Hae Anna.fi-sivustolta

hyvä/halpa hotelli??

Viestiketju osiossa 'Kaupunkilomat' , käynnistäjänä anjuna, 20.03.2006.

1. anjuna Vierailija

Toukokuuksi varattu lentoliput Roomaan, viikko perillä, ekaa kertaa niissä maisemissa... nyt tarvis varata hotelli, suht edukas (120 e tai alle/vrk) hyvältä paikalta, kävelymatkan päässä nähtävyyksistä. Kaikki vinkit niin hotellista, ravintoloista (hyvä pizzapaikka??), menomestoista etc.. ovat tervetulleita! Onko kellään kokemusta Priscilla hotellista, sitä ollaan tuossa vähän katsastettu.... Kiitos etukäteen : )

2. Ville Vierailija

Yksi Rooman parhaista pizzerioista on
    Pizzeria Monte Carlo, Vicolo Savelli 12 lähellä Piazza Navonaa. Alueella on muitakin hyviä ravintoloita. Hotellien ym. vinkkien suhteen kannattaa vilkaista Helena Petäistön matkaopasta Aaamiainen Cocoon kanssa. Piazza Navonan ympäristö on kävelymatkan päässä tärkeimmistä nähtävyyksistä. Parhaimmat näköalat Rooman yli on Suomen kulttuuri-instituutin vieressä Gianicolo kukkulalta, sieltä voi kävellä Trastevereen lounaalle. Villa Borghese on ehdottomasti käymisen arvoinen, liput pitää lunastaa etukäteen.

3. Maksaako hyvä ja HALPA hotelli tosiaan 120e (=713mk) vrk!?
    Olen menossa Roomaan 2 viikoksi. Eli tällä hotellihinnalla se
    maksaisi 1680e (=10.000mk). Heh heh. Onpas halpaa.

- Itse olen etsinyt HALVINTA majoitusta. Ja halvimia ovat
    olleet yhteismajoitukset n.20e/vrk - huoneessa jopa 10 hen-
    keä. Sekin tekee 280e (1665mk) pelkästä sängystä (suihku on yhteinen).

Niin, kukas käskee mennä tilaamaan halvan lennon, ennen-
    kuin paikan hintataso on selvillä.

Olen kyllä ihmetellyt, kuinka suomalaisista yhtäkkiä on euron
    myötä tullut niin rikkaita. Kaikki on niin ""edullista"" nykyisin -
    ettei vain olisi se kuuden kertotaulu päässyt unohtumaan.
    Tai sitten olen pudonnut TODELLISEEN palkkakuoppaan.

- Sitten asiaan: Olisiko joku mahdollisesti löytänyt Roomasta
    paikan, mistä huoneen saa 20e:lla?? Tiedosta ikuisesti kii-
    tollinen olisin. :)

4. Tornatore Vierailija

Ole nyt realisti, mistä saat Helsingissä huoneen 20 eurolla. Ja Rooma on sentää turistirysä parhaimmasta päästä.
    Roomasta saat JAETUN HUONEEN usean hengen kanssa alk.15 e. Pistä Googleen hakusanaksi ""hostel rome"", käytä kuvahakua, muuten saat tuhansia vastauksia.

Roomasta läytyy hotelleja alk.40-50, mutta siedettävällä paikalla oleva kolmen tähden pikkuhuone omalla banjolla maksaa satasen tai yli.

Vinkki: Jos olet seikkailuhenkinen, niin menet junalla 10-20 kilometrin päähän Roomasta johonkin pikkukylään ja kysyt rautatieaseman baarinpitäjältä, tetääkö hän ketään joka majoittaisi sinut kahdeksi viikoksi. 20 eurolla saat luultavasti aamiaisenkin mukaan. Sieltä sitten helppoa ja edullista koukkailla Roomaan vaikka päivittäin. Tiedän, että homma toimii:)

5. Kallista on Vierailija

Parisataa yössä ajattelin pulittaa. En siis kaipaa ihan viidentähden luxusta mutta en kyllä halua mitään pientä ja nuhjusta parintähden loukkoakaan jostain Terminin takaa, ja luteet ja kirput kaupan päälle. Rooman hotellit on maailman kalleimmasta päästä. Matkusta muualle jos ei ole varaa maksaa.

6. anjuna Vierailija

Niinpä, sen verran tutustuin Rooman hotellihintoihin, että jos haluaa löytää hotellin mukavuuksilla (siis ei yhteisvessoja/suihkua!!) kävelymatkan päästä nähtävyyksistä hintataso on sitä luokkaa ettei välttämättä puhuta muutamasta kympistä yö. Siis jos haluaa suht HYVÄN ja suht halvan hotellin. Päädyttiin Priscillaan hinta 126 e yö, kolmen tähden hotelli, kilsan patikointi esim. espanjalaisille portaille etc.. Villa Borghuesen lähettyvillä. Roomassa toi on mun käsityksen mukaan ihan suht edukas hinta, muualla päin maailmaa taas välttämättä ei, asiat on niin suhteellisia! Jos lähden vaikka johonki päin aasiaan ja haluan halvan/hyvän hotellin, sillon sellasen varmaan saa muutamalla kympillä, Roomasta taas ei.

7. s. Vierailija

Aika kaukana nähtävyyksistä toi hotelli... voi olla hiukan epäkäytännöllistä. Hotelli kannattais mun mielestä ottaa lähempää vanhaa keskustaa esim. termini colosseum väliltä, silloin säästäis jonkin verran matkustuskustannuksissa kun suurin osa näkemisen arvoisista jutuista ois kävelymatkan päässä. Jos ette hae mitään luksushotellia niin silloin terminin ympäriltä löytyy paljonkin ihan ok hotelleja ja halvemmalla kuin tuo mainitsemasi.

8. anjuna Vierailija

Ok, kiitos vinkistä : ) Muistaisitko jotain näistä hotelleista nimeltä...? Ei tarvitse olla luksusta, ""normaali"" siisti hotellihuone riittää (siis ei mitään kimppavessoja), aamiainen on aina plussaa. netissähän on vaihtoehtoja pilvin pimein... hinnat vaan tuntuu olevan 200 e:n pintaan/yö keskitason hotelleissa, jotka sijaitsee ""paremmalla"" paikalla. Mutta kaikki vinkit ovat tervetulleita : )

9. Siinäpä se juuri onkin! Tuli tilattua se lento ROOMAAN,
    81e = meno-paluu. Ei kannata peruuttaa, saa vain
    1e:n takaisin. Heh!

Niin, en maksa 200e per yö hotellista Roomassa. Sillä ra-
    halla todella matkustaisin muualle ja kauas. Selitinhän jo,
    että tämä lennon tilaaminen oli äkkitoilaus.

Roomassa olen kerran käynyt. Silloin en siihen kovasti ihas-
    tunut, niinpä aattelin pistäytyä uudelleen.

Kiitos vaan aiemman viestin vinkistä. Täytyy matkustaa kau-
    emmas ja kysellä. :)
    Katsotaan miten eukon käy.

10. Ria Vierailija

Kylläpä nut sai karvat nousemaan pystyyn ""reippaalla"" asenteellaan. Onnea hänelle vain edullisen majoituksen metsästyksessä. Kaikkea ei voi saada eli edullisesti saa, kun tinkii mukavuuksista.

Totta on, että Rooman hotellihuoneet ovat paljon kalliimpia kuin monen muun pääkaupungin ja JOS arvostaa sijaintia (kävelymatka keskustaan/sijainti keskustassa), omaa kylpyhuonetta ja aamiaista, joutuu siitä ikävä kyllä maksamaan. Lisäksi hintaerot ovat melkoiset eri vuodenaikoina, olimme runsas vuosi sitten syyskuussa, joka oli sesonkiaikaa ja kalleimmat taksat voimassa: maksoimme vähän yli 100 euroa yöltä aamiaisella(http://www.hotelitaliaroma.com/en.htm).

Nyt sama hinta olisi nyt korkeasesonkina 130 euroa/huone. Tein silloin vertailevaa tutkimusta ja päädyin tuohon. Hotelli sijaitsee Via Nazionalen poikkikadulla ja noin 10 minuuttia Terminiltä ""keskustan"" suuntaan. Huone oli sisäpihalle päin (järkky näkymä), mutta muuta vikaa siinä ei ollutkaan. Eli voin suositella.

Ymmärrän hyvin reppukansan joustavuuden, olen itsekin vajaa kolmekymmentä vuotta sitten matkustanut muutamaan kertaan Euroopan halki, yövytty on retkeilymajoissa ja junissa. Nykyisin arvostaa mukavuutta ja on siitä valmis maksamaankin.

Euron myötä hinnat eivät ole nousseet, Rooma on aina ollut kallis kaupunki suhteutettuna muualle Eurooppaan. Mutta eivät Rooman hinnatkaan pärjää Nykin hinnoille. Roomasta saa tuolla 130 eurolla kohtuullisen majoituksen, Nykissä vastaava on yli 200 euroa. Olen menossa ja tehnyt juuri vastaavan vertailun vähän aikaa sitten. Pariisissa samantasoinen huone ydinkeskustassa oli 110 euroa, joten hintataso on vähän edullisempi Roomaan verrattuna.

11. Pirre Vierailija

Varasin juuri keskustan ulkopuolelta, kuitenkin nopeiden ja helppojen kulkuyhteyksien päästä majoituksen kahdelle hengelle ilman aamiasta mutta kuitenkin omalla kylppärillä. Uima-allas myos käytössä. Hinta 20 e / nenu / yö. Ei ollut mielestäni kovin kallista. Tarkoitus on ostaa sitten roomasta ns. ""matkailijalippu"" jolla voidaan ajella sitten pitkin poikin kaupunkia.

12. Hei Pirre. Saanko kysyä, mikä on paikan nimi? Onko se joku
    näistä leirintä/maaseutualueista?

Olen monena päivänä plärännyt tätä konetta. En tiedä, kumpi savuaa enemmän, kone vai mun pääni. :)

B.B.Red Roses on kohtuullisella paikalla. Maggiore-kirkon ja
    Colosseumin välissä. Yhden hengen huone ilman omaa kylp-
    päriä maksaa 40e per yö.
    (On muuten kauniita kuvia tämän ""firman""
    hotellihuoneista. Puljuun kuuluu 5-6 hotellia.)

Muuten. Matkaoppaan, ""Top 10 Rooma"" v.2003, väittää, että
    Termini-aseman ETELÄ-puoli on sitä vaarallisinta aluetta.
    Aseman etu- eli länsipuolella on kuitenkin paljon maja-
    paikkoja. Onko kellään tietoa, millaista siellä on käppäillä
    iltaisin?

Pirreee!!!! Please! Mikä paikka? - Kiitos....

13. Pirre Vierailija

Leirintäalue on kyseessä. Plus camping Roma.
    Täällä kanssa plärättiin konetta sormet verillä, vartailtiin ja taas vertailtiin. Lopulta jäi vaihtoehdoiksi tämä camping-paikka ja pieni pensionaatti keskustassa. Hinta ratkaisi lopulta, 280 e viikko 2 hengeltä. Jää sitten rahaa muualle tuhlattavaksi.

14. IHANAA !!!! Kiitos hyvin paljon Pirre !!!
    Olen samaa mieltä, rahaa voi sitten tuhlata kaikkeen muuhun kivaan.

Oikein HYVÄÄ ja IHANAA Rooman matkaa teille !

15. Pirre Vierailija

Milloin Rooman junasta pudonnut olet lähdössä?

16. Olen lähdössä 10pv toukokuuta. Sterling - aamulento.

Täällä vielä plärään näitä tietoja.

Onkohan se tosiaan niin, että Plus campingin viimeinen
    bussi lähtee 19.30...... jos on, ei ehdi iltaa viettää
    kaupungilla. Hmm....

17. VoihanItku Vierailija

Suomalaiset menee matkalle Campingalueelle? Onko siis ihan teltta oltava mukana? Eikä ole edes kesä vielä! Itse olen siellä vajaan viikon enkä siksi halua pistää aikaa kulkemiseen vaan asun historiallisessa keskustassa josta kävelen kaikkiin nähtävyyksiin. Arvostan myös viiden tähden hotellien palveluita, tuntee ainakin olevansa lomalla.

18. Pirre Vierailija

Ymmärsin itse ainakin että niitä busseja menee melko myöhään vielä sinne camping-paikkaan. Junalla pääsee käsittääkseni sinne myöskin, korjatkaa joku jos olen väärässä.

19. Heippa Pirre! Olet varmasti oikeassa bussien ym. suhteen.

Nyt kyllästyin kuitenkin ja tilasin Hostel Victoriasta 3 yötä,
    a´20e ja 6 henkeä (voi olla) huoneessa. Sitten voi katsoa
    paikan päällä, minne menee seuraavaksi.

Paikka on ainakin hyvä, luulisin, Via Cavour. Saman nimisen metroaseman kohdalla. Terminin ja Colosseumin välissä -
    lähempänä Colosseumia.

Kiva olis varmasti katsastaa leirintäaluekin. Roomassahan
    voi olla jo kuuma toukokuussa, jos hyvin käy.

Ja nyt vois sitten keskittyä lukemiseen. Jos saisin taottua
    tähän kovaan kaaliin pari italian kielen sanaa. :)

20. Una Donna Vierailija

Majoituksesi hinta/laatusuhteeseen puuttumatta, Hostel Victorian sijainti on ainakin aika verraton. Via Cavourilta pääsee sukkelasti Colosseolle kävellen, kuten kaikkiin muihinkin pakollisiin turistinähtävyyksiin.

Mukavaa matkaa!

21. Kiitos paljon Una Donna!
    Tämä vaan alkaa olla yhtä pitkää kuin leveääkin. Heh.
    Hostelli ilmoitti kohteliaasti, ettei ne voi ottaa yli 35v. (Siitä ei
    ollut mainintaa.) Hostelli kyllä hyväksyy, mutta nuoremmat ei
    halua nukkua yli 35 vuotiaiden kanssa. Toisen kerran Heh!

Pitäisköhän ottaa se teltta - yksin. Tuntuis varmaan aika vinhalta pitkästä aikaa.

Ei kun ""taistoon"" koneen kanssa taas ja uusi haku päälle.
    Tää alkaa muistuttaa entisen vanhanpojan eukonhaku-
    rumbaa. Jos vertaus sallitaan. :)

22. vinkki Vierailija

Termiinin alueesta yllätyimme positiivisesti. Elämän makuinen ja edullisia palveluita tarjoava alue. Ei tuntunut vaaralliselta...Plussana metroaseman läheisyys (Termiinistä hitaampaa mennä metroon kuin Rebuplikalta,on syvemmällä...).Kahden tähden hotelli riittävän hyvä meille: Virginia hotelli Via Montebello 94 (100€ maalis-huhtikuussa).

23. Kiitos vinkistä vinkki!
    Nyt jo varasin 3 yötä Plus Camping Romasta (on kai sama kuin Camping Village Roma). Ihan oma teltta- yksin, 2sänkyä,
    12,50e/yö. Kai tää varaus nyt onnistuu.

Paikkaa on kehuttu, eikä tarvii maksaa itseään kipeäksi.
    Jos junailis vielä Venetsiaankin - saapi nähdä.

Koska Pirre lähdet Roomaan? Jos menet ennen mua, olis
    kiva kuulla kommentit.

24. Pirre Vierailija

Lähden vasta kesäkuun alussa.
    Kiinnostaa kovasti tietää kokemuksesi sitten kun olet tullut Roomasta. Toivottavasti ei paikkaa ole turhaan kehuttu.

25. vinkki Vierailija

nut , pirre ja anjuna

Lukekaapa www.matkatarinat.com - tarinoita Roomasta, niin pääsette vähän jo fiilikseen...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri