Ideointia... heittäkääs kivoja ideoita pojan synttärijuhlien tarjoiluiksi

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Poikani täyttää muutaman viikon päästä 5 v.

Pidetään kahdet juhlat, sukulaisille ja kavereille erikseen. Pitäisi jo alkaa suunnitella tarjoiluja, ajattelin leipoa kaiken mahdollisen etukäteen pakkaseen, ettei tule viimehetken kiirettä sitten.

Mitä ehdottaisitte?

Ainoa sankarin oma toivomus on, että lastenjuhlissa ainakin pitää olla porkkanaleivoksia. Niitä siis tulee, ja sukulaisjuhliin (jossa pääasiassa aikuisvieraita) ajattelin kokeilla hyydykevoileipäkakku(j)a. Lisäksi voisi laittaa ainakin cocktailpiirakoita ja munavoita, mummot tykkää niistä kovasti.

Mutta muuten pää lyö ihan tyhjää...

Cocktailtikkuja (vaihdellen juustopala, nakki lihapulla, viinirypäle ainakin)
Voileipäkeksejä, joissa jotain päällä, esimerkiksi bonjouria, graavilohta?
Täytekakkua
Tuorejuustotorttua
Nakkipiiloja
Voileipäkakkuja (liha, kasvis, kala)
Korvapuusteja, normipullaa/pitkoa
Pasteijoita
Keksejä
Suolakeksejä, suolatikkuja, suolakaloja
Lohipiirasta/kasvispiirasta/kinkkupiirasta
Toscakakkua/mustaapiirakkaa eli nonparellia

Yritin muistella, mitä meillä on aiemmin ollut... enkä saa millään päähäni muuta kuin että viime vuonna lastenkutstuilla oli jäätelöbaari ja suolaisena kasvisdippiä + nakkeja (oli siis muutakin, mutta en muista...) ja sukulaissyndeillä on aina ollut perinteinen voileipäkakku (lohiversio, anoppi aina tuo).

Ensinnäkin onnea pikkuiselle miehenalulle :).
Meillä on ollut coctailtikkuja vesimeloninpuolikkaaseen survottuna. Ovat olleet kovasti suosittuja etenkin lastenkutsuilla ja koko ajan on saanut olla vääntämässä lisää. Olen laittanut niihin lihapullan, nakin, juuston ja viinirypäleen.

Täytekakun olen väkertänyt itse. Ei ehkä konditorian veroinen etenkään ulkonäöltään, mutta siinä säästää huimasti kun itse leipoo.

Kinkkupiirakkakin teki hyvin kauppansa. Sekä coctailpiirakat + munavoi. Tein myös kinkkuleipiä ja muna-anjovisleipiä.

Pullat ei niinkään mene.

Tuota täytskäriä mietin... sukulaissynttäreille teen sellaisen kyllä (joo, mies on leipuri-kondiittori, mutta arvatkaa kuka meillä leipoo) mutta lastenkutsuilla se ei kyllä tahdo mennä.

Oliskohan cupcaket mitään?

Viimeksi meni tosi hyvin kaupaksi rieskarullat. Niin lapsilleni kuin aikuisille vieraillekin. Ja todella helppotekoiset.

Täysjyvärieskoja, täytin, käärin rullalle, coctailtikut ensin läpi 4 kohdasta ja sitten leikkasin 4 osaan rullan. Tein kahdenlaisia, toisessa oli ruohosipulituorejuustoa, kraavilohta ja tilliä, toisessa soosi ranskankermasta maustettuna piparjuuritahnalla, mustapippuria, naudanlihaleikkelettä .

[QUOTE="Miiru";22880094]Olenko ainoa jonka mielestä nakkipiilo kuulostaa perverssiltä...[/QUOTE]

Et ole. :D Mutta mä olen pervo muutenkin. ;)

Itse asiaan, tämähän sattuu passelisti, koska meillä juhlitaan muutaman viikon päästä tyttären 3-vuotissynttäreitä. :D Toisena päivänä sukulaisten & kummien kanssa ja toisena kutsutaan ystäväperheitä. Keräänpä siis minäkin vinkit tästä ketjusta. :)

Ap:n jäätelöbaari -idea kuulostaa kivalta. Meillä lapsen toiveena olikin, että synttäreillä tarjoiltaisiin jätskiä (muut toiveet ovat juustoa, popcornia ja porkkanoita :D ), joten taidan toteuttaa tuon jäätelöbaarin.

Meillä tulee sukulaispäivälle perinteinen täytekakku ja voileipäkakku, mutta muuten tarjoilut auki.

Viimeksi meni tosi hyvin kaupaksi rieskarullat. Niin lapsilleni kuin aikuisille vieraillekin. Ja todella helppotekoiset.

Täysjyvärieskoja, täytin, käärin rullalle, coctailtikut ensin läpi 4 kohdasta ja sitten leikkasin 4 osaan rullan. Tein kahdenlaisia, toisessa oli ruohosipulituorejuustoa, kraavilohta ja tilliä, toisessa soosi ranskankermasta maustettuna piparjuuritahnalla, mustapippuria, naudanlihaleikkelettä .

Meillä on ollut tuontyyppisiä myös joissain bileissä. Kylmäsavuporo ja -lohi sopii myös hyvin täytteeksi. nams.

Tuo jäätelöbaari oli hauska, kun annoin jokaiselle lapselle leikkirahat, joilla sitten "maksoivat" annoksensa. Jokainen sai valita mitä itse annokseensa haluaa, valittavana muistaakseni kolmensorttista jäätelöä, kahta lajia kastiketta, strösseliä, kermavaahtoa, vohveleita ja karkkeja.

Minkälaista porkkanakakkua teet? Ohjetta? Mä en ole ikinä itse tehnyt, mutta jossain joskus söin ja oli hyvää. Cupcakesit ovat ainakin ihanan näköisiä, maistanut en ole. Perusmokkapalatkin voisivat olla aika hyviä ja ainakin lasten makuun.

Yhteistyössä