Hyvin hoikkien lasten vanhemmat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
Miten lapsi pysyy hoikkana? Miten liikkuu? Miten syö?

Meillä lapsi on tosi nirso ja varmaan siksi tosi hoikka. Myönnän, että annan joka päivä vähän suklaata ja yritän lisäillä rypsiöljyä ruokiin, kun luutkin ihan törröttää. Yritän siis jollain konstilla vähän lihottaa lasta. Syö määrällisesti vähän ja liikkuu taukoamatta.

meillä kaikki 3 on tosi hoikkia, syövät kyllä hyvin ja herkkujakin aikas paljon pitkin viikkoa, mutta eivät vaan liho, nytkin poika oli 6v neuvolassa 16kg ja sillä on polvilumpoikin paksumpi kun reisi :D mä yritin kans noita yhes vaiheessa lihottaa, mut ei siksi saavat syödä melkeimpä mitä vaan jos jos kus tulis lihaakin luitten ympärille :)

Syö todella hyvin kumpikin, melkein kaikki kelpaa ja herkutkin maistuu. Isompi etenkin on energinen ja liikkuvainen, joku liikuntaharrastus pitäisi löytää että saa energian purettua kunnolla. Nuoremmalla on vielä pömppämahaa koska on alle 2v mutta samanlainen ruumiinrakenne on kuin isommallakin, urheilijavartalo :)

Niin ja..itse olenkin lihava ;)

Meillä molemmat tytöt todella hoikkia.
Syövät normaalisti,liikkuvat normaalisti. Heillä kaikki menee pituuskasvuun. Ovat pitkiä ja hoikkia.
Sukuunsa ovat kyllä tulleet,me olemme kaikki hoikkia ja pitkiä.

Syö samalla tavalla kuin kaksosveljensä, veli on pieni ja pyöreä ja tyttö pitkä ja hoikka. Eipä ole mitään poppaskonstia lihottaa, noi rypsiöljytkin on kokeiltu.

Mulla kakkonen, 10-vuotias poika on myös todella hoikka. (eikä noita muitakaan pulskiksi voi väittää)

Jätkä syö kun hevonen, kokonainen pitserian pizza katoaa hujauksessa, samoin pari pottua ja kaalikäärylettä.. Ja toki itsekin makeanpaersona tarjoan myös jälkiruaksi piirakkaa, jäätelöä tai namua.

Mä olin kakarana samanlainen, en vaan lihonnut. Ekäl eksäkään ole suurimmasta päästä. Siksi en ole niin huolestunut.

Ei liiku juuri yhtään, lähinnä viihtyy konella. Tykkää rasvaisista ja sokerisista herkuista. Mitään syömisiä ei ole koskaan rajoitettu, mutta normaalit ateriat syödään koko perhe yhdessä ja kaikkea pitää maistaa.

Meillä on kohta 8v. tyttö. Ihan hirmuisen hoikka. Syö todella hyvin ja monipuolisesti. On vain ruumiinrakenteeltaan samanlainen kuin minäkin tuossa iässä. Sisarukset syövät myös hyvin ja monipuolisesti ja ovat normaaleja, poika jopa roteva, isänsä ruumiinrakenne on heillä. Kaikki kolme liikkuvat päivän aikana tosi paljon.

Ne on syntymästään saakka menneet alakäyrillä kumpainenkin.

Syövät pienenlaisesti ja liikkuvat paljon, ovat iloisia ja touhukkaita ja kasvavat ihan niinkuin pitääkin.

Tyttö alkaa nykyisin muistuttaa 'tavallista' , ihan normaalivartaloista lasta. Syynä lienee yleisvoinnin kohoaminen, mutta piän se on silti :)

Syö kuin hevonen, liikkuu ihan normaalisti, välillä vielä istuu rattaissakin (lapsella ikää siis 2v5kk) ja katselee telkkariakin. Johonkin se ruoka vain katoaa tossa. Isosisko samalla ruokahalulla ja -valiolla on pulska.

8v poika hoikka (tyyliin polvilumpio paksumpi kuin reisi, niinkun joku kuvaili). Syö 5x päivässä ja kerran viikossa karkkipäivä, sillon tällön herkutellaan kahvileivillä tai hamppareilla. Limsaa harvemmin, juomana vesi tai maito arkena. Liikkuu luonnostaan paljon, jonkun verran harrastetaan liilkuntaa monessa muodossa. Jaksaa kulkea mukana 8km lenkkejä kävellen tai pisempiä pyörällä . luuölisin että perimässä tuo, itse olin samanmoinen lapsena.

Meillä 8-vuotias tyttö, joka on mennyt -20 käyrällä ikänsä. Syö nykyään TOSI hyvin mutta suurinta herkkua on salaatit, vihennekset ja marjat, joten... Ja liikkuu ja touhuaa myös paljon.

Meidän 5-vuotias on ns neuvolan 0-käyräläinen, jonka ruokailutottumukset muuten suht samanlaiset kuin isosiskollaan, mutta lihaa ja kanaa syö enemmän kuin siskonsa.

Ja perheen kuopus on 1-vuotias -15-käyrällä menevä poika, joka mielestäni syö hyvin ja monipuolisesti. Ei edes liiku vielä kovin paljon (konttailee kyllä pitkin kämppää kovaa vauhtia) mutta paino ei silti nouse millään. Ja öljylisät sun muut on ollut käytössä pitkään.

Mutta sekä esikoinen että kuopus on molemmat menneet tasaisesti omalla käyrällään ihan alusta asti, eli ilmeisesti vaan luontaisesti hoikkia.

Meillä kaksi vanhinta on oikeita luukasoja. Kumpikin syö ihan hyvin, välillä jopa enemmän kuin me aikuiset. Isänsä kaltaisia läpipaskoja kumpikin, kaikki tulee vaan suoraan läpi :D Herkkujakin meillä syödään aika paljon eikä nekään näy missään. Vähänkö mä oon kade... :whistle:

Yhteistyössä