Hyvä työhakemus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anni"

Vieras
Millainen on hyvä työhakemus? Löytyisiköhän netistä mallia persoonallisiin hakemuksiin?

Olen vakituisessa työpaikassa ja aikaa siitä, kun olen viimeksi työtä hakenut on jo melkein 8 vuotta. Hirveän hankalalta tuntuu työhakemuksen tekeminen. Tuntuu, että tekele on niin tylsä ettei erotu millään edukseen. Uutta työtä olen siis hakemassa, koska haluaisin muuttaa takaisin syntymäseudulleni.

Riippuu ihan paikasta minne hakee että kuinka persoonallisen hakemuksen voi tehdä.
Mä olen saanut duunin hassulla riimirunohakemuksella. Johonkin työhön voisi olla paikallaan vaikka hieno askarreltu hakemus, joihinkin on vaan pakko kirjoittaa sellainen virallinen mutta siinäkin voi sit koittaa välttää niitä tavallisimpia latteuksia (=tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa yms).

[QUOTE="niin";23118073]Persoonallisen, oman näköisen hakemuksen saa vain itse tekemällä, ei kopioimalla.[/QUOTE]

Näinhän se on, mutta monesti niitä ideoita tulee, kun katsoo vinkkiä hyvin tehdyistä hakemuksista... Ihan sama juttu lähes missä asiassa vaan.

Monsterin sivuilla on muutama malli. Ei mielestäni mitään kovin hyviä kyllä. Lähinnä niistä saa jotain osviittaa jäsentelyyn ja hakemuksen pituuteen. Jos teksti on sekavaa ja poukkoilevaa, niin jää lukematta. Itse en lue, jos on paljon monimutkaisia pitkiä virkkeitä.
Ehdottomasti kannattaa laittaa muutama harrastus mukaan. On tärkeää, että kerrot myös vapaa-ajastasi jotain. Se kertoo sinusta paljon.
Se on yllättävän vaikeaa olla yhtä aikaa myyvä ja vaatimaton. :)

Onnea hakuun!

Näinhän se on, mutta monesti niitä ideoita tulee, kun katsoo vinkkiä hyvin tehdyistä hakemuksista... Ihan sama juttu lähes missä asiassa vaan.

Yhteistyössä