Hae Anna.fi-sivustolta

Hyvä lasten allergologi helsingistä

Viestiketju osiossa 'Lastentaudit' , käynnistäjänä Äiti, 02.08.2006.

1. Äiti Vierailija

Hei,

lapsellani on kohta 1-vuotias ja hänellä todettiin jokin aika sitten maitoallergia ja meillä tai siis hänellä on jatkuvasti atooppista ihottumaa. Prik testeissä ei ole löytynyt mitään ja itsekkin kotialtistuksilla en ole saanut selvitettyä mitään, vaikka kuinka olen yrittänyt olla salapoliisina. Asumme Itä-Uudellamaalla ja meidän lähimmäisessä lääkäriasema mehiläisessä ollaan käyty ja siellä on ainoastaan yksi lastenlääkäri ja hän ei ole mitenkään erikoistunut allergioihin.

Nyt kysyisinkin teiltä muilta äideiltä, että missä olette käyneet helsingissä tai kenenkä allergologin luona. Haluaisin löytää jonkun todella hyvän lääkärin mihin voisin viedä lapsukaiseni näytille, jos joku lääkäri osaisi neuvoa minua ihottumien kanssa ? Joskus olen kuullut sellaisesta allergologista kun Ove Mickelsson, mahtaako kenelläkään olla hänestä kokemuksia ?

Kiitoksia etukäteen.

2. tsuidaduida Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hyvä ihotautilääkäri Helsingissä on ainakin Antti Lauerma, joka ottaa vastaan Mehiläisessä (Töölössä ja Forumissa). Kävin itse hänen vastaanotollaan. Olen atoopikko ja jostain kolmevuotiaasta olen ollut kortisonivoiteiden orja ja niinpä ne eivät enää auttaneet eivätkä myöskään Protopicit ja Elidelit, mutta Lauerma kirjoitti loistavan sekoituksen, joka toimii ihooni kuin unelma eikä ohenna sitä niinkuin kortisoni. Apteekki tekee sekoituksen tunnin odotusajalla ja se on ollut loistava apu. En tiedä sitten onko Lauerma mitenkään erikoistunut pieniin lapsiin, mutta eiköhän hän samalla tavalla lapsia auta kuin aikuisiakin.

Noista pricktesteistä...eivät ole koskaan näyttäneet mun tapauksessani myöskään mille olen allerginen, vain muutamia yksittäisiä pieniä reaktioita. En oikein itsekään tiedä mille olen tosissani allerginen, mutta sen tiedän, että kun stressaan niin iho menee huonoksi ihan mistä vain jolle vähänkin olen allerginen. Kävin pienen ikäni Tampereella ihotautilääkärillä nimeltä Kristiina Turjanmaa ja hän kertoi pari vuotta sitten olevansa tutkimassa sinapinsiemenen vaikutusta pienten lasten ihottumaoireisiin. Tutkimus ei ollut vielä valmis, mutta suuri epäilys oli, että moni pienikin lapsi saa ihottumansa lihan esim. jauhlihan kautta. Tämä siksi, että lehmien rehussa on lisättynä sinapinsiemeniä ja se vaikuttaa lehmien lihan kautta. Monet lapset ovat kuulemma tälle hyvinkin allergisia ja saavat oireita ihan tavallisesta naudanlihasta. Tämä on ongelmallista sillä eihän sitä voisi kuvitella sen sitä kautta elimistöön päätyvän. Sinapinsiementä ei mitenkään pakko olisi rehussa olla, mutta jostain syystä sitä siinä käytetään. Kysypä sinapinsiemenen allergiatestausta lapsellesi, jotta näet voisiko tässä olla perää.

Jaksamista sinulla ja lapsellesi. Ihottuma on ikävä juttu, mutta kyllä sen kanssa oppii elämään jos sitä ei kokonaan saa hoidettua pois.

3. atoopikko Vierailija

Hei,
    Ove Mickelsson on ihan loistava! Omat lapseni (1v. ja 3v.)ovat käyneet hänen vastaanotollaan. Hän on ammattitaitoinen ja hyvä lasten kanssa. Itse olen hotanut aikoinaan atooppista ihoani Mikko Plosilan vastaanotolla, joka on erikoistunut nimenomaan atooppisen ihon hoitoon ja varmasti suomen huippuja atooppisen ihon tapauksissa.

4. Pikku Jätti Vantaalla allergologi Kirsti Vornanen
    http://www.pikkujatti.fi/index.php?id=esittely&sub=pj_myyrmaki

5. raavinriivin Vierailija

Suvulla on kokemusta. En kehuisi A. Lauermaa. Johonkin hän varmaan kiitettävästi paneutuu, mutta johonkin ei tunnu paneutuvan ollenkaan. Niin menee potilaalta vähintäänkin rahaa- ja paljon. Pitäisi näköjään aina tietää kenen potilaaksi menee, ei se maininta erikoistumisesta tai dosentuurista riitä.

6. Atoopikon äiti Vierailija

Hei, en suosittele minäkään lapsen kanssa Lauermaa. Ei ilmeisestikään ole tottunut lasten kanssa työskentelyyn. Minä kävin vastaanotolla 7-vuotiaan hyvin käyttäytyvän la rauhallisen lapsen kanssa ja siitä huolimatta kokemus oli hyvin ikävä. Ei ottanut lapseen mitään kontaktia, vaan puhui kuin häntä ei olisi huoneessa ollutkaan - tuon ikäinen osaa jo kokea tilanteen hyvin loukkaavana."Äiti eihän enää ikinä tarvitse mennä tuolle lääkärille". Ei ottanut vaivaa vakavasti. Hoidoksi kirjoitti ihan peruskortisonivoiteen, joka ei ainakaan tähän mennessä ole ihottumaan apua tuonut.

7. ..Irmeli.. Vierailija

Minä suosittelen lääkärikeskus ILOssa allergialääkäri Tuula Petäystä.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri