Hyvät vähävaraiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pöljä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pöljä

Vieras
Ei ole tarkoitus piikitellä. Olen itsekin elänyt aikanaan tilanteessa, jolloin melkein lähti asunto alta ja rahaa oli vain hiivaan ja jauhoihin, ei margariiniin, että olis voinut saada rasvaa sämpylän päälle. Mutta tässä tällä palstalla ja muualla, ja varsinkin nyt talouskriisin aikaan joka paikassa kuulee uutisia vähävaraisista perheistä, joissa ei ole varaa edes lasten lahjoihin. Ymmärrän, että perheellä itsellään ei välttämättä ole varaa niitä hankkia, mutta yllättävän paljon tuntuu olevan perheitä, joilla ei ole ketään, joka voisi lapsia muistaa jouluna. Onko tosiaan ihan yleistä, että täällä lintukodossamme on paljon perheitä, joissa ei edes kummit, ystävät tai varsinkaan isovanhemmat muista syystä tai toisesta lapsia? Vai eikö perheillä ole läheisiä olemassakaan?

Pojalla ei ole muita kuin minä,mun sisko ja mun vanhemmat.Pojan isä asuu ulkomailla ja hän lähetti lahjan pojalle.Hyvää ystävää mulla ei ole.Vanhempani ovat rahallisesti samassa tilanteessa kuin minä.

no en mä tiedä. Kait noita voi olla ja onkin. Itsekkään rikas ole tai mitenkään hyvä tuloinen näin työttömänä mutta lapsille kuitenkin lahjoja aion ostaa. Ainoo ongelma on nyt että mitä ostaa 17v pojalle:(

Tätä samaa olen miettinyt, ja ei TODELLAKAAN ole tarkoitus olla loukkaava millään tavoin. Tuli mieleen, kun esim. minä en tarkoituksellisesti osta kuin max yhden lahjan lapselle. Sukulaiset hoitavat lahjonnan välillä turhankin tehokkaasti.

Niin kuin myös meillä. Siis lapsella on minut, minun sisarukseni ja vanhempani. Lapsen isä pitää lapseensa yhteyttä jos sattuu huvittamaan. Pisin aika ilman yhteydenottoa on ollut vuosi. Kun isän äiti kuoli, ei sen puoleisesta suvusta ole hautajaisten jälkeen kuulunut mitään. Ei vaarista, ei kummitädistä (sylikummi vielä), saati muista. Ei tule edes synttäri- tai joulukorttia, lahjoista puhumattakaan. Ostin lapsen joululahjat jo aiemmin alennusmyynneistä. Ottaa päähan, kun tietää, että lapseni siskopuoli on saanut nuorempana vaikka mitä (eronkin jälkeen yhteys sukuun), mutta lapseni ei saa edes joulukorttia.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Niin kuin myös meillä. Siis lapsella on minut, minun sisarukseni ja vanhempani. Lapsen isä pitää lapseensa yhteyttä jos sattuu huvittamaan. Pisin aika ilman yhteydenottoa on ollut vuosi. Kun isän äiti kuoli, ei sen puoleisesta suvusta ole hautajaisten jälkeen kuulunut mitään. Ei vaarista, ei kummitädistä (sylikummi vielä), saati muista. Ei tule edes synttäri- tai joulukorttia, lahjoista puhumattakaan. Ostin lapsen joululahjat jo aiemmin alennusmyynneistä. Ottaa päähan, kun tietää, että lapseni siskopuoli on saanut nuorempana vaikka mitä (eronkin jälkeen yhteys sukuun), mutta lapseni ei saa edes joulukorttia.

no mutta sun lapsella on paljon ihmisiä jos koko sun suku muistaa. älä ole katkera hölmö. Me kuulumme noihin joissa vaan vanhemmat muistavat. molemmat isovanhemmat ovat pihejä.

Yhteistyössä