Hyytymä kohdussa

  • Viestiketjun aloittaja mmnt
  • Ensimmäinen viesti
mmnt
Np-ultrassa löytyi vilkkaan vaavin lisäksi kohdun seinästä ""hyytymä"", joka kuulema on melko tavallinen odottajilla. Näytti sellaiselta tummalta kuplalta kuvassa. Onko täällä siis muita, joilla jotain vastaavaa olisi löytynyt?

Ei ole kuulema vaarallinen ja saattaa kuivua pois tai tyhjentyä vuotamalla. En älynnyt kysyä, että mistä se johtuu ja onko se pahkura kenties voinut olla toinen vauva, jonka kehitys on mennyt pieleen.
 
mulla oli
Mulla oli ja alkoi kamalalla vuodolla rv 14... olin aivan paniikissa.

Lääkäri totesi uhkaavan keskenmenon.

Tilannetta seurattiin 2kk joka toinen viikko ultrassa.

Hematooma/verihyytymä lähti sitten itsestään pois ja onneksi ei vuotoa enään tullut! Oli se niin kamalaa!

Nyt kolmatta lasta toivoen!
 
.
Minulla todettiin viikolla 8 hyytymä kohdussa, kun alkoi vuoto jonka takia käytiin sitten päivystyksessä. Silloin lääkäri sanoi, että hyytymä lisää keskenmenoriskiä, mutta koska sikiö vielä silloin oli elossa, niin todennäköisyys että hyytymä tekee pahojaan on enää pieni. Hänen mukaansa hyytymät voivat johtua esim. istukan reunan irtoamisesta, kuukautisten läpitunkemisesta tai minun tapauksessa myös aikaisemmasta keskenmenosta. Tai sitten kuten sanoit, voi olla myös alkujaan toinen vauva, mutta tämä vaihtoehto on harvinaisempi. Minulla oli tarkastuskäynti kahden viikon kuluttua tästä ja silloin hyytymä oli jo kokonaan kadonnut. Nyt ollaan onnellisesti jo loppuraskaudessa.
 
vierailija
Minulla todettiin tänään hyytymä kohdussa eli hematooma. Lisäksi mulla etinen istukka eli istukka on kohdunsuun päällä kohdun takaseinämässä.
Lääkäri antoi rajoituksia mutta kertoi, että vuotoa voi tulla lisää. Joudun kontrolliin vk 27¬28.
Aloin vuotamaan verta ja sitä tuli runsaasti 3kertaa ja seuraavana aamuna vielä vähän. Sitten se loppui. Hematooma ja tämä etinen istukka löydettiin siis tänään kun vuodon vuoksi pyysin aikaa ultraan.
Sanoi että mikäli istukka ei nouse on tulemaan suunniteltu sektio. Hematoomasta sanoi olevan yleensä vaaraton eikä vaikuta raskauden kulkuun. Näitä seurataan minulla nyt raskauden edetessä ja toivotaan että istukka nousee kohdun kasvaessa, aina niin ei kuitenkaan käy ja silloin sektio on ainoa vaihtoehto.
 

Yhteistyössä