Hyvät imetysliivit - millaiset, milloin ja mistä?

  • Viestiketjun aloittaja istuva härkä
  • Ensimmäinen viesti
istuva härkä
Heippa!

Kertokaahan kokeneemmat millaiset on hyvät imetysliivit (pehmeys, tukevuus yms, mitkä parhaimmat ominaisuudet)! Mistäs niitä pääkaupunkiseudulta saisi, jos haluaisi suhteellisen edulliset, mutta hyvät? Itselleni ei oikein mene ihan pieni kuppikoko, joten joudun ainakin ohittamaan suoraan paikalliset henkat ja maukat yms kaupat. Normaalisti käytän liivinä 75 E.

Itselläni synnytys lähestyy ja sairaalakassiin on monessa ohjeessa otettava mukaan imetysliivit. Miten kokoa kannattaa ajatella? Eikös maidonnousu sitten H-hetken jälkeen saa rinnat kasvamaan vielä tästä raskausajasta? Sairaalassa ei varmaan ole imetysliivejä tarjolla? Olen menossa Jorviin.

Kiitokset hyvistä vastauksista :)



 
carriwell
mulla ei pahemmin ole aiempaa kokemusta, mutta jonkun suosittelemana ostin seuraavanlaiset liivit.

http://www.babyidea.fi/imetys/carriwell/dropcup.html

mielestäni ovat suht edulliset ja kokoja varmasti löytyy myös isolle rinnalle. malli on joustava, joten samaa kokoa käyttää aika iso kuppi haarukka. hyvä puoli näissä tosiaan on se, että kun ei sitä lopullista kokoa vielä tiedä, niin nämä joustaa ja mahtuvat päälle varmasti maidonnousun jälkeenkin. miinuksena näissä mun mielestä on se, että paidassa ei voi olla kovin suurta pääaukkoa tai muuten liivien reunat ja olkaimet näkyy. tukevuus hiukka isommilla rinnoilla vois olla parempi, mut kyllä tuki on ihan ok mun tämän hetkisen 80 D varustuksen kanssa. alkuun ovat mielestäni ihan passelit. sit kun lopullinen koko on selvillä aion ostaa vasta seuraavat ja ehkä jotkut hiukka nätimmät. ostin liivini Lastentarvike-liikkeestä viikko sitten, nyt olen 36. raskausviikolla.
 
latuska
Mä oon ostanut Lindexiltä, tosin koko on 80C, eli pikkasen pienempi kuin sulla... :) Tosin en noin hintavia kuin Niimi, mun maksoivat 16,95 €. Yhdet on myös H&M:ltä, käytän niitä öisin, on tosi huonot! (Kyljellä maatessa meinaa toinen rinta pullahtaa ulos liivistä.) Ostin vain nuo henkkamaukan liivit etukäteen kun koosta ei ollut tietoa. Koko on kuitenkin pysynyt samana kuin mitä se oli loppuraskaudessa. Parit liivit kävin ostamassa sairaalasta kotiuduttuamme.
Mulla oli imetysliivit mukana sairaalassa, mutta en käyttänyt niitä siellä, vaan vasta kotimatkalle pistin ne päälle. Käytin superihanaa verkkoliiviä ja sen alla pikkupyyhettä, tuollaisia tarjosivat sairaalassa käytettäväksi. Se verkkoliivi oli ihan semmosta putkiverkkoa, josta leikattiin sopiva pala ja tehtiin käsiaukot. Ihan hyvin se toimi siellä sairaalaoloissa... :)
 
ks2
tilasin aivan äly hyvät imetysliivit Seraphine -nettikaupasta (seraphine.com), Elle McPherson Maternelle -merkkiset. Todella tukevat ja älyttömän kauniit! Pitiköhän 10£ maksaa toimituskuluja, mutta jos/kun tilaa muutakin niin eipä tuo paha ole, ja hyvää kamaa ja tulee tosi nopeasti.
 
Poledra
Minulla kuppikoko paisui odotuksen loppuvaiheessa 75B:stä 75D:hen. Ehdottomasti parhaat liivit ovat olleet Anita imetysliivit (tosin kaaliit, muistaakseni n 57 eur), seuraavaksi parhaat ovat olleet Bravadol imetystopit (saa ainakin Bebeksestä).

Kaikkia olen pessyt vauvan vaatteiden mukana koneessa pesupussissa ja hyvin ovat kestäneet.
 
~Rosa~
Mulle tuli just tänään kotiovelle toimitettuna nuo Carriwellin liivit, joista ylhäällä oli linkki. Kokeilin toki heti päälle ja tuntui tosi hyviltä! Eikä hintakaan ollut minusta paha, n. 26e. Oon ostanut yhdet liivit myös KappAhlista, kaarituelliset, ne maksoi n. 16e. En ole vielä päässyt liivejä varsinaisesti testaamaan, mutta molemmat tuntuu tosi tukevilta. Carriwellit paremmat.
 
tietoa liiveistä
http://www.bebes.fi/tietoa_aitiydesta/imetys/imetysliivit.html

tuolla kerrotaan aika hyvin imetysliivien valinnasta, eli kuukautta ennen laskettua aikaa ja kuppikokoa suuremmat yms...
 
Lellu-79
Täältäkin ääni noille Carriweille! Muun liivit jäivät kaappiin kun sain nuo käyttöön! Kun tässä raskaudessa päästään loppusuoralla aion kyllä hankkia ainakin parit lisää, kerrassaan huiput! Tuntuvat mukavilta päällä myös yöllä, tukevat ja liivinsuojat pysyvät paikoilllaan.
 
Inkku78
Minä sijoitin jo näillä viikoilla Anitan imetysliiveihin, joissa löytyy kokoja reilummallekin povelle (tällä hetkellä reilu 70G). Nyt käytän niitä yöllä ja toki rinnat todnäk kasvaa alussa maidon noustessa vielä kupin-kaksi, mutta eiköhän nuo pienenekin aikanaan ja pääsevät sitten taas käyttöön. En viitsinyt ostaa tavallisiakaan, kun ovat yhtä kalliita tässä koossa ja luultavasti sitten imetyksen jälkeen olisivat kuitenkin liian isot... Tommoiset liivit ostin: http://www.anita.com/de/en/148,4,0,0,41666__products-detail.htm ja hyvät ovat.
 
täältä ääni
Bravado Supreme liiveille. Mulla on liivit kokoa 85H ja nuo liivit on todella tukevat. Omani olen ostanut nettiemosta. Hommasin monet samanlaiset, koska oli vaan niin huiput.
 
Elinax
Mulla oli ennen ekaa raskautta koko suurin piirtein sama kuin kysyjällä. 75F on ollut sopiva koko suurimman osan kahden lapsen imetysajasta. Ekan imetyksen alkuvaiheessa ne oli kuitenkin ahtaat ja toisen imetyksen loppuvaiheessa tilaa oli turhankin paljon, mutta silloin normaalikoko olikin pudonnut 70E:hen. Eli mulle ainakin tuo raskausajan koko+1 kuppikoko on ollut ihan hyvä nyrkkisääntö.

Silloin ekan synnytyksen jälkeen rinnat kuitenkin paisui niin isoiksi ja raskaiksi, että utareliivit olisi varmaan olleet oikea vaihtoehto :) Maitoa alkoi tulla jo sairaalassa, mutta pahin vaihe iski joskus 5-7 vrk synnytyksestä, jolloin rinnat oli todella raskaat. Jotenkin kuitenkin sinnittelin noilla siinä vaiheessa liian pienillä. Ilmankaan ei voinut olla, jo suihkunkin ajan piti käsin kannatella rintoja kun painoivat niin paljon. Aika pian koko kuitenkin tasaantui, eli jos tuossa vaiheessa olisi rynnännyt kauppaan, ei liivien käyttöikä olisi ollut kuin päiviä tai max kaksi viikkoa. Tietysti jos löytää edulliset, kannattaa varmaan ostaa noinkin lyhyeksi ajaksi. Esimerkiksi nuo carriwellit kuulostaa ihan käyttökelpoisilta, koska voihan niitä käyttää yöliiveinä siinä vaiheessa jos jäävät turhan isoiksi päiväkäyttöön, koska nukkuessa ei tukea niin hirveästi tarvitse.

Ja sairaalaan kannattaa ottaa imetysliivit mukaan (oletan, että tuon kokoisena ilman liivejä olo ei sinullekaan ole vaihtoehto). Mulla ei ekalla kerralla ollut, ja oli välillä aika hankalaa täydessä huoneessa kaivaa tissiä huomaamattomasti esiin tavallisista liiveistä. Muuten olen kyllä tykännyt nukkua tavallisissa, alkuperäiseen käyttöön liian lörpöissä urheiluliiveissä, mutta sairaalan asuissa ja oloissa ne ei ole ollut hirveän kätevät. Jorvissa en ole ainakaan törmännyt talon imetysliiveihin.
 
tissiliini
Minulle nuo Anitan liivit olivat mallia itäsaksalainen painonnostaja eli olkaimet olivat aivan liian leveällä, mutta minulla onkin kapeat hartiat. Kannattaa katsoa myös netistä esim. Figleaves
http://tinyurl.com/2t9hwa
Sivuilta voi myös lukea käyttäjien kommenttia eri liiveistä.
 
Chansey
Minä äänestän myös Carriwellin drop cuppia. Viime kerralla käytin lähes pelkästään niitä, hyvinä puolina tosiaan joustava koko ja se, että liivinsuojukset pysyvät hyvin paikoillaan myös öisin. Eikä paina mistään. Luukun mekanismi oli myös hyvä. Huonon puolen joku jo mainitsikin, eli olkaimet ovat melko leveät ja saattavat näkyä joidenkin paitojen alta. Anita on toinen, mitä voisin ehkä suositella, itse en Lindexin liiveistä tykännyt (löysähköt, liivinsuojus ei pysy paikoillaan). Beluassa on tällä hetkellä alessa Anitan perusimetysliivit 25 eur. Mulla kuppikoko kasvoi raskauden ja lapsen syntymän jälkeen yht. 80B -> 80E. Siitä pieneni takas vain 80D:hen. Tässä toisessa raskaudessa on jo nyt puolivälissä käytössä tuo 80E...
 
terttu_
mulla oli triumphin imetysliivejä, ne ainakin kuivuivat nopeasti, jos (=kun) niille meni maitoa. Mulla tuli maitoa imettäessä tooodella paljon, joten tämä kuivumisominaisuus oli tärkeä :) jotkut halpisliivit jäivät kosteiksi, ja se ei oikein ollut rinnoille hyväksi. Nuo triumphit olivat kohtuuhintaiset, jotain 29e luokkaa (?) mutta en tiedä, kuinka suurina niitä saa, itselläni oli 80c.
 
Lilli3
Minä hankin vaan puuvillaisia imetysliivejä. Kolmas imetettävä tulossa. Ei merkillä niin väliä kunhan liivien sisäosa on ainakin puuvillainen. Näin liivinsuojukset pysyvät hyvin paikoillaan eikä tarvii jännittää mistä marketin lattialta ne joutuu poimimaan...keinokuituisissa liukasvuorisissa liiveissä suojukset huitelevat liikkuessa miten sattuu.
Sitten katson vielä että liivin sisäosa/irtovuoritus on rinnan molemmin puolin. joissain malleissa irtovuoritus on vain sivussa. Sekää ei ole mielestäni hyvä. Ihan kivoja,hyviä liivejä olen ostanut H&M:stä,Cittarista,Lindexiltä...
 
malla02
Minä hankin Emma Janen imetysliivit (toppimallinen)
Siinä ei kuppikoolla ole niin väliä kun pystyy itse säätämään hakasella. Ja materiaali todella napakka!

Nämä olivat mainiot ekoiksi liiveiski kun kuppikoko ei tiedossa ;-)
Otin nämä mukaan sairaalaan. Ostin Vaippatalosta muutama kuukausi sitten.
 
Kohta äiti
Olen tilannut myös nuo Carriwellin liivit nettikaupasta, vielä eivät ole tulleet. Kuvittelisin että ne olisivat siitä hyvät, että tosiaan koon kanssa ei tarvitse olla niin tarkka kun kangas on venyvää ja silti tukevaa. Näin siis ainakin toivon asian olevan. Tilasin sen version jossa on hakaset takana. Uskoisin saavani ne helpommin päälle kuin ne ilman hakasia olevat. Urheiluliivien kanssa kun jo aina on kova tappeleminen ;).

Rv 35 ja liivikoko on kasvanut hurjasti normaalista. Nyt jo 65-70 F, kun normaalisti olen käyttänyt 70C-kokoisia liivejä! Saa nähdä miten sitten käy kun synnytys on takana ja maito nousee...
 
äippäliini
Triumphin imetysliivit ovat ihan ehdottomat.Laadukkaat ja mukavat. Itsellä normaalisti 80D ja nyt raskaus ja imetysaikana 80 tai 85E. Itsellä on kaaritueton malli. Ja ovat olleet suurin piirtein yötä päivää päällä parisen vuotta. Tai ainakin öisin imetysajan alussa kun piti käyttää liivinsuojia. Itse olen pärjännyt 3 parilla.Yhdet päällä, yhdet puhtaana kaapissa ja yhdet pesussa. Sanoisin, että liiveissä ei kannata säästää. Itse hankin yhdet jo odotusajan loppupuolella ja kahdet sitten synnytyksen jälkeen.
 
kohta kolmas imetys
Mä suosittelen myös ottamaan synnärille omat liivit mukaan, sinne sopii kivasti jotkut kaarituettomat, pehmeät ja venyvät liivit, kuten Triumphin soft-liivit tai nuo monien täällä ylistämät Carriwellin drop-cupit. Kyseiset liivit eivät ainakaan itsellä toimineet kuin yökäytössä. Antoivat ihan liian vähän tukea raskaille rinnoille. Mulla normi koko 70D, raskausaikana 75E meni just ja imetyksen alettua koko oli 75F-G. Suosittelen siis hankkimaan todella tukevat liivit päiväkäyttöön, sillä tässä kokoluokassa rinta painaa ilman maitoakin ihan tuskaisen paljon, eikä hölskyminen tee elämästä yhtään mukavampaa, ja yöksi pehmeät tukiliivit..tulevat tarpeeseen..:)
 
kommentteja
Tässä kommentteja 5 kk vauvan äidiltä eli suosittelisiin ostamaan vain jotkut joustavat liivit/topin alkuajaksi ja sitten kuukauden, parin päästä varsinaiset imetysliivit. Nää on tosin vain mun kokemuksia :) mutta ne raskausaikana ostetut, tavallista isommat liivit jäi kuukauden jälkeen pieniksi. Harmittaa, että tuli tuhlattua rahaa, sillä niille Carriwellin dropcapeilla olis pärjännyt paljon paremmin.

Ite oon käyttänyt nyt jo jonkin aikaa kaarituellisia imetysliivejä päivisin ilman mitään ongelmia. Vinkkinä, että Changelta löytyy hyvin kokoja (65 -> ) ja helmikuussa saa kahdet liivit yksien hinnalla, jos on jäsen (ilmaista).
 

Yhteistyössä