Hyväksytkö PPH sisällä lähes joka aamu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja I-ha-na
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

I-ha-na

Aktiivinen jäsen
03.10.2006
2 926
1
36
Tuli tämmöinen mieleen kun tässä talossa asuu yksi PPH ja noita muita tän alueen tiedän kanssa.

Maanataisin ne tapaa olla ulkona, tiistaisin on kerho, keskiviikkosin ulkona, joka toinen torstai kirjasto, ja perjantai kerho.

Aina torstaisin kun ei ole kirjastossa he ovat tuossa meidän naapurissa. Sinne menee siis yksi PPH, nyt oon huomannut että on maanantaisinkin.

Mietinpä vaan että he on siis joka aamupäivä sisällä, nyttenkin on ihan mieletön ilma, auringonpaistetta ja lämmin. Niin sisällä kökitään.

Ite oon ulkoilmaihminen enkä tosiaan ymmärrä tuota sisällä kökkimistä, jos nyt vettä tulee kaatamalla tai pakkanen paukkuu niin sen ymmärtää mut viikko tolkulla sisällä...

Mahtaako vanhemmat tietää heidän viikko rytmiään, itselle ois vaikee hyväksyä jos lapsi olisi kyseisessä paikassa töissä.

mitä mieltä muut ootte?

ja tämän takia meidän muksut on päiväkodissa! Ihan jo sen takia, että tietää ainakin mitä siellä tapahtuu ja päivärytmi aina sama.

Minä en tuollaista hyväksy ja minusta pph:n työ on sitä, että aamu ja iltapäiväulkoilut kuuluvat siihen säällä kuin säällä! Toki jotkut pienet poikkeukset, mutta tosi harvoin.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
no kylläpä oot tarkkaan kytänny!

no eipä tarvi tarkkaan kytätä. Ihan katso kun on oma lapsi niin ulkoillaan iltapäivisin tuossa pihassa joskus samaan aikaan. Ja täällä päin on tapana jutella ihmisten kanssa.

Ja kun seinä naapurissa asuu niin välttämättä sitä törmäää rapussa tai kuulee äänet kotio, jos ite on just eteisessä tulossa tai menossa.

Ei mun tarvi kyttätä. Kyllä mä muutenkin tiedän kuka täällä asuu ja äänet kuuluu...liiankin hyvin...

se siitä teoriasta sitte

niin siis ongelma on että joka toinen torstai ja joskus ilmeisesti maanantaisinkin pph on sisällä aamupäivän lasten kanssa.
ou mai gaad! soittakaa lastenvalvojalle!

No ovatko iltapäivät ulkona. Ja todennäköisesti vanhemmat ovat tietoisia ainakin noista kerhoista ja kirjastosta ja minulla hoitolapsien vanhemmat ovat aina olleet vaan hyvillään jos on käyty jossain missä on muitakin lapsia siis kirjaston satutunti ja kerhot, muina päivinä ja iltapäivinä on sitten ulkoiltu.
Ja miten sinne kerhoon ja kirjastoon mennään. Täällä ainakin joutuu menemään niin että on ulkona ;)

mä olin viime kesänä ulkosalla jokapäivä samaan aikaan pphh lasten kanssa ulkona koko sen ajan pphh puhu puhelimeen juoruili muitten ohikulkijoiden kanssa.
lapset huutaa tuu antaan vauhtia ym ja tää huutaa vaan en ehdi nyt =( =(

muutenkin en voi sietää pphh enkä ikinä laittas omia lapsia mistään hinnasta pphh:lle
koska mua on hyväkskäytetty kun ite olin ja mulla on viä aikuisiässäkin siitä traumoja

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin siis ongelma on että joka toinen torstai ja joskus ilmeisesti maanantaisinkin pph on sisällä aamupäivän lasten kanssa.
ou mai gaad! soittakaa lastenvalvojalle!

sisällä, maanantaisin, tiistaisin,torstaisin ja perjantaisin

niin ei se mun mielestä normaalia ole. Itse lastenhoitoalalla. enkä moista nähnyt.

jos luet sen tekstin niit varmaan näet mitä kirjoitin. eli oikeastaan joka aamupäivä sisällä.

iltapäivisin n.15-16 ulkona....aika vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
ja tämän takia meidän muksut on päiväkodissa! Ihan jo sen takia, että tietää ainakin mitä siellä tapahtuu ja päivärytmi aina sama.

Minä en tuollaista hyväksy ja minusta pph:n työ on sitä, että aamu ja iltapäiväulkoilut kuuluvat siihen säällä kuin säällä! Toki jotkut pienet poikkeukset, mutta tosi harvoin.

Mites, kun täällä meillä me kaikki pph:t ulkoillaan säällä kuin säällä, mutta päiväkodissa lapset ei pääse ollenkaan pihalle jos vaikka on märkää?

Vaihtaisitko kenties perhepäivähoitoon?
Vai jäisit pois töistä? Ennen kuin veisit lapsesi kelvottomille perhepäivähoitajahulttioille..

Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
No ovatko iltapäivät ulkona. Ja todennäköisesti vanhemmat ovat tietoisia ainakin noista kerhoista ja kirjastosta ja minulla hoitolapsien vanhemmat ovat aina olleet vaan hyvillään jos on käyty jossain missä on muitakin lapsia siis kirjaston satutunti ja kerhot, muina päivinä ja iltapäivinä on sitten ulkoiltu.
Ja miten sinne kerhoon ja kirjastoon mennään. Täällä ainakin joutuu menemään niin että on ulkona ;)

n. 200 metriä on matkaa. En koe ulkoiluksi muutaman minuutin vaunukävelyä sisälle ja takaisin.
mutta kuten sanoin oon ite niin ulkoilmaihminen että on vaikea tuota ymmärtää...
lapset vaan usein tuppaa nauttivan tuosta raittiista ilmasta

Kerropas hyvä ihminen mihin aikaan me esim.askarrellaan jos ei just aamupäivällä ulkoilun sijasta tai iltapäivällä ulkoilun sijasta..ei siihen hommaan muuta aikaa voi käyttää kun on päiväunet yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:

Mites, kun täällä meillä me kaikki pph:t ulkoillaan säällä kuin säällä, mutta päiväkodissa lapset ei pääse ollenkaan pihalle jos vaikka on märkää?

Vai jäisit pois töistä? Ennen kuin veisit lapsesi kelvottomille perhepäivähoitajahulttioille..

Täällä päiväkoti toimii esimerkillisesti, enkä ole sanonut, että kaikki pph:t on kelvottomia. Täällä on tosi hyviä pph:ta, mutta minusta vaan meidän lapsille sopii päiväkoti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:

sekä päiväkoteja että perhepäivähoitajia on moneenlähtöön.
Löytyy sekä hyviä ja huonoja.
Ei sitä kannata tyrmätä yhtä ammattiryhmää muutaman huonon takia.

Ja vielä siis kaikille että ei missään nimessä ole tarkoitus morkata kyseistä ryhmää vaan aloitin vaan keskustelun kyseistä hoitjasta/hoitajista.
Enkä heitäkään kivittämässä ole, vaan ihmettelen sitä kökkimistä, itse kun olen tottunut ulkoilemaan

Alkuperäinen kirjoittaja pph:

Kerropas hyvä ihminen mihin aikaan me esim.askarrellaan jos ei just aamupäivällä ulkoilun sijasta tai iltapäivällä ulkoilun sijasta..ei siihen hommaan muuta aikaa voi käyttää kun on päiväunet yms.

Päiväunien jälkeen. Ehtii sitä ulkoilemaankin. tuskin lapset jaksavat tuntikausia askarrella.

Juuri tämän päivän lehdessä on kirjoitus kuinka suuret lapsiryhmät eivät todellakaan ole hyvästä pienille lapsille joita juuri päiväkodeissa on!! En laittaisi omiani päiväkotiin mistään hinnasta!!

Alkuperäinen kirjoittaja I-ha-na:
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:

n. 200 metriä on matkaa. En koe ulkoiluksi muutaman minuutin vaunukävelyä sisälle ja takaisin.
mutta kuten sanoin oon ite niin ulkoilmaihminen että on vaikea tuota ymmärtää...
lapset vaan usein tuppaa nauttivan tuosta raittiista ilmasta

Niin ulkoilevatko iltapäivisin?

Mikäli eivät, sitten pidän toimintaa omituisena.
Itse en kyllä edes jaksaisi koko päivää sisällä kökkiä. :D
Ja sata kertaa mukavempaa lasten kanssa on ulkoilla! Mikäli meidän ryhmä ei pääsisi ulos, täällä kyllä kiipeiltäisiin seinille :o

Eli kyllä olen siinä asiassa aivan samaa mieltä, että ulkoilua, PALJON ulkoilua lapsille! =)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Voi VITTU!! HANKI SE KUULUISA OMA ELÄMÄ!!! Voi vitun kyylä...

tulit mielenkiinnosta kuitenkin lukemaan?
Eikös sun pitäs hankki oma elämä? Kuin netti.
Juttele vaikka naapureiden kanssa. Niin minäkin teen. Niin ei tarvi kyylätä.

Ihan täällä asiallisesti keskustellaan mutta eipä se näytä kaikilta onnistuvan.. hanki käytöstapoja.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:

no kummasti ne päiväkodissakin onnistuu askartelemaan JA ulkoilemaan...

Yhteistyössä