Hyytelökakkujen/juustokakkujen tekijät...tuleeko teille "homeen näköistä" kun otatte kakun vuokasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja essi2008
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

essi2008

Jäsen
14.04.2007
678
0
16
Siinäpä se kysymys jo tulikin. Tein banaani-tiramisu kakun ja otin pois vuokasta(irtopohja) niin reunoissa oli monessa kohtaa niinkuin hometta...ja tuoreista aineista tein eli ei kyllä hometta ole:)

Tulee juu, kun teen anopilta perityillä ikivanhoilla metalli kakkuvuoilla. Metalli ilmeisesti reagoi hapanmaitotuotteiden kanssa värjäten vihreäksi. Tuskin vaarallista, vaikka tietty rumentaa kakkua.

Tulee juu, kun teen anopilta perityillä ikivanhoilla metalli kakkuvuoilla. Metalli ilmeisesti reagoi hapanmaitotuotteiden kanssa värjäten vihreäksi. Tuskin vaarallista, vaikka tietty rumentaa kakkua.

Tälläistä mä olen kanssa joskus kuullut. Mulla ei kyllä ole vanha se vuoka, mutta teen TOSI usein noita kakkuja joten on kyllä kovalla käytöllä. Joo se on vähän sellasta vihertävää...söin kakkua ja ei ainakaan pahalta maistunut ja hengissä olen (ainakin) vielä:D

Juu, kelmu on muuten hyvä ajatus. Paitsi siitä jää tietty semmoset röpelöiset jäljet, kun en kumminkaa osaa asetella sitä nätisti. Pohjassa mulla on vuoan kokoinen leivinpaperi kyllä.

Yhteistyössä