icepeak vai color kids?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
onko kenelläkään kokemusta kyseisistä merkeistä? pojalle ajattelin ostaa 2-osaisen puvun ja olen miettinyt noitten kahden merkin välillä et kummanko ostaisin. sokoksella olisi color kidsin puku n.130e ja vesipilariarvo on 5000mm ja prismasta jos ostaisin takin ja housut niin tulisi maksamaan n.100e takin vesipilariarvosta en tiedä kun lehdessä ei lue siitä mitään,mutta housuissa se arvo on 8000mm.kumpikohan olisi parempi 8-vuotiaalle pojalle?kertokaa kokemuksia.

Mulla itsellä on icepeakin takki, on hyvä, vaikkei olekaan vedenpitävä. Lapsella on color kidsin puku, sekin on ihan ok, tosin mulla ei ole mitään hajua sen vedenpitävyydestä. Testasin hanan alla eikä antanut läpi, mutta lapsen mielestä ei kestä kovassa sateessa.
Joo, eipä tainnut tästä paljon olla apua ;) Ihan hyviä merkkejä ovat molemmat, jos hinta on sama, valitsisin sen, jossa parempi kosteudenpito.

Lapsilla on ollut useampi Icepeakin asu. Kaikki oikein hyviä, hyvin vettä pitäviä. Sellaiset ostin tulevaksi talveksi myös. Niissä on ehkä paras hinta-laatusuhde mun mielestä, ja lisäksi ulkonäkö miellyttää.

color kids on saanut hyviä arvosanoja esim tanskassa joten ottaisin sen, ice peakeissa usein surkeat pilarit, oma takkinikin on ihan susi vesisateessa :/

Tähän on pakko kommentoida sen verran, että color kidshän on tanskalainen merkki, joten saattaapi hyvin olla jotain kotiinpäinvetoa tässä suhteessa... Eli vaikka hyviä kokemuksia tosta onkin, suhtautuisin kuitenkin varauksella testeihin.

[QUOTE="mä";24797026]Meillä oli tytöllä colorkids takki viime talvena ja oli tosi hyvä.[/QUOTE]

muistatko paljonko siinä oli tuo arvo?näyttää olevan eri arvoilla noita takkeja osa on 3000mm ja osa 5000mm

Lapsilla on ollut useampi Icepeakin asu. Kaikki oikein hyviä, hyvin vettä pitäviä. Sellaiset ostin tulevaksi talveksi myös. Niissä on ehkä paras hinta-laatusuhde mun mielestä, ja lisäksi ulkonäkö miellyttää.

muistatko paljonko takissa oli se arvo?tuossa prisman lehdessä lukee takin kohdalla että vettähylkivä käsittely pinnassa,eli ei varmaan hirveen korkee oo tuo arvo,mutta housuissa se on kuitenkin 8000mm.onko housut ollut mitenkä kulutuksen kestävää?

Elä kuule osta mitään ylihinnoiteltua pukua, osta mielummin 2 tai 3 halvenpaa niin ei haittaa vaikka joku niistä on pesussa kun toinen on käytössä.
Ei myöskään harmita jos rikkoutuu hieman :)

[QUOTE="vieras";24797054]Tähän on pakko kommentoida sen verran, että color kidshän on tanskalainen merkki, joten saattaapi hyvin olla jotain kotiinpäinvetoa tässä suhteessa... Eli vaikka hyviä kokemuksia tosta onkin, suhtautuisin kuitenkin varauksella testeihin.[/QUOTE]

No en jaksa uskoa että esim.tanskalaisilla forumeilla olis kehuttu sen takia että on tanskalainen :D

Ostin itselleni muutama vuosi sitten Icepeakin puvun, jossa oli reilu pilariarvo. Silti kastuin, koska vaate ei hengittänyt ei sitten yhtään. Toimii hyvin, jos pitää seisoa rankkasateessa liikkumatta, mutta jos yhtään tulee lämmin, niin kosteus on taattu. Enää en Icepeakiin koske :-)

Elä kuule osta mitään ylihinnoiteltua pukua, osta mielummin 2 tai 3 halvenpaa niin ei haittaa vaikka joku niistä on pesussa kun toinen on käytössä.
Ei myöskään harmita jos rikkoutuu hieman :)

ei nuo ole minusta kalliita,aika halpoja siihen verrattuna mitä olisin halunnut,mutta en raskinut ostaa :) ja käytettynäkin olen yrittänyt etsiä,mutta ei oikein taho löytyä enää 8-vuotiaalle hyvässä kunnossa olevaa.ja on meillä jo toinen puku jemmassa :)

[QUOTE="aapee";24797109]muistatko paljonko takissa oli se arvo?tuossa prisman lehdessä lukee takin kohdalla että vettähylkivä käsittely pinnassa,eli ei varmaan hirveen korkee oo tuo arvo,mutta housuissa se on kuitenkin 8000mm.onko housut ollut mitenkä kulutuksen kestävää?[/QUOTE]
Housut on kestäneet kulutusta hyvin, jopa kahdella lapsella.

Takkeja on ollut jos jonkinmoisia, kaikki ne on vettä pitäneet...odotapas, käyn kurkkaamassa lukisiko noissa ensi talven takeissa vesipilariarvot.
Juu lukee, tytön takki on sellaista 'pehmeämpää' kangasta ja siinä vesipilariarvo on 3000. Pojan takki on napakamman tuntuista kangasta, sen arvo on 5000.

Housut on kestäneet kulutusta hyvin, jopa kahdella lapsella.

Takkeja on ollut jos jonkinmoisia, kaikki ne on vettä pitäneet...odotapas, käyn kurkkaamassa lukisiko noissa ensi talven takeissa vesipilariarvot.
Juu lukee, tytön takki on sellaista 'pehmeämpää' kangasta ja siinä vesipilariarvo on 3000. Pojan takki on napakamman tuntuista kangasta, sen arvo on 5000.

jeps,kiitos :) kyllä se takissa riittää tuo 3000mm mutta housuissa on hyvä olla enemmän kun kuitenkin laskee mäkee ja touhuaa lumessa niin ei heti menis kosteus läpi.onko niissä teidän housuissa kans se 8000mm?

[QUOTE="aapee";24797249]jeps,kiitos :) kyllä se takissa riittää tuo 3000mm mutta housuissa on hyvä olla enemmän kun kuitenkin laskee mäkee ja touhuaa lumessa niin ei heti menis kosteus läpi.onko niissä teidän housuissa kans se 8000mm?[/QUOTE]
On kaiketi, niistä oon jo laput repinyt irti. Samoja pöksyjä noilla on useamman talven ajan ollut, ja hyvin ne ovat toimineet ihan loskakelilläkin. Lumilukot lahkeissa on myös hyvät, samoin takeissa on helmassa ja hihansuissa sellaiset.

nyt on kyllä vaikee valita.color kids on saanut vain hyvää palautetta tähän mennessä mut icepeakilla on myös huonoa palautetta,eli tuon perusteella kallistuisin color kidsiin. jos on muillakin kokemuksia niin kertokaa ihmeessä :)

Yhteistyössä