Hyvästi kerrostaloelämä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sokka irti#
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sokka irti#

Vieras
Kahden viikon kuluttua pääsemme vihdoin pois paperiseinäkerrostalosta. Johan tätä kuraa olen jaksanutkin 2,5 vuotta. Mikä parasta saatiin vielä luukusta yllättävän hyvä hinta.

Mikä helvetti noita kerrostaloeläjiä oikein vaivaa? Meillä sekä ylä- että alapuolella asuu nuorisoa. Viikonloput ryypätään ja tapellaan aamuyöstä. Ovia paiskotaan, tiskataan keskellä yötä, heitellään koiralle palloa puolilta öin, harrastetaan äänekästä seksiä ym ym... Tuskin käyvät duunissa kun aamuyölle viikollakin valvotaan. Sitten ovat sellaisia luusereista, että kun ovi kelloa yöllä käy soittamassa esim. kun musiikki/yleinen kälätys häiritsee, ei nämä rassukat uskalla oveakaan avata.

Isännöitsijään olen ollut yhteydessä niin monta kertaa kun olen kehdannut, en kuitenkaan halua saada nipon mainetta, joten olen valittanut ainoastaan öiseen aikaan tapahtuvista minun mielestäni todella yliampuvista jutuista. No joka tapauksessa, isännöitsijä on sitä mieltä, että nuoret on nuoria ja ovat vähän sellasia!!! Vittu.

Meidän loppupäätelmä tälle kaikelle on ollut, että päästään helpommalla kun muutetaan itse pois. Mielellään olisin myynyt "marginaali-ihmisille" asunnon, mutta sellaisilla ei yleensä ole varaa/kiinnostusta ostaa omaa asuntoa.

Kiitos kuulkaas kun sain avautua. On vituttanut niin pitkään ja niin paljon. Jatkossa pidän huolen ettei minkään seinän takana asu muuta kuin oravia.

Asutte liian vanhassa talossa ja väärällä alueella. Me asuttiin 2007 rakennetussa talossa eikä koskaan kuulunut yhtään mitään. Ja hissiin oli usein meidän kerroksessa et ei oikein kukaan liikkunutkaan mihinkään.

No alue on ollut ihan ok. Ongelma just se, että talo 60-luvulla rakennettu, jolloin rakennustekniikka verrattuna nykyiseen toisenlaista. Asuntomme ollut pieni kaksio, samoin ylä- ja alapuolella olevat asunnot, ja ovat sijoittajien omistamia. Meidän nykyisenkin asunnon osti sijoittaja, joka laittaa siis asunnon vuokralle.

Mä olen kanssa miettinyt että voisko laittaa tämän oman luukun vuokralle jollekkin mustalaisille, vankein "opas omaan elämään"-yhdistykselle tai latvian pallopäisille "rakennusmiehille". Silloin sopivasti häviäis ton yläkerran elämäntaparemontteeraajan kalut ja hilavitkuttimet :)

Riippuu tosi paljon alueesta ja yhtiöstä. Itse asuin joskus VVO:N asunnossa ja tuommoistahan se oli, kuten ap kuvaili. Itse kun lähti töihin niin siellä naapurit jo aloitti kaljan juontia. Yöllä hirvee mekkala, ovia hajotettiin ym. Sitten muutettiin toiseen taloon, pieni taloyhtiö, ei mitään valittamista ole ollut ikinä. Asuttiin siellä muutama vuosi, sitten muutettiin omakotitaloon kun mies halusi. Itse kyllä viihtyisin edelleen kerrostalossa ja voisin hyviin muuttaa johonkin pienkerrostaloon.

Kyllä noita idiootteja löytyy muistakin kuin nuorista. Meillä yksi naapuri katsoo voivansa tehdä remonttia klo 23 illalla, poraa siis betoniseinää, kun hänelle sattuu remontti-inspis päälle. Taloyhtiön säännöissä on kyllä vähän toiset aikarajat kova ääniselle remontoinnille. Samaten hän katsoo voivansa pitää autoa oven edessä, pihalla on kaikki pysäköinti ja ajaminen kielletty huoltoajoa lukuunottamatta, mutta aina se on siinä tuntikausia, usein jopa yön yli. Ja auton töötti soi moneen kertaan, kun muu perhe ei ehdi tarpeeksi nopeasti autoon. Ihmettelee vielä, miten heidän perheensä on taloyhtiön puheenjohtajan hampaissa.

Valitettavan paljon ryyppy/tappelu/metelitouhua näki myös 2000 - luvulla rakennetuissa krs-taloissa.4 vuotta samalla alueella,aluksi oli rauhallista ja viihtyisää,mutta loppuajoista sai katsella lähes päivittäin poliisiautoa jonkun rapun edessä...

Nyt ollaan asuttu jo vuosi okt:ssa.

Yhteistyössä