Hae Anna.fi-sivustolta

i-merkki Iittalan tuotteissa

Viestiketju osiossa 'Sisustus' , käynnistäjänä Naali, 06.01.2007.

1. Iittalat Vierailija

Kasvatus on ollut kohdallaan sen verran ettei sanonta "sinulle nauretaan" tee minuun minkäänlaista vaikutusta.
    Vähä-älyiset naurajat saavat pitää lystiään, jos repivät riemun minun lapsellisuudestani.
    Laatu ja merkki maksaa, sen tiedän , jos kuka.
    Omistan Iittalaa ja Arabiaa vanhaa ja uutta niin paljon että voisin vaikkapa perustaa puodin.
    Tosiasia että Iittalan tarrat pysyvät, jopa niin hyvin, että muutamassa 30-40-vuotta vanhassa kipossa tarrat ovat ja pysyy edelleen.

2. Inhottavaa Vierailija

kun keskustelu lähtee hekilökohtaisuuksiin ja että itse lankesin vastaamaan asiattomuuksiin.
    Omalta kohdaltani se loppuu nyt.
    P.S:Jokainen meistä tietää ettei juomalaseissa VOI pitää tarroja, jos niistä tarjoillaan.
    Terveisin "mielenköyhä".

3. mnb Vierailija

Lämpimät kiitokset ketjun aloittajalle, koska harvoin tältä palstalta löytyy näin inspiroivia keskusteluja. Tämän ketjun innoittamana revin eilen ison kasan tarroja juomalaseista ja maljakoista, vaikka aiemmin kuvittelin että kuolen mieluummin tylsyyteen kuin alan raaputtelemaan jotain ilmanaikaisia tarroja joistakin kerran vuodessa - tai pahimmillaan vielä harvemmin - käytettävistä kipoista. Arkilaseista tarrat ovat irronneet omia aikojaan pesun yhteydessä. Siinä vaiheessa kun kynsien alta alkoi vuotaa verta, aloin tosissani epäillä, että ne tarrat on todellakin tarkoitettu pysymään niissä astioissa.

Ja miksi minä siihen raaputteluun lopulta ryhdyin? Kun täällä huudellaan siitä statuksen tavoittelusta ja mielen köyhyydestä ja ties mistä käsittämättömistä, maailmaa suuremmista asioista, jotka ovat suorassa vaikuttuhteessa niihin tarroihin. Niin tulipa vain mieleen, että en halua kenenkään huomaavan mistään köyhän näköisestä, bakteereja pursuavasta tarrasta, että minulla on kaapit täynnä niinkin triviaalia tavaraa kuin Iittalan laseja. Siitä huolimatta, lähden tästä pian ostamaan niitä lisää.

4. mnb Vierailija

=vaikutussuhteessa

5. Toivottavasti lukutaitosi riitti siihen asti, että tajusit, että "mielen köyhyydellä" viitattiin siis siihen, että pitää tarroja laseissa siksi, että haluaa muiden tietävän, että ne ovat Iittalaa, siis brassailumielessä. Oho, tuli taas niin pitkä virke, että varmaan menee pointti taas ohi, vinks vinks, nimimerkki mnb...

6. SannaA Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    WAU! Enpä ole minäkään tarroihin kiinnittänyt huomiota ennen kuin tälle keskustelupalstalle päädyin. Kiitos teille! Nyt täytyy mennä tarkistamaan, että onko tarroja vai ei...

Miten on, pitääkö Arabian astioista maalata leima piiloon, ettei kukaan vain luule minun brassailevan? Ja mikä maali kestää parhaiten astioissa kuumennuksen ja astianpesukoneen?

7. Ja katsos kummaa, menihän se ohi niin että viuhuu...

8. crystalice Vierailija

Täällä osataan näköjään mennä henkilökohtaisuuksiin vaikka kysymys oli alunperin laseihin jätettävistä tarroista. Ihan sama onko ihminen köyhä, rikas, koulutettu, kouluttamaton, mutta jokainen varmaan ymmärtää, että niitä tarroja ei ole tarkoitettu jätettäväksi niihin laseihin. Tällainen omituinen tapa (tarrat jätetään) vaivaa suomalaisia jostain kumman syystä, ihan kuin ne lasit olisivat jotain ylimaallisen hienoja ja niiden omistaja haluaa korostaa sitä, että omistaa tällaisia laseja. Nehän ovat kuitenkin tusinatavaraa ja Suomessa niitä löytyy melkein jokaisesta kodista.

Itse omistan erittäin laadukkaita kristallilaseja ja kyllä siinä iittaloiden hehku himmenee niiden rinnalla.

9. vernakartio Vierailija

Tuntuu kovasti tuo i-tunnus nostavan itsetuntoa. Mitä sitten, kun sitä tarraa on vaalinut kuin kukkaa kämmenellä ja lähtee kuitenkin tiskissä irti? Pelkään, että siitä voi tulla elämää suurempi juttu...

Tämän päivän Iittalan lasit ovat käyttölasia parhaimmillaan, mutta voihan niillä sitten joskus olla keräilyarvoa samalla tavalla kuin vanhoilla Arabian astioilla. Mutta että niillä brassailisi...

Meillä oli vuosia sitten sukujuhlat. Kun aloin laskemaan noita "iittaloita", niin olihan niitä, mutta kun eri sarjoista, eikä oikein huvittanut laittaa pöytään. Siihen aikaan oli vielä Ruokavarastoja ja löysin sieltä kirkkaita juomalaseja hintaan (noin) 4 euroa / 12 kpl. Ostin niitä 36 eli noin 12 eurolla. Tuttavaperhe järjesti jonkin ajan päästä myös sukujuhlat. Kun tuli puheeksi nuo meidän lasit, niin tuttavat halusivat ostaa ne. Myin ne sitten eteenpäin 8 eurolla (itse asiassa niistä oli yksi hajonnut, kun sen tiputin). Myöhemmin tuttavaperhe oli taas myynyt ne eteenpäin 5 eurolla. En tiedä, missä ne nyt ovat. Meidän sukujuhlamme onnistuivat mainiosti. En ole kuullut, että kukaan olisi ottanut paineita noista laseistamme. En minäkään. Tosin joltain tämän palstan lukijalta voi mennä yöunet piloille tällaisen mauttomuuden takia.

10. tarra otsaan Vierailija

Tää on ihan uskomatonta. Siis kyse EI ole siitä, kuinka KALLIITA tai HIENOJA laseja kenelläkin on, vaan siitä, että TARROJA ei ole tarkoitus jättää laseihin!!! Olis mulla kaapissa sitten Tiimarin, Iittalan tai jotkut maailman kalleimmat lasit, niin IHAN SAMA, jos niissä olisi jotkut tarrat niin ottaisin ne pois ennen käyttöä!

Eri juttu sitten, jos ostaa astioita vaan vitriinissä säilytettäviksi.

11. Ap. Vierailija

No nyt alkuperäinen taas on palstalla ja sanoo nimimerkílle "Tarra otsaan" , että juuri tuota minä tarkoitin.

12. Hegulenja Vierailija

Ainakin tästä intensiivisestä keskustelusta voi päätellä sen, että osa (kuten minä) ei ole koskaan edes ajatellut, että laseista se merkki pitäisi ottaa pois ja osa taas pitää sitä ehdottomasti poistettavana juttuna.

Katsoin muuten eilen huvikseni omien lasieni tilannetta ja noin kolmasosassa tarrat olivat yhä. Enpä taida jaksaa vaivata mieltäni asialla. Olenkohan nyt tyhmä, tyylitön, brassailija vai mitä kolmasosan verran, kun osassa laseista niitä tarroja on ja kolmasosassa ei ole...

Toisaalta en myöskään ymmärrä sitä, että Iittala on perinteikäs kotimainen valmistaja, joten minusta voi myös olla tietyllä tavalla ihan ylpeäkin Iittalan laseista. Tiedän kyllä, että ne eivät ole mitään luksusluokan laseja, mutta eihän niitä ole esim. kristallilaseihin edes tarkoituskaan verrata. Tykkään ostaa astioita, koska ne ovat kauniita ja sitä kautta voi pienellä rahalla esim. kahdellakympillä ostaa aika ajoin jotain pientä ja kivaa. Tosi asia on se, että SUOMESSA Iittalaa pääasiassa arvostetaan. Ainakin minä olen huomannut, että kun olen myynyt kotimaisten valmistajien astioita, olen saanut aina kaikki myytyä hyvin joko kirpparilla tai huuto.net:issä.

Vaikka ruokapöydässäni olisi vain tuikitavallisia Verna-laseja (merkeillä tai ilman merkkejä), minusta ne ovat ihan tyylikkäitä.

13. lena Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    on Timo Sarpaneva, joten "designia" se i-kirjainkin on. Ei tarvitse vetää tästä johtopäätöksiä, peesaan edellistä, että en kiinnitä huomiota onko tarra tai ei. Maljakoissa varmaan on, koska niitä ei pestä astianpesukoneessa, samoin kynttiläjaloissa. Motto: "Tarralla tai ilman, ihan kumpi vaan".

14. V.l.P. Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Aika hupaisa ketju.

Ihan off topiccina: suurin osa ironisesti ja sarkastisesti itse tekstinsä kirjoittava ei tunnu ymmärtävän täällä muiden vastaavaa tyyliä, vaan ottaa tekstin tosissaan.

Siinä sitäsitten syytellään puolin ja toisin ryppyotsaisuudesta :)

15. >jonnnna> Vierailija

Siis eipä ole tullut mieleenkään, että joku voisi ajatella, että tarrat ovat paikoillaan siksi, että halutaan näyttää, että tavara on aitoa. Huh huh!!!! Meillä on tarrat paikoillaan osassa tavaroita, osassa ei. Jos haluan myydä jotain, menee paremmin kaupaksi tarran kanssa. Mutta en minä niitä tarroja ja Iittalan tuotteita muutenkaan mitenkään statussymboleina ole pitänyt. Jos joku ajattelee minun leveilevän astioillani, niin siitä vaan. Taitaa se ihminen, joka tällaista osaa jostain edes epäillä, olla itse ihan kaheli, materialisti ja luultavasti tosi kateellinen. Ja jos joku minun Kivi -tuikkujani kadehtii, niin se on jo sairasta.

16. Haluaisin kysyä kaikilta tarran vastustajilta, ovatko he yhtä johdonmukaisia muussa elämässään. Eli poistatteko tarpeettomat merkit esimerkiksi vaatteistanne? Vai ostatteko merkkivaatteita ja sitten samaan hintaan mainostatte niitä? Onko autossanne autokaupan tarra? Käytättekö omaa kauppakassia vai ostatteko ruokakaupasta muovikassin? Siirrättekö tupakat erilliseen rasiaan vai käytättekö valmistajan pakkausta? Onko teillä pillerirasia vai nappailetteko lääkkeet lääketehtailijan pakkauksesta?

Todella tyylikäs ihminen ei mainosta mitään.

17. Huahhhahahahhhhhhh.......... Kuukauden paras!! : D : D

18. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Otan aina kaikki tarrat pois ja ennen pesua, koska silloin ne lähtevät ilman raaputtelua. Olen poistanut tarrat myös Aalto-maljakoista, pesen nekin tiskikoneessa, miski en pesisi?

19. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    En todellakaan kadehdi tai ajattele, että joku jättää ne paikoilleen "aitoustodistuksena". Ennemmin tulee mieleen, ettei ao ole viitsinyt nähdä vaivaa ja poistaa niitä :) Todellisuudessa ei se minua liikuta, jos jollakin tarrat ovat paikoillaan.

20. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Kyllä, pääosin poistan kaikki merkit ja tarrat. Ainakin näkyvissä olevat. Jos jakkupuvun vuorin sivusaumassa on Armanin merkki, en sitä poista, koska se ei näy. Paitsi, jos se jotenkin vaivaa minua, kuten joskus puserojen niskalaput. Autossa ei ole autokaupan tarraa -poistettu. Käytän kauppakassia. En polta. Päänsärkylääkkeet käsilaukussa eivät ole pakkauksesa, sillä kuljetan vain paria mukanani. Verenpainelääkkeet ovat omassa purkissaan keittiön kaapissa, sieltä niitä ei kukaan näe.

21. lena Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä nyt liippaa tuonne muodin puolelle, mutta kun on aloitettu brändimerkkien repiminen niin :
    Mites merkkilaukuissa, Louis Vittonin laukuissahan logot kuuluvat materiaalikuviointiin, Mulberryn laukuissa on logot näkyvissä ja Tartan kankaan tuntee ruudutuksesta jokainen esim kaulaliinat ja sohvatyynyt sisustuksessa. Burberryn laukuissa samoin logot ja sen kuuluisan ruudun tunnistaa kilometrin päähän. Edellä mainittuja merkkejä on kopioitu surutta, mutta "tietoinen" tunnistaa kait kopiot ja aidot, vaikka logot olisi tuotteista poistettu.
    Eipä kannata nähdä vaivaa merkkien poistamisessa, astioista poistunevat käytössä tarralogot kuin itsestään.

22. tod. lady Vierailija

Minä en tajua, mitä hienoa on käyttää jotain umpeen logotettua laukkua tai vastaavaa. Tosin jos itsetunto on alhaalla, voi tietysti kuvitella saavuttavansa jotain etua kuulumalla kansanosaan, joka ostaa merkkitavaraa.

Todellinen lady ei mainosta kenenkään tuotteita.

23. hupsheijaa Vierailija

Olen samaa mieltä. Luis Vuitton laukukkuja joka toisella (piraatteja),rumia.Burberryn ruutuja en ikinä pistäisi päälleni, tusinakamaa.Eivät ole löytäneet omaa persoonallista tyyliään, ja osa varmaankin vielä luulee olevansa kovastikin varakkaan näköinen.

24. Aito Vierailija

Siis ei "prassaa" vaan "brassaa"

25. Aito Vierailija

Siis ei "prassaa" vaan "brassaa"

Testaa, mitä persoonallisuustyyppiä edustat: punaista, keltaista, vihreää vai sinistä

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri