Hae Anna.fi-sivustolta

Hyvät ruokapaikat

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä =0, 07.11.2004.

1. =0 Vierailija

Candolim kutsuu kohta. Puoltoista viikkoa ja lennetään..
    Pari kysymystä ois.. AIEMMAT KÄVIJÄT onko keli ollu 18.11 -> jo hyvää.. Tällä hetkellä näyttää vielä olevan vähä epävakaista (sadetta,pilvistä.myrskyjä..)
    Toinen kysymys liittyy ruokaan.. Voitteko suositella Ruokapaikkoja Candolim alueella.. Ja ihan ruuan nimiä.. Näitä varmaan on ollu aiemmissa keskusteluissa mutta en oo löytäny... Kovasti jo matkaa ootetaan..

2. mangi pickle Vierailija

Mekin ollaan menossa Candolimiin, eli hyviä ruokapaikkoja olisi mukava kuulla! Mä olen kyllä jo suunnitellut, että täytyy intialaisesta keittokirjasta opetella niitä ruoan nimiä! Porsas-vindaloota pitää tietysti kokeilla (tehtiin muutama viikko sitten, mutta ohjeen 15 kuivattua punaista chiliä oli kyllä meillekin liikaa!!!). Chicken Tikka Masala varma vaihtoehto! Mua kiinnostaa päästä kokeilemaan erilaisia linssi-mössöjä (dal) ja kasvisruokia. Onkos muuten kukkakaali ""intiankielellä"" phulkopi? Roti- ja nan-leipiä ajattelin tuoda sieltä kotiinkin, nami!

3. Kt Vierailija

Juu, kukkakaali on Phul Gobi.
    Englannilla pärjää tosi hyvin. Täällä on mm. ruokasanasto englanti-hindi ja sivuilta löytyy myös mm. reseptejä ja ruokia:
    http://www.recipedelights.com/glossary.htm

4. mango pickle Vierailija

Kiitos linkistä ja vinkistä! Löysimme netistä hindi-englanti-sanakirjan, mutta ruokasanastoa siinä ei ollut!

5. akka Vierailija

Sellaisessa Intian matkaoppaassa kuin Footprint India 2000 on ainakin tosi hyvä ruokasanasto myös. Muutoinkin aika oiva opus. Kirjastosta löytyi.

Muutama hindin kielinen ruokasana kyllä helpottaa tietynlaississa rafloissa asiointia.
    Varsinkin sellaiset sanat, jotka kuvaavat ruoan laittotapaa.

Jonkin verranhan Goan ruoat on omanlaisiaan verrattuna muuhun Intiaan. No, yleensäkin Intiassa on tosi paljon eri ruokakulttuureja!

Fish Curry Rice on sellainen perusruoka Goassa, josta pitävät sekä paikalliset että muut. Itse syön kyllä mieluiten katkarapuja paistettuna (Prawn chili fry). Tai esim Pomfret kalaa paistettuna.

Vesi kielellä matkaa odotellen!

Täältä löytyy esim kuvia Goan ruoista:

http://www.koivurinta.com/goaphotos.html

6. kaikki hyviä Vierailija

On vaikea nimetä erikseen jotakin ravintolaa hyväksi; kaikki olivat hyviä ja joka ilta listalta löytyi ainakin jotakin uutta kokeiltavaa. Englannilla pärjää todellakin hyvin ja kaikkea kannattaa kokeilla.

Ainoat kerrat, jolloin olin vähän pettynyt niin olivat ne kaksi kertaa kun käytiin muissa kuin intialaisissa ravintoiloissa ja yksi kerta, kun syötiin hotellin kohdallaa olevassa shackissa. Eli sinne vaan kiertelemään ja kokeilemaan vaikka jokaista ravintolaa!

7. Indiafan Vierailija

Mun ehdoton suosikki Candolimissa on Stone House. Sekä erittäin hyvää Intialaista ruokaa että pihvejä. Liveä musiikkia kahdesti viikossa.

Casa Sea Shell toinen suosikkini. Hyvä palvelu ja maukasta Intialaista ruokaa.

Panjimissa kannattaa käydä Sher-e-Punjab. Valkoiset pöytäliinat, taivaallinen ruoka ja hyvä palvelu.

Dahl = linssimuhennos
    Panir = kotijuuston tapainen, ruskitetaan ensin
    Korma = mieto kastike
    Tikka = marinoitu ja paistettu
    Tandoori = paistettu tandoori uunissa
    Butter chicken = nimensä mukaan kanaa erittäin maukkaassa kastiikkessa, jossa on voita
    Aloo = peruna
    Gobi = kukkakaali
    Leivät:
    Naan = vehnästä tandoori uunissa paistettu leipä
    Paratha = linssijauhoista paistettu lätyn tyyppinen leipä
    Puri = linssijauhoista tehty, paistettu rasvassa
    ja paljon paljon muuta

8. marjo Vierailija

Olit kiinnostunut ruokapaikoista...

Ruoka Intiassa vie mennessään! Itse tykkään vahvoista mausteista ja kasvisruuista ja niitä voin suositella! Naan-leipää kannattaa syödä aina kun mahdollista, se sitä paitsi pehmentää tulisia makuja mukavasti. Sisslereitä kannattaa syödä jo niiden näyttävyyden vuoksi! Ne tuodaan pöytään upeasti höyryävinä ja sihisevinä... Jälkiruuista voin suositella pannukakkuja jotka on täytetty banaanilla ja päällä vaahterasiirappia...nam. Miedompi ja esim. hyvä lounasvaihtoehto on fried ricet. Niitä saa kaviksilla, kanalla, kalalla ja aivan loistavan hyviä! Fresh lime sooda on hyvä juoma, joka pitää nestetasapanon balanssissa. Pihvejä en suosittele, niitä Intialaiset ei mielestäni osaa valmistaa. Mutta kokeilkaa kaikkea, ruoka on halpaa joten suurta vahinkoa ei tule vaikka ruoka ei maistuisi! Itse lähden maistelemaan intian makuja taas tammikuussa..

9. =0 Vierailija

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä... :0)
    Kai ne menut siellä on sitte aina englanniksi.....
    Ja vielä... ku ootte tilannu ravintoloista/baareista/ranta""kojuista"" kylmiä juomia ni ootteko sanonu aina erikseen ettette haluu jäitä... Tuleeko jäitä juomiin jos ei muista sanoo ettei niitä haluu...? Kohta viikon päästä lennetään..

10. marjo Vierailija

Ruokalistat on englanniksi! Kannattaa mainita erikseen se ilman jäitä niin ei tuu ikäviä tilanteita... Ja pullotettujen vesien tms korkit kannattaa tarkistaa et ne on ehjiä. Joskus mutta harvoin vesipullo on täytetty paikallisella hanavedellä. Itselleni on käynyt kerran niin.
    Oikein hyvää matkaa teille ja nauttikaa Intian lumosta: maut, tuoksut joskus jopa hajut yllättää!

11. AnniTanni Vierailija

Säätiedotus näytti huonolta, kun lähdimme Candolimiin viikko sitten. Ja mikä oli totuus? Kaikista weather.com:in ja BBC:n todella huonoista ennusteista huolimatta (sadetta!) sää oli paikan päällä mitä parhain! Parina päivän satoi nimellisesti, ei siinä ehtinyt kunnolla edes kastua. Myös parina yönä oli satanut. Pilvistä oli joinakin päivinä, mutta se ei sinällään haittaa, koska se vain hiukan viilentää, eikä edes estä ruskettumista, jos sitä kaipaa :)
    Ukkosta ja salmaoita näkyi yhtenä iltana, mutta kaikenkaikkiaan sää oli loistava!

12. kaksi talvea Vierailija

kaksi talvea Goassa asuneena sanon, että on kumma jos säät on huonot, silloin on kaikki maailman kirjat sekaisin!! Jos on välillä pilviä, ompi vaan ehkä parempi, ei niin kärähdä, palella ei tartte!
    Koskee aikaa marras-maaliskuu! Esim tilastojen mukaan Goassa on joulukuu-maaliskuussa yhteensä noin 2 päivänä sateista!

13. käynyt Vierailija

Paras oli Midaas Touch niminen paikka.Ilmastoitu,hyvät ruuat ja elävää musiikkia.Syötiin tosi hyvin ja lasku vain 900 rupia eli 15e kahdelta.

14. Airam Vierailija

""Tibetan Kitchen"" Calanguten/Bagan tienoilla. Momoja ym. muuta hyvää..

15. Tyhmä Vierailija

Tibetian kitchen kiinnostaa ruokapaikkana, mutta mitä ovat momot???

16. aloo ghobi Vierailija

Heissan,
    mun mielestä tosi hyviä sizzlereitä & äyriäisiä sai ""Golden Eye"" -nimisen hotlan ravintolasta. Ravintola oli biitsillä, Candolimistä päin tullessa ennen Calanguten keskustaa. Eikä ollut (muutama vuosi sitten) kalliskaan vaikka parempitasoiselta näyttikin.

momot on kai jotain juustopalleroita????

17. Anne Vierailija

Itse olimme Calangutessa candolimista muutama kilometri pohjoiseen. Ruoka on hyvää, eikä tarvitse etukäteen opetella ruokien nimiä, jos ei ymmärrä, tarjoilija kyllä kertoo mitä ruoka sisältää. Ruokalistat ovat englannin kielellä. Hyviä ruokapaikkoja on paljon. Ruoka on edullista 200 - 300 rupiaa per annos (4 - 6 ekeä). Yhtä kannattaa maistaa nimittäin naan-leipää Ahh, mutta valkosipulilla ei ollut hyvää, maistoin kerran.

Mukavaa matkaa

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari