Hyvät tuplarattaat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fifth element
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fifth element

Vieras
Vauvan syntyessä kuopus on 2v7kk. Tyttö kävelee pidempiä matkoja tosi huonosti, eikä suostu käyttämään millään kuomua rattaissa edes sateella. Tyttö myös haluaa istua rattaissa nykyään vain kasvot menosuuntaan. Etsin sellaisia tuplia, joissa isompi voisi olla kasvot menosuuntaan, mutta vauvan koppa olisi työntäjään päin. Ei ole tullut vielä muuta ko. reunaehdoilla eteen kuin Happy babyn tuplat, en nyt vain muista merkkiä täsmälleen.

Vauva syntyy elokuussa ja olen miettinyt pitäisikö kantokopan olla kova vai riittääkö pehmeä kantokoppa tosiaan. Pehmeät näyttävät aika pieniltä ja suojattomilta, jos ajattelee vauvan nukuttamista ulkona talvella.

Kuinka kauan yleensä tuplia voi käyttää? Meillä aikoinaan vielä nelivuotias istui pidemmillä matkoilla sisaristuimessa, joita ei nykyään taida enää edes saada mistään. Käyttöikä voi ehkä jäädä meillä tuplilla lyhyeksi, mutta seisomalauta ei taida tulla kysymykseen, sillä joskus reissut venyvät päiväunille asti.

Tuplat olivat siis Happy Babyn spider duot. Niitä mainostetaan suomalaisena tuotemerkkinä, mutta jollain palstalla joku tiesi kertoa, että ne valmistettaisiin kuitenkin Puolassa. Jos jollain on ollut ko. tuplat, olisi kiva tietää käyttökokemuksista.

Toiset tuplat, mitä olen miettinyt on Teutonian. Niihin saa kovan kantokopan, mutta sisaruksilla on sitten se yhteinen kuomu. Jos kuomu on niin leveä, kuten se yl. on tuplissa, antaako se tarpeeksi suojaa talvivauvalle, jos kopassa itsessään ei ole mitään kuomua?

Katso www.koelstra.com. Niihin saa vauvalle kovan kopan.

Myös Childwheelsin tuplajoggeriin saa vauvalle kovan kopan, mutta en tiedä, saako Suomesta.

Kokemusta ei noista ole, mutta on tullut itsekin katseltua erilaisia vaihtoehtoja...

Meillä ihan samanlainen tilanne kuin teillä, esikoinen 2v9kk kuopuksen syntyessä (3viikkoa la:han) ja ei todellakaan kävele pitkiä matkoja itse. Ja voishan sitä toki opettaa, mutta kun meilläkin nukutaan päiväunia vielä, joten pääsee vähän helpommalla kun ei tarvitse suunnitella päivää sen mukaan että pitäisi aina olla kotona esikoisen päikkäriaikaan. Enkä voi aina odottaa miestä kotiin että voisin lähteä koiran kanssa lenkille.
Voi olla että meilläkin käyttöikä jää lyhyeksi (tai sitten ei), mutta myynpä sitten ne pois jos jää käyttämättömäksi.

Me halusimme myös sellaiset rattaat, jossa vauvalla oma koppa työntäjään päin ja esikoinen naama menosuuntaan, koska on jo "niin vanha".
Suomessa on ainakin ne childwheelsit. Me harkitsimme niitä myös, mutta tänne avattiin TFK:n tehtaanmyymälä (asumme saksassa vauvan syntymään asti) ja siellä oli kaikki -20% joten saimme TFK:n rattaat childwheelsien hinnalla. Minusta ne näyttävät kuvissa ainakin todella samantyylisiltä.
Childwheelseistä saa kuomun pois koko ratasosasta, jolloin esikoinen "saisi haluamansa" ja kun vauvalla kova kantokoppa naama sinuun päin, niin sehän ei edes tarvitse sitä kuomua.
Luulen että kova koppa voi olla ainut vaihtoehto sinulle, jos haluat lapsillasi olevan erisuuntaan kasvot. Voin olla väärässä, mutta tutkiskellessani itse juuri näitä rattaita en ainakaan törmännyt malliin, missä olisi mahdollisuus ottaa vauvalle pehmeä koppa ja samalla naama sinuun päin. Tai siis en ainakaa nyt yhtäkkiä muista.

Kantsii käydä osoitteessa www.babyjungle.nl (sieltä saa sivut engl. kieliseksi)

Siellä näät childwheelsit ainakin kaikkine tykötarpeineen. Ja mielestäni en suomessa ole nähnyt tätä kovaa koppaa (juuri siis childwheelsien omaa) olevan tarjolla, mutta tuolta ainakin saa tilattua. Ja minusta toimitus (minkä kokoinen vaan) suomeen maksoi 40 euroa, mikä ei mielestäni paha.
Sieltä sivuilta näet myös muita samantyyppisiä vaihtoehtoja.
Childwheelseihin sai ihanat eriväriset istuinsuojuksetkin sisaruksille, suomessa niitä kuulemma saatavilla vaan punaista ja beigeä.

Kannattaa kurkata toi osoite. Me ostimme ne TFK:n joggerit, on tosi kivat, kevyet ja näppärän oloiset. Minusta oli ehkä vähän turhan liian kalliit ensin, mutta sopivasti tänne aukesi se tehtaanmyymälä, jossa tarjoukset, niin päädyimme niihin. Muuten varmaan olisin tilannut tulta childwheelsit.

Toivottavasti löydätte etsimänne tuplat :)

Meillä on habby baby merkkiset tupla yhdistelmä vaunut ja joissa pieni jo muutaman kuukauden ikäinen on kantokopassaan eli niinkuin vaunu osassaan ja isompi lapsosemme joka melkein 2.v istuskelee niin kuin rattaissaan ja päivä kävelyllä isompi taaperoisemme on nassu meno suuntaan päin ja iltaisin jos lähdemme kävelylle käännän hänen istuimensa minuun päin.pikku vauvamme taas on aina minuun päin vaikka hänetkin saisi käännettyä meno suuntaan jos tahtoisin.Minusta nämä on niin näppärät ja hyvät vaunut mahtuu hyvin ovista..itse löysin nämä täältä kaksplussan myynti palstalta vähän käytettyinä.Olen myös nähnyt netissä näistä vaunuista kuvia joissa on pienet pyörät alla mutta meillä on isot ilmakumi pyörät ja hyvin kulkee loskassa ja moskassa :) suosittelen!

Meillä on esikoinen n.1,3v kun kakkonen syntyy. Olen ruvennu miettimään et millaset vaunut hankkia, kun esikoinen tarvii vielä pitkään vaunu kyytiä hänkin. Kokemuksia otetaan täälläkin vastaan :wave: :wave:

Meillä käytössä I'coon Platon 6 Airit ja en voi muuta kuin kehua..
Vanhempi neiti oli 1v5kk kun vaavi syntyi eli hänkin tarvitsi vielä rattaita..
Vaavin saa hyvin taakse kantokoppaan,meillä Emmaljungan pehmeä kantokoppa..Ei viitsitty ostaa I'coon omaa,kun yksi jo löytyi.
Sinäänsä kätevät rattaat,että saa hetkessä yhdenistuttaviksi.
Myös kääntyvät(niinkuin autossa),etupyörät tekevät työntämisestä helppoa ja vaivatonta.
Nyt nuoremman ollessa reilu 6kk,hänkin jo haluaa vähän katsella maailmanmenoa,se onnistuu yllättävänkin hyvin..Ei ole ainakaan kertaakaan valittanut näkymistä =)
Meillä tosin myynti ehkä edessä kuin vanhempi neiti on innostunut kävelemään,enkä halua näit kesää vasten käyttää yksösinä,ettei kankaat vaan haalistu..Ois se vähän ikävää,kun syksyllä huomais,että toinen kuomu on tummempi kuin toinen.
Mutta tutustu ihmeessä..Ainoa miinus on tosiaan hinta.

Kolmen lapsen äiti: I'coosta olisin kysynyt: onko pakko ottaa molemmat istuimet pois kun laittaa esim. autoon? Meille tulee lapsille n. 1,3 v ikäero ja olen tosi kiinnostunut näistä vaunuista nimenomaan niiden "all-in-one" ratkaisusta.

Eipä ole tarvinnut ottaa,mutta meillä onkin vähän isompi toi tavaratila..
Appiukon farkkuun menee justu ja just(opel Vectra?)..
Mutta tukisysteemit(tavarakorista istuimiin)pitää irroittaa..Ei ole iso homma..Muutaman kerran on pitänyt istuimia irrotella,mutta en ole kokenut sitä hankalaksi..Irroitussyteemi on senverran helppo ja nopea.

Yhteistyössä