Ideoita joululahjaan miehelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielikuvitukseton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielikuvitukseton

Vieras
Auttakaa hyvät ystävät minuu kun minun pää lyö ihan tyhjää! Mitä ihmettä miehelle, joka...
- harrastaa lähinnä penkkiurheilua (erityisesti jalkkista) ja pokerinpeluuta (pelaa myös itse jalkkista pari kertaa viikossa).
- ei ole oikein mistään erityisestä kiinnostunut, eikä kerää mitään. Pitää kirjoja rahantuhlauksena, koska niitä saa kirjastosta, musiikit lataa mp3:na ja leffat joko vuokraa tai katsoo leffakanavoilta, jotka meillä on.
- lemppareita on lähinnä joku Simpsonit telkkarista...
- ammatiltaan raksamies.

Olen ostanut muina vuosina koruja (kaulakoru, rannekoru, kello), miesten tuoksuja (näitä on jo ihan liikaa kaapissa) ja vaatteita. En jaksaisi taas ostaa vaatteita ja koruja en enää viitsi ostaa, koska mies pitää noita kaikkia aiemmin ostettuja päivittäin - niissä on kaiverrukset ja ovat hänelle tärkeitä, joten ei varmasti halua vaihdella. :/

Mitä ihmettä? Lahja saisi maksaa noin 40-100e. Mielellään ei enempää, koska olemme lähdössä uudeksi vuodeksi matkalle ja se vie rahaa. Jotain haluaisin kuitenkin ostaa, koska se on meillä tapana ja mies ostaa minulle.

Mietin, että olisko joku hyvä "linkkuveitsi"... Kantaako kukaan sellaisia enää mukanaan? Kun on ammatiltaan tuollainen käytännön mies... Tai jalkkikseen nappikset? Äh, hänellä on jo kyllä yhdet sellaiset. Näyttävät kovin linttaantuneilta, mutta voi olla, että juuri siksi ovat hyvät. *huokaus*

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin, että olisko joku hyvä "linkkuveitsi"... Kantaako kukaan sellaisia enää mukanaan? Kun on ammatiltaan tuollainen käytännön mies... Tai jalkkikseen nappikset? Äh, hänellä on jo kyllä yhdet sellaiset. Näyttävät kovin linttaantuneilta, mutta voi olla, että juuri siksi ovat hyvät. *huokaus*

Veljeni oli ihan onneissaan kun sain Leatherman-linkkarin, tuollaisen jossa myös pihdit. Laatumerkki, ja oli tarpeellinen raksalla. Oletko varma, ettei sillä ole jo jotain vastaavaa? Toisaalta, toihan on tosi kätsy arkielämässäkin! Kulkee taskussa mukana.

Tossa yks linkki, minkä googlasin, jotta näet mistä on kyse :)

http://www.scandinavianoutdoorstore.com/tyokalut/monitoimityokalut/

Mä ostin mun miehelle viime vuonna ne pokeri-merkit. Siis sen lootan missä on pokeriin kaikki vermeet =) Nyt sitten pitävätkin pokeri-iltoja ukkoporukalla silloin tällöin. Tykkäs sellasesta kovasti!! (eikä muuten ollut ees kallis =) )

Kiitoksia hyvistä vinkeistä. Noita lahjakortteja en ole tullut yhtään ajatelleeksi... Mies ei ole koskaan käynyt hieronnassa, tykkäisiköhän? *hhhmmmmm* Simpsonit boxia pyörittelin jo käsissäni Anttilassa, mutta laitoin kuitenkin pois kun päässä vain soi kuinka mies marmatti "ilmaisuudesta". Kun on niin pirun tarkka sen kanssa, ettei osteta esim. kirjoja (mä olen kova lukemaan) kun ne saa ilmaiseksikin lainattua. Ja Simpsonithan tulee telkkarista, niin en tiedä päteekö se siihenkin. Tosin yleensähän se on ihmisillä niin, että motkotetaan siitä mikä ei tule itselle mut sit kun se tulee itselle, ei olekaan enää niin tarkkaa miten toimitaan. ;) Isänpäiväksi ostin hänelle hyvän ulkoilupuvun ja goretex-kengät, joten ei oikein mitään ulkoiluunkaan. On tää vaan niin vaikeeta. Jos mä kokeilisin sitä hierontaa ja kattoisin mitä ne linkkuveitset mahtaa maksaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ämmä:
Meillä on jo monena vuonna ihan reilusti kysytty toiselta lahjatoivetta, helpottaa mukavasti hommaa ja estäää virhehankinnat. Suosittelen

Kysyin jo. :) Mutta kun kaiken lisäksi mun mies on myös sellainen tyypillinen möllykkä, jolla ei oo mitään ideoita (kuten ei nähtävästi vaimollaankaan). ;)

Alkuperäinen kirjoittaja tannuli:
Mä ostin mun miehelle viime vuonna ne pokeri-merkit. Siis sen lootan missä on pokeriin kaikki vermeet =) Nyt sitten pitävätkin pokeri-iltoja ukkoporukalla silloin tällöin. Tykkäs sellasesta kovasti!! (eikä muuten ollut ees kallis =) )

Hei tää on hyvä idea! En usko, että miehen kavereilla on edes tuollaista, vaikka aina välillä kerääntyvät pelaamaan korttia. En oo ainakaan koskaan kuullut... Hei, te ootte avuliaita! Vielä päivällä kaupungilla mä tunsin itseni niin toivottomaksi löytämään yhtään mitään järjevää ja nyt mulla on jopa liian paljon ideoita, joista valita. Kiitos! :)

Hierontalahjakortit on aika kalliita, jos ottaa useamman kerran kortin (niin kuin yleensä on myynnissä). Eikä yhdestä kerrasta vielä oikein apua olekaan. Mites olis jalkahoito? Varmasti on raksamiehellä jalat hoidon tarpeessa. Mä ostin miehelleni jonain isänpäivänä. Piti muistutella sinne menosta, mutta kun viimein sai aikaiseksi varata ajan ja kävi siellä, kehui hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
Hierontalahjakortit on aika kalliita, jos ottaa useamman kerran kortin (niin kuin yleensä on myynnissä). Eikä yhdestä kerrasta vielä oikein apua olekaan. Mites olis jalkahoito? Varmasti on raksamiehellä jalat hoidon tarpeessa. Mä ostin miehelleni jonain isänpäivänä. Piti muistutella sinne menosta, mutta kun viimein sai aikaiseksi varata ajan ja kävi siellä, kehui hoitoa.

No todellakin, jalat jos jotku kaipaa miehellä hoitoa. :) Mä olen itse joskus tehnyt hänelle "jalkahoitoa", mutta eihän se ole sama asia ollenkaan. Lähinnä laittanut kylpyä ja rasvannut...

Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:

Kolmen kerran sais varmaan just sil satkul. Ite ostin miehelle synttärilahjaks, kun en muutakaan keksiny. Se ei ollu aikasemmin käyny ja nyt käy kerran kuussa vähintään, ku tykästy siihen. Aluks piti sitä ihan kidutuksena ja selkäki sil oli ihan mustelmil, ku sielt tuli. Mun mies muuten kans raksal, et sinänsä tekis hyvää, ku aika ruumillist duunii.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tannuli:

Hei tää on hyvä idea! En usko, että miehen kavereilla on edes tuollaista, vaikka aina välillä kerääntyvät pelaamaan korttia. En oo ainakaan koskaan kuullut... Hei, te ootte avuliaita! Vielä päivällä kaupungilla mä tunsin itseni niin toivottomaksi löytämään yhtään mitään järjevää ja nyt mulla on jopa liian paljon ideoita, joista valita. Kiitos! :)

Itse ostin Lidlistä mut tänä vuonnakin näin Sokoksella ja Prismassakin =) Hinta oli muistaakseni 24.90 siellä Lidlissä =) Kovassa käytössä on nappulat olleet =)

Teen itse miehelle joka joulu palveluslahjakortin. Idea on sellainen, että askartelen sen kauniisti, ja siinäon 10 irrotettavaa kirjainyhdistelmää. Miehen pitää niistä kahden kirjaimen yhdistelmistä itse keksiä, mitä vaimon tulee tehdä. Esimerkiksi jos hän valitsee HH-yhdistelmän, on vaimon toteutettava jokin miehen toivoma teko, joka alkaa kirjaimilla H ja H. Esimerkiksi helahoito tai hartiahieronta. Itse laitoin viime jouluna kirjaimet PS ja olin varma, että mies käyttää sitä pyytääkseen minulta paidan silitystä, mutta ei auttanut kun totella, kun se pirulainen keksi että peppuseksiä :D

Tietysti tällainen vaatii huumoria molemmilta, mutta kivaa meillä on ollut, ja ei maksa mitään muuta kuin vaivan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Teen itse miehelle joka joulu palveluslahjakortin. Idea on sellainen, että askartelen sen kauniisti, ja siinäon 10 irrotettavaa kirjainyhdistelmää. Miehen pitää niistä kahden kirjaimen yhdistelmistä itse keksiä, mitä vaimon tulee tehdä. Esimerkiksi jos hän valitsee HH-yhdistelmän, on vaimon toteutettava jokin miehen toivoma teko, joka alkaa kirjaimilla H ja H. Esimerkiksi helahoito tai hartiahieronta. Itse laitoin viime jouluna kirjaimet PS ja olin varma, että mies käyttää sitä pyytääkseen minulta paidan silitystä, mutta ei auttanut kun totella, kun se pirulainen keksi että peppuseksiä :D

Tietysti tällainen vaatii huumoria molemmilta, mutta kivaa meillä on ollut, ja ei maksa mitään muuta kuin vaivan.

Ihana idea! :D Mutta aika kiero mies sulla! ;) ;) Heh, tekis mieli kokeilla mitähän se mies haluais!

Tilasin äsken tuolta outdoorstoresta sellaisen monitoimiveitsen, jota "m" suositteli. Näyttivät nimittäin takaavan vielä toimituksen jouluksi. Vielä jotain pientä "hupilahjaa", ehkä tällainen lahjakortti pienemmässä muodossa. Jos vaikka sais ne kuuluisat kolme toivomusta? Ja sit kyllä hankin kans ne pelimerkit, se oli hyvä idea.

Yhteistyössä