Hyvää uutta karenssi-vuotta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hyvää ja ei niin hyvää Uuttavuotta kaikille! Sain juuri tänään kirjeen te-toimistosta,että selvitystä kaivataan ja ehkä työttömyyskorvaukseni katkeaa.Syytä ei tähän mainittu,enkä kyllä tiedä mikä on syy.Laitoin selvityksen menemään ja enpä tiedä mikä tulee vastaukseksi.
Selvityspyyntö oli päivätty 23.12.2018.Että olisko mun karenssi niinkuin joululahja viraston pomolle vai? Varmaan oli kiva virkailijan lähteä pehmeältä pallilta joululomalleasenteella että kiäh kiäh,juhlikoot nyt joulua.PRKLE.Kaiken olen mielestäni tehnyt niinkuin suunnitelmassa oli. En tiedä mistä nyt tuulee.
Ihan kiva vuoden alku sitten,kun pienet rahat on käytetty joululahjoihin kolmelle lapselle ja jouluruokaan.Muutenkin eletään kädestä suuhun,eli just pysytään hengissä,eli vain ruokaan on varaa.Miehen palkka menee lainoihin,velkoihin ja ulosottoon.Mä työmarkkinatuella elätän meidän perheen ja siitäkin menee vielä laskuja.
En tiedä enää millä sitä eläisi,jos karenssi tulee...Joo joo mee töihin.Yritetty on,mun karenssi ei lisää työpaikkoja.Enkä siltikään saa hoitopaikkaa lapselle,koska olen työtön.Ei myöskään saada asumistukea.
Toimeentulotukea tuskin saadaan,omaisuus pitäis myydä ensin,tuskin menee kaupaksi näin talvella... Kiva kuolla nälkään.. T:äiti,iskä ja kolme alaikäistä lasta

Ilman selvityksiäkö sitä vastikkeetonta rahaa pitäisi syytää? Mene töihin. Jos töitä ei löydy, vaihda paikkakuntaa, alaa tai asuinmaata. Niin ennenkin tehtiin eikä ulistu kiittämättöminä nettifoorumilla että miksei yhteiskunta lapioi minulle kyselemättä rahaa vaika itse on sössitty omat asiat.

Ilman selvityksiäkö sitä vastikkeetonta rahaa pitäisi syytää? Mene töihin. Jos töitä ei löydy, vaihda paikkakuntaa, alaa tai asuinmaata. Niin ennenkin tehtiin eikä ulistu kiittämättöminä nettifoorumilla että miksei yhteiskunta lapioi minulle kyselemättä rahaa vaika itse on sössitty omat asiat.
Haista sinä...En ole sössinyt mitään asioitani,en vain saa töitä.Toivottavasti joudut itse työttömäksi pian. T: AP

Ja vastaanpa vielä kyselijöille,ei emme ole muuttamassa.miehellä on vakituinen työ täällä ollut jo yli 25v.Sukulaiset ja koulut täällä.Miksi lähtisimme,sittenhän ois mies työtön ja minä töissä,missä järki.Kun on kuitenkin aika kapea-alainen ala hänellä,ei kovin usein ole paikkoja avoinna.

Yhteistyössä