ideoita lasten hoidon suhteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nansa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nansa

Vieras
mulla 3 ja 1-vuotiaat lapset ja mieli tekisi jo vähän jotain töitäkin tehdä. eikä se lisärahakaan pahaksi olisi...

mutta en ole ollenkaan valmis viemään lapsia kokopäiväisesti hoitoon, täysi työviikko on ihan poissuljettu vaihtoehto. Ja kun tässä olen laskeskellut, niin jo 30h/viikko vaatii niin paljon hoitopäiviä, että on siinä ja siinä saanko mistään niin hyvää palkkaa (mulla ei ole vielä töistä tietoa) että käteen jäis hoitomaksujen (400e) lisäksi paljoakaan enempää kuin nyt.

eli jos keksisin jonkun toisen hoitoratkaisun esim. 20h viikko, joka olisi kunnallista edullisempi, niin kannattaisi mennä töihin... mutta liekö tuollaisia vaihtoehtoja olemassakaan?

Minä olen vuosiloman jälkeen jäämässä hoitovapaalle (pienin on 9 kk) ja olen nyt tehnyt vain keikkaa töihin.

Teen töitä miehen vapaapäivät ja oma äitini on jo pari kertaa ollut hoitamassa näitä meidän lapsia. Töitä voisin tehdä enemmänkin, mutta meilläkään tätä hoitoverkostoa ei ole enempää. Siksi siis näin. Toisaalta olen tehnyt paljon pyhätöitä ja koko tammikuunkin sunnuntait olen sopinut työpäiviksi. Palkkaa siis tulee ihan kivasti, vaikka työpäiviä ei paljoa pystykään ottamaan.

Asioilla on puolensa, jos lupautuisin nyt töihin vaikka puolikkaaksi menemään, en pystyisi itse valikoimaan työpäiviäni, vaikka tietenkin toiveetkin huomioidaan. Joutuisin ottamaan lapsille hoitopaikan tarhalta ja maksamaan kahden lapsen maksut. Tilanne olisi tähän vallitsevaan tilanteeseen +-0, eli ei kannata. Täysille tunneille palaamista en edes vielä harkitse. =)

Meillä lapset 9v , 7v ,5v , 2v ja 2kk
Kotiin olen jäänyt ensimmäisen lapsen saatuani ja sitä rataa olen kotona ollut. Hoitomaksuihin on meilläkin aina tuo töihin meo tökännyt mutta 6 vuotta sitten otin ja aloin jälleenmynti työhön josta saan palkkani lasten ei tarvitse olla hoidossa eikä hoitomaksuja tarvitse maksella kun pystymme itse hoitamaan kaiken . jälleenmyynti työstä saa hyvän palkan
kun ottaa sen työnä eikä harrastuksena ja makoile vain sohvalla.
Itse siis myyn kotigastronomi mausteita pidän kotiesittelyitä,käyn messuilla ja markkinoilla , kouluille ja yhdistyksille varainhankintaa sekä yrityksille liikelahjoja eli osaksi voin tehdä töitä myös kotoa käsin.
Suosittelen muillekkin.
Brovikka on 30-40% eli hyvät myyntikatteet lisäksi mahdollisuus boonuksiin jotka saa rahana tililleen.
käykää tutustumassa www.kotigastronomi.fi
Asiasta enemmän kiinnostuneet voivat laittaa y:tä :D

joo, nuo kotimyyntihommat sopii tietenkin toisille, ite en edes harkitse. Mä en vain ole sellainen ihminen, että saisin myytyä yhtään mitään, ja koulutuskin vanhenee, tarttis välillä tehdä alan töitä.

mutta kiitos vastauksesta silti!

Minä teen meillä 4-päiväistä työviikkoa, jolloin hoitopäiviä on neljä.

Toisesta lapsesta saa täydestäkin hoitomaksusta 20 euron alennuksen.

Meillä hoitomaksu alenee myös 4 % per poissaolopäivä, siis yhteensä 16 %, järin suuri sekään alennus ei ole. Mutta maksan lasten hoidosta 320 euroa kuussa. Lisäksi saan osittaista hoitorahaa kelalta 70 euroa - verot, itse saan n. 50 euroa.

Minun tuloni ovat keskimääräistä paremmat, tuolla 4 päiväisellä työviikolla käteen jää 1650, ihan kohtuulliset tulot. Ja niitä tosiaan tarvitaan asuntolainaa maksettaessa.

Laskin joskus, että jos olisin jäänyt kotiin, minun olisi jostain pitänyt tienata n. 1000 euroa, jotta se olisi ollut taloudellisesti mahdollista.

Ettekö voi miehen kanssa vuorotella töiden kanssa esim. toinen tekee iltaa ja toinen päivää niin lapset voisi olla kotihoidossa!
Näin minä ajattelin yrittää jos vaan löytyy hyvä työpaikka ja kun lapset vähän isompia!
Mun serkku tekee yö työtä ja hänen mies päivää ja niillä kolme pientä lasta.....aika rankkaa on mut esim. osa.aikainen ilta työ on varmaan hyvä! B)

Yhteistyössä