Hae Anna.fi-sivustolta

Hyvä majoitus?

Viestiketju osiossa 'Kaupunkilomat' , käynnistäjänä *Paris*, 24.03.2008.

1. *Paris* Vierailija

Hei kaikille,
    suunnittelemme ensimmäistä matkaamme Pariisiin pidennetylle viikonlopulle. Mitä hotellia suosittelette? Emme etsi luxusta, mutta siistiä ja hyvällä paikalla olevaa hotellia kylläkin.
    Hotellin tulisi olla lähellä KAIKKEA :) Eiffeliä, ostosmahdollisuuksia, päänähtävyydet yms.
    Myös vinkkejä minne mennä otetaan iloisena vastaan :) joku kertoili kiertoajelusta Parisiissa, mikä kuulosti hyvältä....

2. rambu Vierailija

Eiffel on vahan kaukana kaikesta muusta kiinnostavasta, joten unohda se hotelli silta suunnalta. Itse suosittelen Le Marais -aluetta (4. kaupunginosa) sijaintinsa ja tunnelmallisuutensa vuoksi, mutta en osaa nimeta tiettya hotellia.

3. Itse suosin hostelleja, niissäkin on helmiä! On siistit kahden hengen huoneet omalla suihkulla ja vessalla, sijainnit on loistavia ja hinta n 20-30 € yö per naama. Itse suosittelen Republiquen aluetta. Alue on kiva, ja parin metropysäkin päässä "keskustasta". Rue de Rivolilla on kauppoja vaikka kuinka, samoin siitä lähtevät sivukadut ja tietysti parin korttelin päässä oleva les Halles ostoskeskus (saman niminen metroasema). Eiffel on tosiaan kaukana kaikesta muusta, joten sinnepäin ei kannata lähteä majoittuman. Rivoli ym on kävelymatkan päästä NotreDamesta jne. Toinen hyyvä paikka on Latinalaiskortteli (Latin Quarter), joka on Notre Damen lähellä. Alueella vilkasta yöelämää ja lähellä kaikkea. Gare du Nordin aseman lähettyvillä olevia paikkoja en suosittele=)
    Hostelwordista löytyy esim hostelleja kivasti ja siellä on kävijöiden arvosteluja, jotka monasti pitävät ihan kutinsa, jenkit arvostelee aina tosin kaikki alakanttiin=) Republiquen alueella suosittelen Luna Park hotellia (hostel) ja Backpackers Inniä. Sijainti Rue de Oberkampf, Luna park on Oberkampfin sivukadulla. Metroasemalle 100 m, ihania kahviloita ja ruokakauppoja vieressä. Aamiaisen saa haluttaessa 2 eurolla molemmissa paikoissa (sisältää kahvia, patonkia, jugurttia ja croissant ja tuoremehu).

Keväällä Pariisi on parhaimmillaan, ei liikaa turisteja. Illalla Montmarten kukkula ja kirkko, ihana tunnelma ja näköala Pariisin ylle. Seinen sillat illalla, kivoja esiintyjiä ja menoa. Jos olette nuoria ja pidätte biletyksestä, suosittelen Bastillea, siellä on yökerhoja ja erikoisia pikku baareja vaikka kuinka paljon, ihan vaikka vaan kävisi katsomaan. Notredame, katakombit, Versailles (20 min junalla). Itse olen nähtävyyden kolunnut aikanaan. Rakastan vain hengailla ja kulkea pitkin Pariisia ja istua kahviloiden terassilla ja katsella ihmisiä ja menoa.

4. ihanalta Vierailija

kiitos kivoista matkavinkeistä! Ehkä tosiaan unohdamme tuon Eiffelin läheisen majoituksen ja suuntaamme lähemmäs kaikkea ;)

5. hostellit sucks Vierailija

Täiden, luteiden, huumehörhöjen ja juoppojen sekaan ei kannata mennä, siis hostelleihin.

Vähintään 4 tähden hotelli pitää olla. Esim Concorde Lafayette on kelvollinen.

6. Höpö höpö, hostelleja on Pariisissakin tuhansia, joten joukossa on paskoja ja helmiä, yleistää ei voi! Elukoihin en ole ikinä törmännyt vielä, enkä juoppoihin, narkkareihin tai rettelöitsijöihin, ainakaan niissa paikoissa jossa olen itse ollut Pariisissa ja muissa kaupungeissa.

7. hostellit sucks Vierailija

Ei kannata pilata lomaa majoittumalla köyhien joukkoon. Tottakai jos on pakko päästä ja satut olemaan köyhä vaihtoehtoja ei ole.
    - Majoituksen hinta ja taso korreloivat (aina näistä perusasioista pitää jankuttaa). Halvalla saat huonoa, kalliilla hyvää. Alle 150 euron vuorokausihinta on Pariisissa minimi.

8. Hauska provo=)

9. hintalaatutietoinen Vierailija

Taitaa olla itse köyhä, kun vetää tuollaista roolia. Hinta ei aina kerro kaikkea, halvallakin saa hyvää eikä kallein ole välttämättä paras.

10. Hyvä sijainti Vierailija

Heippa! Olimme viime kesä eka kertaa Pariisissa 10 pv. Netin kautta varasin hotellin ja matkan. Hotelli oli pieni, siisti ja lähellä kaikkea ja edullinen. Isot tavaratalot Lafayette ja Printems, Opera ja vastapäätä hotellia oli St Lazare Rautatieasema, josta tietysti lähtee myös metro. Me mm. kävelimme Louvreen, samalla ihastellen kauniita rakennuksia. Austin's Hotel Saint Lazare, suosittelen! Hyvä riittävä aamupala, siistit huoneet (ei tupakasavua). Tähän hotelliin voimme majoittua uudestaan kun taas saavumme Pariisiin. Hyvää matkaa! Pariisi on IHANA.

11. Hyvä sijainti Vierailija

Heippa! Olimme viime kesä eka kertaa Pariisissa 10 pv. Netin kautta varasin hotellin ja matkan. Hotelli oli pieni, siisti ja lähellä kaikkea ja edullinen. Isot tavaratalot Lafayette ja Printems, Opera ja vastapäätä hotellia oli St Lazare Rautatieasema, josta tietysti lähtee myös metro. Me mm. kävelimme Louvreen, samalla ihastellen kauniita rakennuksia. Austin's Hotel Saint Lazare, suosittelen! Hyvä riittävä aamupala, siistit huoneet (ei tupakasavua). Tähän hotelliin voimme majoittua uudestaan kun taas saavumme Pariisiin. Hyvää matkaa! Pariisi on IHANA.

12. Hyvä sijainti Vierailija

13. Useasti käynyt Vierailija

Tässä on aivan mahtava hotelli. Hintalaatusuhteeltaan hyvä. Seinen rannalla.
    Tarkkaa osoitetta en muita mutta ehdottamasti suosittelen:
    http://www.halvathotellit.info

14. taavi_tallaaja Vierailija

Hotel Caumartin Opera Paris

Hotellit-Info

15. Annika Vierailija

Olemme olleet Pariisissa kaksi kertaa ja suosimme 5. kaupunginosaa eli Latinalaiskorttelia. Mukava tunnelma, paljon kahviloita ja ravintoloita. Viimeisin hotellimme Elysa Luxembourg oli ihana ja sijainti loistava RER-aseman vieressä. Ko. junalla pääsee kentältä ja kentälle.

16. JohannaK Vierailija

17. Kaisa Vierailija

Edullisen majoituksen voi löytää huoneistoja turisteille vuokraavilta sivustoilta, esim, Location Vacances été France Espagne Italie: Location en Maison Villa Appartement & Chambres d'hôtes . Kun näihin asuntoihin kuuluu keittiö, voi itse tehdä ruokaa ja näin säästää ruokakustannuksissakin. Netissä voi laittaa vaatimuksia sijainnista, tiloista, varusteluista jne ja vaihtoehtoja on paljon. Kämppiä löytyy yksiöistä suuriin huoneistoihin tai taloihin asti. Varsinkin porukoille hieno vaihtoehto.

18. matkustaja Vierailija

Itse käytän nykyisin halpojen hotellihuoneiden löytämiseen sivustoa trivago.fi - Maailman suosituin hintavertailu - yli 700 000 hotellia , josta
    en vuosi sitten ollut kuullutkaan, mutta joka toimii paremmin kuin uskalsin toivoa !
    Sivusto vertailee yli sadan eri varaussivuston hintoja ja näyttää niistä edullisimmat. Ainakin itseäni on helpottanut, kun näkee hinnat yhdeltä sivulta eikä tarvitse käydä monia erikseen läpi.

19. manushann Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Olen käyttänyt http://booking.com varauspalveluita viimeisen viiden vuoden aikana noin kymmenen kertaa ilman ongelmia. Varauksia ympäri Eurooppaa. Aina on varaukset olleet kohdillaan hotellissa, ja pari kertaa hotellista on tullut suoraan sähköpostia kun ovat kyselleet jotain lisätietoja huoneen suhteen (twin/double bed). Luottokortilta ei ole koskaan veloitettu etukäteen vaan vasta hotelliin saapumisen jälkeen.

Last edited: 21.03.2018
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari