron. Suosittelen käyntiä lapsettomuuteen erikoistuneella tai muuten vaan jollain toisella gynellä, joka varmaan kirjottaisi sulle reseptin.

No miksette voi kokeilla että vaikka yhdessä kierrossa harrastatte seksiä joka toinen päivä? Siten maksimoitte raskauden mahdolisuuden. Vuosi yritystähän on se normaali aika, jonka jälkeen tutkimuksiin. Eli se vuosi voi hyvinkin mennä ennen kun raskaaksi tulet. Malttia peliin.

Vähän samoja olen mietiskellyt minäkin, kuin ap. Nyt kun kakkosesta haaveillaan, niin pitäisi aktivoitua tuolla makkarinpuolella. Minäkin kammoan ajatusta pakkohöyläämisestä. Ekaa tehtiin 10kk ja loppuvaiheessa otin käyttöön ovistikut. Suosittelen niiden käyttöä kyllä lämpimästi ja taidan itsekin ottaa ne käyttöön taas. Mulla ne ainakin helpotti turhia paineita sen ajoittamisen kanssa. Ei tarvinnut miettiä, että pitääköhän sitä nyt taas, vaikka ei yhtään huvittais...

En ole "pakkoseksin" kannalla. Mekin ollaan oltu miehen kanssa yhdessa kymmenen vuotta, seksia 1-2 krt viikossa. Ja silloin kun sita on se on todella nautinnollista... ; )!
Meille tama tiheys sopii hyvin. Tyttaremme on nyt 2v. ja kun oltiin paatetty raskautua, tarppasi ekasta kierrosta (olin 29 v.), seksitiheys sama kuin nyt. En viitsi/viitsisi tuosta rakastelutiheydesta stressaantua. Pikkukakkonen on suunnitteilla ajatustasolla, aiomme ottaa yhta lunkisti kuin ekalla kerralla. Saa nahda...
Pidan peukkuja pystyssa ap:lle, yrita ottaa rennosti ja nauti seksista... ; ) !

Safiirin kanssa samoilla linjoilla!
Itselläni myös oli ongelmana tuo tuhruvuoto. Tulin raskaaksi ensimmäisestä vyöhyketerapiakierrosta. Terapiapäivät oli muistaakseni kpt 8 ja 12. meillä myös oli yritystä takana pidemmän aikaa. Suosittelen kokeilemaan vyöhyketerapiaa ennen lääkkeiden syöntiä!

Tarkoituksenahan on saada oman kropan hormonituotanto toimimaan oikein. Tuotantoa saattaa olla liikaa tai liian vähän. Hoidot ajoitetaan kierron alkuun, ennen ovulaatiota. Ovulaation jälkeen hoitoa ei tehdä, odotellaan mahdolliset menkat ja taas 2-3 hoitokertaa. Mulle tosiaan riitti nuo kaksi hoitoa yhdessä kierrossa. Kannattaa kysellä terapeuttia, joka on tehnyt näitä "lapsettomuushoitoja" aikaisemminkin.

kerro ihmeessä mikä on mekanismi sen vyöhyketerapian takana? Miten ihmeessä se saisi "hormonituotannon toimimaan oikein"? Se että sinulla tärppäs ei tee asiasta todistettua, vaikka sulla kävi hyvin (onnex olkoon:). Kyllähän sitä voi kokeilla jos on valmis laittaan rahaa roskikseen (=pahinta mitä voi tapahtua). Mutta en luottaisi siihen. Jos on asiasta enemmän tietoa, laita ihmeessä teksti!

Vyöhyketerapiaa on käytetty kautta aikojen, samoin kuin monia muita vaihtoehtohoitoja. Ei niihin tarvitse "uskoa" ellei halua, mutta kukaan meistä ei myöskään usko sinun olevan lääkäri. Akupunkiot yns ovat vasta tulossa tänne meille päin yleiseen käyttöön, perinteisen lääketieteen rinnalle ja tueksi. Monet lääkäritkin suosittelevat nimenomaan esim akupunktiota tupakoinnin lopettamiseen, vaikkei se olekaan verrannollinen kliinisen lääketieteen kanssa.

Hih, lääkäri joka käyttää ysäriteinislangia (onnex olkoon). Ja toinen vinkki, lääkäreille "pahinta mitä voi tapahtua ei ole laittaa rahaa roskikseen".

älä närkästy "dosentti". Halusin vain teoriat tän kaiken takana, ehkä se oli liikaa pyydetty... Ei minua kiinnosta mitä sinä uskot minusta. Mun roskisraha kommentti liittyi lähinnä vyöhyketerapian riskeihin. Onko vakavampia riskejäkin olemassa?

Jos joku voisi minulle asiallisesti kertoa jotakin olisin hyvinkin kiitollinen, olen jo valmis tekemään vaikka mitä saadakseni lapsen. Akupuntuurista on tulossa tutkimuksia kun vihdoinkin ollaan keksitty miten sitä voidaan objektiivisesti tutkia, mutta en usko että sitä ensisijaisesti tutkitaan lapsettomuushoitoihin liittyen. Tietääkseni vyöhyketerapiasta ei ole, vai onko? Ja mitä siinä tehdään?

Yhteistyössä