Hyviä kokemuksia 3 vuoden ikäerosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toiveikas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toiveikas

Vieras
Hei! Kun meille syntyi tuo esikoinen niin halusin heti perään toisen lapsen, kun ajattelin että heistä olisi sitten toisilleen seuraa. no, niinpä vain kävi, että näin kauan sai odotella, että ikäeroksi tulee 3v2kk. Lähes kaikki kauhistelevat ja sanovat että pahin mahdollinen ikäero 3veen uhman ym takia... alkoi pieni epätoivo hiipiä kun meidän neiti vielä on niin tempperamenttistasta laatua. Nyt kaipaan rohakaisua teiltä kanssa sisaret!! Kertokaa HYVIÄ kokemuksia ko. ikäerosta! Niitä negatiivisia olen kuullut jo ihan tarpeeksi! Leikkivätkö keskenään ollenkaan vai onko molemmilla omat leikit? yksilöllistä tietty ja sukupuolikin varmaan vaikuttaa, mut haluisin kuulla silti... Kiitos!

Meille on just tulollaan n. 3 vuoden ikäero, mut esikoinen on kyllä niin vauvojen perään kaikesta oinaan temperamentista huolimatta, että uskoisin että menee ihan hyvin suurimmalta osalta. Eihän se koko ajan ruusuista voi olla, mutta eiköhän siittä selvitä =)

Mä halusin lapsilleni kahden vuoden ikäeron ja neljä tuli!
Meillä kyllä kaikki sujunut hyvin. Isompi otti pienen hyvin vastaa, ei mustasukkasuutta tuteista ,tuttipullosta ym. Ei tarvinnut vahtia haukanlailla isompaa koska ei pientä tökkinyt , lyönyt ym
Ja kaikkein yllättynyt olin kun leikkivät viel keskenään. Isompi pyytää pienempää leikkimään kauppaa ym.. (Nyt siis nuorempi 2 vuotta ja isompi tulee 6v.)

Tällä hetkellä ei harmita et näin kävi, päin vastoin.

Mulla on itselläni kolme vuotta ikäeroa siskoni kanssa ja musta se on toiminut.
Edelleen ollaan paljon yhdessä (melkein päivittäin) ja viel sattuu olemaan suht saman ikäsiä lapsia niin homma toimii. Ikä haitari 2-7 v.

Meillä ekalla ja tokalla ikäeroa 2½v, toisella ja kolmannella 3v5kk, kolmannella ja neljännellä melkein 3v3kk...Eikä moittimista minkään ikäeron suhteen noilla. Tuossa nuo kaks nuorinta nytkin kiltisti keskenään leikkii !! Ja nyt neidit ovat siis 5v5kk ja kohta 2v3kk. =) Ja nuorimmalla aivan mahdoton uhma meneillään parasta aikaa, vaan kiukkuaa sitten muuten, ei siskon kanssa leikkiessään... ;)

Meillä on just tuo 3 v. ikäeroa esikolla ja keskimmäisellä. Oli aivan kauheaa aikaa, vaikka silloin ajattelin et on hyvä ikäero :kieh:
Likka oli 7 kk ihan täyspiru....vaikka kuinka touhuttiin yhessä. Sitte ku veikka alko liikkumaan ja viihtymään lattialla, ni se likan uhma meni ohi. Sitte seuraava ikäero on 2 v. ja huomattavasti paremmin on mennyt. Nelonenkin kun syntyy, niin jälleen on tuo 2 v. ikäeroa =)
Mutta jokainen lapsi on erilainen ;)

Yhteistyössä