Hyvää v'¨´+n huomenta vaan päiväkodillekin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argggh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argggh

Vieras
Se tunne, kun heräät turhaan kuudelta laittamaan itseäsi valmiiksi ja herätät lapset seitsemältä vain kuullaksesi 6-vuotiaalta, että päiväkodin aamuohjelma on peruuntunut eikä siellä tarvitsekaan olla kahdeksalta. Itselläsi on tietenkin se viikon ainoa päivä, jolloin menet vasta kymmeneen, samoin koululaisella. Voi asieödhpsiufSEFJSDNFIJSNDIVSDJBVISJDNVKJSDNV!!

En tiedä, onko mies jättänyt kertomatta minulle aikataulumuutoksesta, vai päiväkoti hänelle. Turhaan herätin koululaisenkin, joka olisi saanut vielä rauhassa nukkua. Mutta kun en voi vielä jättää häntä yksin hoitamaan aamutoimia, niin pakko oli herättää. Nyt muuten pännii.

Nyt pitäisi kai asennoitua niin, että ihanaa, kun on rauhallinen aamu lasten kanssa. Jee.

Toivottavasti soitit heti päiväkotiin ja haukuit kaikki lyttyyn. onhan toi nyt törkeetä pakottaa nousemaan aikaisin. Miksi ne lapset ylipäätään oli menossa hoitoon jos sulla on vapaapäivä?

[QUOTE="hohhoijaa";28226998]eiku sori luin ihan väärin. mut joo päiväkodin vika kuitenkin. tai ehkä miehen.. mut v:n päiväkoti silti ja tyhmät hoitajat[/QUOTE]

Tämä palsta ei kyllä koskaan petä. Siis: Jos kirjoitan tänne, että v...ttaa, se ei tarkoita sitä, että menen pää punaisena huutamaan päiväkodin työntekijöille. Kuten sanoin, en tiennyt, onko mies jättänyt kertomatta vai henkilökunta. Enkä tietenkään luota vain pojan sanaan, vaan soitin päiväkodille ja kysyin asiaa. Eivät olleet sanoneet asiasta mitään miehelleni eilen. Vastasin, että selvä juttu. Tottakai minua ottaa päähän, mutta minkäs teet. He tietävät varsin hyvin siellä, että olisi pitänyt ilmoittaa.

Eikö itseäsi harmittaisi, jos olet etukäteen asennoitunut niin, että tämä on se aamu, jolloin kaikki saavat nukkua ja sitten saat kuulla, että olette turhaan kiirehtineet? Minulla on kolme lasta, jotka pitää joka päivä saada kouluun, päiväkotiin ja eskariin ennen töihinmenoa. Mies lähtee töihin ennen kuutta. Täydelliselle superäidille tällaiset aamut ovat tietenkin silkkaa lastenleikkiä ja ihanaa nautintoa, mutta tällaiselle vähemmän täydelliselle välillä ihan yhtä h--vettiä. Kukaan ei varmaankaan tunnista tällaista? Meille on muutaman kerran käynyt niin, että olemme kiirehtineet päiväkodille ja kuulleet vasta siellä, että se joku sovittu meno on peruttu. Ketä tahansa se ottaisi päähän. Tällaisten palstojen tarkoitus on se, että voi joskus tuulettaa ja vähän äristäkin. Vaikka ihan vain siksi, ettei sitten tarvitse alkaa aukoa päätään hoitajille. Koettakaa kestää :)

Jos mies hoitaa teillä haut, pyydäpä häntä jatkossa aina tuollaista aamutapahtumaa edeltävänä päivänä lasta hakiessa sanomaan hoitajalle tyyliin "niin, huomennahan oli se X, oliko niin että kahdeksalta pitää olla?". Toki hoitajien pitäisi ilmoittaa vanhemmille muutoksista, mutta toisaalta, jos useimmat ryhmän lapset (tai ehkä teidänkin lapset muina aamuina) tulevat joka tapauksessa aikaisin, se saattaa unohtua. Tuolla lailla vanhemman muistuttaessa hoitajalla olisi paremmat mahdollisuudet muistaa, että ai niin, se olikin peruttu, hyvä kun otit puheeksi.

Tietysti voidaan seuraavat kaksi ja puoli sivua vääntää siitä, onko se vanhemman "velvollisuus", mutta jos omaa elämää saa helpotettua sanomalla yhden tai kaksi lausetta, miksi ihmeessä ei tekisi niin? :)

[QUOTE="vieras";28227121]Hyvää v:n huomenta vaan tollaselle äidillekin! Aamulla keskustelet 6-vuotiaasi kanssa vasta?[/QUOTE]

Juuri näin. Tosi hyvin päätelty. Sanaakaan emme vaihtaneet koko eilisiltana :-D

[QUOTE="vieras";28227121]Hyvää v:n huomenta vaan tollaselle äidillekin! Aamulla keskustelet 6-vuotiaasi kanssa vasta?[/QUOTE]

Ei ole lapsen tehtävä ole huolehtia vanhemmille ilmoittamisesta. Kyllä päiväkodista olisi pitänyt edellisenä päivänä ilmoittaa hakijalle että aamun ohjelma on peruttu.

Ymmärrän täysin ap:n kiukun!

Miksi koululaisen olisi vielä tarvinut nousta aamuhommia tekemään jos itsekin menet vasta kympiksi? Kait olisit vielä kotiin mennyt sen jälkeen kun olet tarhalla käynyt mutkan?

Ymmärrän sua ap ihan hyvin. Minulla myös ottaa päähän meidän päiväkoti, jossa tuo tiedotuspolitiikka on ihan lapsenkengissä. Vertailukohtana kun on edellinen päiväkoti, jossa se homma osattiin.

Myös tuon heräämisketutuksen ymmärrän täysin. Itse en ole yhtään aamuihmisiä ja minä myös hoidan meillä nämä aamurumbat. Vihaan yli kaiken näitä aamuja. Lisäkseni lapsista toinen on tullut äitiinsä eli on myös hyvin aamuäreä. Meillä hyvin useana aamuna on kaikkea muuta kuin lämmin tunnelma täällä. Ja kun sen kerran saa joskus nukkua pidempään, niin ketuttaisi ihan hulluna jos kuulisi, että onkin vetänyt koko revohkan pedistä ylös ihan turhaan.

Yhteistyössä