Hae Anna.fi-sivustolta

Hyvä tuoksu vaatekaappiin?

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä Tuoksahdus, 03.02.2007.

1. Tuoksahdus Vierailija

Onko teillä käytössä jotain ainetta tai hajupussia tai jotain, jolla saatte vaatekaappiinne mukavan hajun? Kaikki ei tietysti tuoksua halua, mutta minä haluaisin. Sain tuttavan tuttavalta joitain käytettyjä vaatteita lapselle ja näissä vaatteissa oli mieto kiva haju. Se ei vaikuttanut hoitoaineelta vaan mileni tuli hyvältä tuoksuva vaatekaappi. Millä saisin samanlaisen?

2. m-u Vierailija

Minä käytän comfort huuhteluainetta kaapeissani, pullo on avattuna kaapin perällä. Siitä tulee mieto tuoksu kaappiin. En ole huomannut onko vaatteissa sitä tuoksua, ei ainakaan vahvasti, mutta kaappi ainakin tuoksuu hyvälle.

3. _tähtönen_ Vierailija

Mä olen ostanut prismasta sellaisia hajuätähtiä, niitä on sinituotteiden ja muiden siivousjuttujen lähellä.

4. kukkia Vierailija

Minulla on kuivattuja kukkia pussissa. Niistä tulee ihana romanttinen tuoksu, tosin hyvin mieto sellainen.

5. Seetri Vierailija

pidän liinavaatekomerossani aina katajan tai seetrin palasia.

6. Puhtaat vaatteet Vierailija

kaapin hyllykoreihin.
    Käyttöjärjestys hyväksi, siis viimeksi pestyt alle jne.
    Hyllykori tuulettumaan sopivin väliajoin, varsinkin pakkasella, jos kaapissa paksuja ja villavaatteita.
    Makuu -ja lastenhuoneita tuuletetaessa, kaappien ovet auki.
    Näin vältytään ainaisilta keinotekoisilta tuoksuilta, jotka saattavat käydä ajan kanssa lasten terveyden päälle.
    Huuhteluaineen haju hankaluuksista olen kuullut keskusteluja ihan lähipiirissä, eikä ole kovinkaan mukavaa kuultavaa.

7. Tuoksahdus Vierailija

Hyllykoreja ei ole ja valitettavasti niitä ei kaappeihimme saa (hyllyn reuna niin lähellä ovea, ettei ovi mene kiinni, jos siinä on laitettuna kaupasta ostettu hyllykkö ts. ne korin kiinnikkeet tulevat reunasta vähän ulos ). Tuuletusta kyllä harrastetaan ja siitä tulee ihana tuoksu. Ei kuitenkaan se hyvä, pieni kukkainen tai muu hyvä.

Tosi kyllä tuo terveellisyys... hyvä muistutus. Silti ainakin omaan kaappiin tekisi mieli.

8. asteri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minä kysyisin tuttavalta, voisiko hän kysyä tuttavaltaan, että mistä se sulotuoksu lastenvaatteissa oli peräisin.

9. Carmela Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Osta askartelukaupasta puupalloja (tai on niitä muunkin muotoisia) ja laita niihin haluamaasi tuoksuöljyä. Ripusta sitten palloja vaatekaappiin vaikka naruun, tai asettele vaatepinojen väleihin hyllyille.

10. saippua Vierailija

Minulla on vaatekaapissa hyvälle tuoksuva saippua. Tuoksu tuntuu heti ovea avattaessa, mutta ei ole tarttunut vaatteisiin häiritsevästi. Toinen vanha hyvä keino on laventelipussi, siitä tulee puhdas tuoksu.

11. tuoksuton raikkaus Vierailija

uudessa asunnossani on pienet vaatekaapit ja minulla paljon, paljon vaatteita. jo parin kuukauden täällä asumisen jälkeen tuntuu siltä, että kaapeissa on himpun verran tunkkainen tuoksu.

olen tuoksuallergikko, joten en voi lähteä millekään tuoksuöljy- tai hajustepussilinjalle. keksiskö kukaan raikastavaa ratkaisua? vaatteistani en kuitenkaan luovu!

12. en mitään Vierailija

Mun vaatteet ei haise millekään. Ainoastaan puhtaalle. Joskus hiukan pyykinpesuaineelle.

13. Puhtaat vaatteet Vierailija

Joidenkin ihmisten vaatteet haisevat ihan kellarille ja tunkkaisille ja sen aistii heidän ohikulkiessa.
    Liian monasti unohdetaan tuuletus joka on kaiken a.ja o.
    Pidetään kaapeissa ainoastaan puhtaat pestyt vaatteet ja koko kodin tuuletus tekee ihmeitä.
    Myös ulkovaatteita pitää tuulettaa säännöllisesti jollei niitä käydä kävelyttämässä;)
    Vaatehuone pidetään puhtaana ja raikkaana.

14. ahtaasti asuja Vierailija

totta kai vaatehuone olisi kiva pitää raikkaana - mutta kun ei ole koko vaatehuonetta. on hyvä muistaa, että kaikki täällä kirjoittelevat eivät asu jossain taajamissa isoissa omakotitaloissaan, vaan esimerkiksi pienissä kerrostalokaksioissa, joissa säilytys, tuuletus ja säilytystilojen pitäminen raikkaana on ihan oikeasti vaikeampaa kuin omakotitaloissa.

kysymys teille, jotka säilytätte kaapissa vain puhtaita ja pestyjä vaatteita: minne laitatte vaikkapa neulepaidan, jota olette pitäneet kerran tai kaksi?

15. ahtaasti asuja Vierailija

marmatan vielä vähän lisää: minulle henkilökohtaisesti vaatteiden tuulettaminen juuri nyt on aika vaikeaa, koska elämme ah niin ihanaa siitepölykautta ja vaatteiden tuulettaminen allergikolle hullun hommaa.

16. tunkkaisuus Vierailija

johtuu siitä, että vaatteet on pistetty hiukan kosteana vaatekaappiin. Ei siis ole kuivatettu kunnolla. Luin jostain, että ei laventelin tuoksua kannata lapsiperheille tuoda, jos on poikia (tai siis laventelituotteita), koska pojille alkaa kasvamaan rinnat, heistä tulee tyttömäisiä.

17. kk00 Vierailija

Kellarin haju vaatteissa on merkki siitä, että asunnossa on hometta.

18. kuolenko nauruun Vierailija

Mitä ihmettä...?? :D

19. Lattatissi Vierailija

Jess! Toimii varmaan myös niin, että me laudat kehitämme laventelin ansiosta muhkeat daisarit. Kiitos varoituksesta = vinkistä!

20. en tupakoi Vierailija

Asun kerrostalossa ja olen kauhukseni huomannut, että vaatehuone (pieni ku mikä) haisee tupakalle kun laitan oven kiinni!!! Tuleeko haju sieltä ilmastointiluukusta vai mistä. Pitää varmaan muuttaa...

21. Tuuletappas Vierailija

Jes, pakkaa kamppees ja pakene mökkin keskelle korpea!

22. Marsunkylvettäjä Vierailija

Kerran meidän marsuflikat oli pari päivää kateissa ja liinavaatekaappissa oli jännä haju. Ynnäsin 1+1 ja löysin marsuflikkojen pesän tyynyliinasta. Olivat hieman ruikkineet rakennushommissa. Ei ollut hauskaa. Nyt olen naulannut kaapin oven kiinni, ei tarvi haistella outoja hajuja.

23. tuoksuttelija Vierailija

Minä olen ostanut Stocmannilta semmoisia paperisia tuoksupusseja missä on ihania tuoksuja, mm. laventeli, myski, mango yms. Tuoksu myös kestää pitkään, vielä monen vuodenkin jälkeen tuoksuvat!

24. 43y4t4t Vierailija

Hyi sentään jos vaatekaappini haisisi tuollaisilta tuoksuilta, jotka edellinen listaisi niin en voisi vaatteitani koskaan pitää. Vaatakaapin pitää tuoksua puhtaalta eikä myskiltä, josta tulee päänsärkyä ja nenänvuotoa ym.

25. Immi Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pidän seetripuupalasia vaatekaapeissa, jostain kumman syystä pidän niiden tuoksusta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri