Hae Anna.fi-sivustolta

Hyvä optikko Hgissä?

Viestiketju osiossa 'Muotifriikit' , käynnistäjänä kyselijä, 08.04.2006.

1. kyselijä Vierailija

Itäkeskuksessa näyttäisi olevan kohtalainen keskittymä. Mutta missä yksittäisessä liikkeessä, millä alueella, on paras ja kattavin valikoima moderneja ja tyylikkäitä kehyksiä?

Täällä susirajan takana suurin osa optikoista myy täyttä roskaa kovaan hintaan. Hinta ei ole nyt itseisarvo, vaan kunnon valikoima?

yst. vast. kiitos.

2. Maarit Vierailija

Minulle taas hyvä palvelu on se juttu minkä takia valitsin Hesarin ""lasipalatsissa"" aseman vieressä olevan Cazze liikkeen. Heillä on ihan kivannäköisiä laseja vaikka onkin pieni liike.

3. walter Vierailija

Walter-optiikka Kalevankadulla (katu remontissa nyt, vähän vaikea havaita liikettä mutta siellä se on). Liike on ihan omaa luokkaansa. Kaikki lasini ostan sieltä nykyään enkä edes muualla käy katselemassa.

4. kyselijä Vierailija

Mukava kuulla, että edes jollakin on mielipiteitä asiasta. Kertokaa vaan lisää, jos kokemuksia löytyy. Kiitos tästä.

5. Walter ehdottomasti Vierailija

Minäkin annan ääneni Walter Optiikalle, Kalevankadun alkupäässä siis. Itse en silmälaseja käytä, mutta Walterista olen aina löytänyt tosi tyylikkäitä aurinkolaseja. Palvelu on myös omaa luokkaansa. Suosittelen.

6. Forumissa Vierailija

Forumin ""takaa"" Yrjönkadulta löytyy Salme Optic (optik?). Siellä on mahtavia kehyksiä, ja aina viimeisimmät uutuudet. Ei niitä samoja ja tylsiä kehyksiä kuin muualla...
    Suosittelen...!!!

7. cilla Vierailija

Uudessa Kampin keskuksessa on monen ketjun liikkeet saman katon alla. Itse kävin juuri kaikki läpi ja kaikilla oli upeat, uudet valikoimat paitsi Instrulla, jonka valtavasta valikoimasta ei löytynyt edes sovitettavaksi kuin pari mallia, kauhean tylsiä kaikki.
    Oma suosikkini on pieni Silmäaseman liike terminaalitasolla, ulko-ovien lähellä. Sain todella hyvää ja ystävällistä palvelua ja mallisto on kiva ja rohkea. Omat löytyivät vielä edullisesti, vaikka hinta ei ollut kriteeri. Suosittelen. Myös Tähtioptikolla oli hyvät tarjoukset ja joitain kivoja malleja.

8. kyselijä Vierailija

Kiitoksia monista vastauksista! Ulkopaikkakuntalaisena en olisi muistanut tuota Kampin keskusta, enkä mitenkään voinut tietää noita yksittäisiä liikkeitä.

Hyvä palvelu on toki tärkeää, mutta siitä ei ole iloa, jos valikoimat ovat onnettoman vanhanaikaiset. Täällä Jyväskylässä liikkeitä on lukuisia, mutta valikoimat ovat suppeat, ja tyyli pahasti kateissa.

Sama juttu esim. koruissa ja kelloissa. Kaikilta löytyy 20 samannäköistä mallia Citizeniä ja Seikoa, mutta kunnon tavaraa on vain yhdessä liikkeessä, sielläkin yksittäisiä kappaleita. Usein asiakas tuntee mallistot paremmin kuin myyjät, jotka vain myyvät eioota.

Kertokaa toki kokemuksistanne muutkin.

9. anna Vierailija

Itsellani on hyvat kokemukset Optikko Arvolasta, joka sijaitsee Forumin katutasolla. Vaikka niiden mainokset (busseissa) onkin ollu aina ihan kamalia, niin itse liikkeesta loytyy vaikka miten ravakaa kehysta. Ja myyjilta kannattaa kysya, vain osa pokista on esilla ja omituisemmat laatikoissa :) Suosittelen.

10. Linssilude Vierailija

Optikko Arvolasta minäkin löysit hyvät kehykset! =)

11. Tyytymätön Vierailija

Täytyykin laittaa tänne vähän viestiä, jospa joku paikkaan menoa harkitseva lukisi tämän ja välttäisi pettymyksen.

Kävin Arvolalla muutama kuukausi sitten. Mittaukset suorittanut optometri tjsp. lupasi tehdä minulle piilokarsastusta varten harjoitteita ja soitella kun harjoitteet ovat valmiit. Soittoa ei koskaan kuulunut. Päätin ostaa perusmalliset kehykset liikkeestä, en nimittäin tarvitse laseja muualla kuin kotona. Tämä valinta selvästi heikensi asiakaspalvelun laatua.

Nyt lasit ovat olleet käytössä pari kuukautta, eikä edes jokapäiväisesti ja ensimmäinen ruuvi on jo irronnut sangoista. Laatu oli siis ihan perseestä. Hintaa laseille tuli 170e.

Menkää johonkin halpaketjun liikkeeseen mielummin, jos laseilla ei ole kiirettä. Menin itse arvolalle nopeuden takia ja onneksi sainkin lasit päivässä.

En suosittele kenellekään.

12. niinpä Vierailija

Ja sieltä saa aina ihan mielettömän hyvää palvelua :)

13. ff Vierailija

Ruoholahden kauppakeskuksessa on erittäin hyvä, nimeä en vaan muista, mutta helppo löytää. Hyvä valikoima erimerkkejä ja paljon malleja myös aurinkolaseissa. Valmistavat itse linssit ja näin ollen toimitus myös todella nopea verrattuna esim Instruun. (esim viikossa tai allekkin)

14. ei ainakaan Vierailija

ei kannata ainakaan mennä Selloon Instruun. Palvelua ei saa, vaikka kuinka yrität saada myyjän huomiota. Jos satut saamaan, on palvelu tympeää.

15. tt-t Vierailija

Optikko Anni Länsi-Pasilassa Pasilan puistotiellä. Suosittelen lämpimästi.

16. Mimla Vierailija

Hot-Optiikka Erottajankatu 9, sieltää saa hyvää asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua ja uusimpia malleja.

17. rillit Vierailija

Asioin mieheni kanssa aina erottajalla hot-optiikassa, mahtava mallisto myös miehille; porsche design, tag heuer ym.Suosittelen. Ei ole varmaankaan halvin, mutta erinomainen.

18. ....... Vierailija

Minä hankin äsken Arvolalta elämäni ensimmäiset lasit, lukulasit. Vielä ei ole käyttökokemusta kuin päivän verran, mutta voin sanoa, että ainakin palvelu oli hyvää, ja optikko osasi valita puolestani käsittämättömän hyvännäköiset kehykset. Olin katsastanut etukäteen ison joukon kehyksiä ja varannut vahvat, kuvioidut, tummat merkkikehykset. Kun näöntarkastuksen jälkeen vielä keskustelin optikon kanssa valinnasta, hän nappasi hyllystä yhdet täysin erinäköiset ja pyysi kokeilemaan. Tykkäsin niistä heti, ja nyt kun olen silmälaseja päivän pitänyt, olen sitä mieltä että ne sopivat naamaani kuin koru, enkä haluaisi ottaa niitä pois ollenkaan! Valitettavasti kyseessä ovat vain lukulasit, joten ne pitää riisua välillä );

Ja optikon suosittelemat kehykset maksoivat kaiken lisäksi alle puolet siitä mitä olisivat maksaneet ne itse valitsemani, joita todennäköisesti olisin katunut jälkeenpäin.

Yksi syy miksi alun perin valitsin Arvolan on että he tekevät linssit itse, joten ne ovat lähituotantoa eikä ties missä Kauko-Idässä halpatyövoimalla väkerrettyjä. Palvelu oli myös tosi nopeaa, lasit valmistuivat seuraavana päivänä.

19. Vanhempi Vierailija

silmälääkäriltä, ja olen löytänyt sen avulla viimeisten viiden vuoden aikana kahdesti ihanat kehykset yksinkertaisesti SpecSaversilta.

Ihaninta on se, että kehyksiä saa monesti tyyliin "kahdet yhden hinnalla".

Linssini maksavat maltaita, mutta olen nyt viime vuosina saanut pari kertaa kahdet silmälasit yksien hinnalla, ja olen innoissani, sillä aikoinaan yksienkin ostaminen otti kukkarolle ja kauhistutti pienipalkkaista.

Nyt minulla on käyttölasit ja varalasit samaan hintaan, ja hyvännäköiset kehykset kummissakin. Vaihtelen laseja aina fiiliksen mukaan.

Tosin ap. ei kai halunnut tämänkaltaista viestiä, vaan viestiä paremmista optikkoliikkeistä Helsingissä.

20. googlettaja Vierailija

www.tohtorille.fi kannattaa laittaa korvan taakse tai kirjanmerkkeihin.
    Hakukoneella löytää paikkakunta -ja osaamiskohtaisesti eri terveysalan ammattilaisia joilta voi varata ajan suoraan verkossa ko. sivun kautta. Näppärä homma. Vähemmän kuormaa julkiselle sektorille.

21. tinkijä Vierailija

Olen teettänyt jo kahdet erinomaiset lasi Vesa Pallasvesan omistamassa Optishopissa Fredalla.
    Verkkosivut hänellä ovat heikot, mutta valikoima myymälässä loistava ja hän osaa teettää linssit.
    Ei halvin mahdollinen mutta halvempi esim kuin Salmen Optiikka Yrjönkadulla ´- mitä on pidetty nk kalliina ja laatuoptikkona.
    On vain niin, että osaaminen linssien määrittelyssä ja linssimateriaalin valinnassa on se oleellinen asia. Erottajan optikolla olen myös käynyt, mutta en löytänyt sieltä sopivia kehyksiä. Rupesivat minua sitten jahtaamaan sähköpostilla ja tekstareilla ja kutsuivat kaikenlaisiin kekkereihin. En jaksanut - tyrkkyäminen on sekin rasittavaa...

22. sini Vierailija

Helsingin Optiikan miesoptikko Fredalla suositteli minulle ihanat kehykset, joita en olisi itse hyllystä löytänyt. Pisteet myös siitä, että hiovat linssit itse .

23. vierailija Vierailija

Samat kokemukset minulla tuolla asioidessa. Mikäli tarkoitat Helsingin Optiicat nimistä kauppaa. Tumma naishenkilö tyrkytti minkä kerkesi, eikä suostunut myöntämään ettei sitä mitä haen löydy.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri