Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Hyvä yksityinen gyne Seinäjoella?

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Sjokiset, 23.06.2008.

1. Hanna28(eikirj.) Vierailija

2. heips vielä Vierailija

Luulin, että Ala-Fossi olisi jo eläkkeellä (?). Olen kuullut myös kehuja. Itse olen käynyt Paula Ojalaisella. Empaattinen ja asiansa osaava, asiallinen lääkäri!

3. Nurmo Vierailija

Ala-Fossi taitaa olla vähän päälle 4-kymppinen, joten eläkeikään on vielä muutama vuosi. ;) Aika buukattu tosin, joten voi olla vaikea yksityiselle saada hänelle aikoja.

4. vieras84 Vierailija

Itse olen myös käynyt Iiris Terävällä ja Ala-Fossin Sirkka-Liisalla keskussairaalan puolella. Ei ole kummastakaan mitään pahaa sanottavaa. Todella mukavia ja asiallisia lääkäreitä molemmat :)

5. Vauvahaaveilija Vierailija

Hei! Oletteko lapsettomuuden takia yksityisellä gynellä käydessänne ottaneet miehen mukaan?

6. Käynyt Vierailija

Kyllä, ilman muuta. Yhteinen asia ja yhdessä mennään.

7. Vauvahaaveilija Vierailija

Vielä tuohon edelliseen kysymykseeni lisäisin, et miten tarkasti esim. seinäjoen lääkäritalon ajanvarauksesta kyselevät ajanvarauksen syytä? Ei huvittaisi alkaa elämäntarinaanasa kertomaan. Onko teillä ollut mies mukana heti ensimmäisellä käynnillä?

8. sida82 Vierailija

Hei! Ei siinä ajanvarauksessa tarvitse mitään ylimääräisiä selitellä, ainakaan minä en selitellyt. Pyysin vain saada aikaa lapsettomuuslääkärille (S-L Ala-Fossille) ja sainkin samalle päivälle peruutusajan, muuten olis mennyt 2kk etiäpäin. Ja meikä meni yksin... lääkäri laittoi heti eka käynniltä lähetteen julkiselle puolelle (meillä yritystä luomusti takana jo reilu 5vuotta) ja nyt puoli vuotta myöhemmin on ensimmäinen inseminaatio tehty ja piinapäiviä mennään :) Kunpa tärppäisi... Mutta täytyy sanoa, että hyvää ja asiallisen rentoa hoitoa olen julkiselta puolelta saanut!! Todella mukava aina mennä käynnille vaikka asia on vaikea. Mies oli mukana ensimmäisellä käynnillä julkisella puolella, mutta ei enää sen jälkeen (on niiiiiin vaikea hänen järjestää töistä vapaata), mutta on tietysti isona tukena sitten kotioloissa:) Tsemppiä sinulle vauvahaaveilija ja muillekin!!
    Sida

9. Itse olen käynyt hotioja aikoinaan clomit julkisella ja sitten kun se tie oli kuljettu loppuun ja piti siirtyä järeämpiin keinoihin, niin siirryttiin AVA:lle Tampereelle. Seurantaultrat sitten kävin kenelle ajat sain tuolla Lääkäritalolla. Kaikki lääkärit oli siellä ihan hyviä, mutta pitkäaikaisempaan hoitoon itse olisin heistä ehdottomasti valinnut Matti Heikkilän tai Sirkka-Liisa Ala-Fossin (Heikkilä mm. totesi yhden km:n yksityisellä ja järjesti itse minulle ajan yms. julkiselle tapahtuman loppuhoitoon, jossa hoitavana lääkärinä Ala-Fossi, molemmat TODELLA empaattisia ainakin tuossa tilanteessa).

10. Renska Vierailija

On valitettavasti kokemusta Mari Kärjestä. Empatiakyvytön nuori lääkäri. Jouduimme sen ex-kihlattuni kanssa toteamaan ensimmäisen keskenmenomme yhteydessä.

11. 3xäiti Vierailija

S-L Ala-Fossi ei ota vastaan lääkäritalolla uusia potilaita eli jos hänellä ei ole aikaisemmin käynyt ei aikaa anneta, valitettavasti. Julkisella sektorilla tämä lääkäri on näistä asioista vastaavana lääkärinä. Itse suosittelen lämpimästi Heikkilää.

12. tää Vierailija

Ala-Fossi on kyllä ihana. Kertoi selvästi suomenkielellä, mikä tilanne, havainnollisti ja oli empaattinen. Kovin turvallinen olo jäi hänen vastaanotoltaan, vaikka asia vaikea onkin.

13. TeRRRRRRIfied!! Vierailija

Mitä on pco -tyyppiset munasarjat? Tarkoittaako se syöpää tms??

14. TeRRRRRRIfied!! Vierailija

Tietääkö kukaan sen perhe-neuvolassa (ehkäisevän perhesuunnittelun neuvolassa) toimivan gynen nimeä? Onks kokemuksii onks se hyvä?
    Eka käynti tulos 2n viikon pääs ja oon nyt jo kauhusta kankea!

15. No Huh Hei Vierailija

...joo-o. Kyllä tässä maassa muitakin ongelmia on kuin syöpä ja varsinkin kun ollaan lapsettomuuspuolella. Äly hoi.

16. TeRRRRRRIfied!! Vierailija

> No mistäs mä sen voin tietää!!

17. Noh.. Vierailija

Jos lapsettomuus liittyy jotenkin elämääsi niin pco on kyllä yleinen käsite ja termi. Ja voihan sitä vaikka googlettaa ensin hieman, ennen kuin heittää niin urveloita kommentteja.

18. Sisko Vierailija

Mieheni kävi siemennestetutkimuksessa ja kotiin tuli paperi, johon lääkäri ei ollut kommentoinut mitään. Mieheni soitti ja pyysi soittoaikaa lääkäriltä ja tämä Lääkäritalon mieslääkäri ei tajunnut yhtään mistään mitään vaikka oli lähetteen miehelleni laittanut. Niinpä ei myöskään saatu tuloksia mitä analyysi tarkoittaa. Mielestäni käytös lääkäriltä oli hyvin töykeää. Toivoimme, että lääkäri palaa asiaan, mutta eipä ole kuulunut. Hyvään asiakaspalveluun olisi mielestäni kuulunut, että lääkäri olisi tällöin soittanut perään tutustuttuaan papereihin, mutta eipä ole kuulunut mitään! Perään olen soitellut, mutta tämä lääkäri ei ollut töissä....
    Tietääkö kukaan missä näissä asioissa menee potilaan oikeudet? Jos tulokset ovat tulleet kotiin ja kun niitä ei osaa lukea, niin missä vaiheessa lääkärin on tuloksista annettava kommentti?

19. sande Vierailija

On suosittu joo, mutta pitää myös yksityisvastaanottoa ylistarossa. Gynekologipalvelu Ala-Fossi osoitteesta voi katsoa puhelinnumeron ja saattaa saada aiemmin ajan.

20. Hellu Vierailija

Sperma-analyysi oli muistaakseni noin 70e ku käytiin lääkäritalolla..

21. Puuhis Vierailija

Oon käynyt 2x Iiris Terävällä. Osas kyllä asiansa, mutta empaattisuus ei kyllä kuulu rouvan parhaimpiin ominaisuuksiin. Nyt olen seuraavaksi menossa Hagmanin Eelikselle, kun hänelle sai nopeampaa ajan.

22. Clara Vierailija

Olen ollut Terävän kanta-asiakas jo melkein kymmenen vuotta ja olen ollut hyvin tyytyväinen saamaani palveluun. Mielestäni hän on ystävällinen ja empaattinen gynekologi, joka ottaa asiat tutkiakseen. Reilu kuukausi sitten totesi rutiinikäynnilläni ultrassa lievää pco-tyyppistä muodostumaa, joten määräsi Terot ja Clomit. Ja seurantaultra on tällä viikolla.

23. Griaya Vierailija

Itse käyn yksityisellä Multamäen Jukalla ja erittäin hyvä gyne, ottaa vastaan ent. Kirurgikeskuksella. Sain häneltä lähetteen julkiselle ja siellä eka käynnillä oli Ala-Fossi ja aivan ihana lääkäri, minulla kävi tuuri myös siinä, että sain hänet myös leikkaavaksi lääkäriksi ja jälkitarkastustkin on hänelle. Piti oikein soittaa sairaalan kenelle jälkitarkki on, koska hänen jälkeen ei edes halua ketään muuta lääkäriä. Ikävässä asiassa on edes jotain positiivista kun sattuu saamaan tuollaisen lääkärin itseään hoitamaan :)

24. vierailija Vierailija

Kävin tänään Ala-Fossilla ihan uutena asiakkaana ja ekaa kertaa. Olin niin hätääntynyt, että selitin kaikki asiat ennen kuin hän ehti istua pöytänsä ääreen Sitten puhuttiin uudelleen rauhallisemmin, tutki ja tehtiin jatkosuunnitelma ja oli niin ihana käynti, että melkein halasin lähtiessä vaikka hoitoni on vielä kesken, eikä mikään ole varmaa. Kontrolli vielä tulossa

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri