Ideoita taaperopojan hiuksiin kaipailen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pypylleröinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pypylleröinen"

Vieras
Tolla pojalla on siis ihan älyttömän pitkät hiukset, lapaluille asti, ja ihan luonnonkiharat. Ovat siis jatkuvasti silmillä ja korvilla, ja kutittavat ja kiusaavat siis joka paikassa. Muutamaan kertaan oon tosta päältä jo leikannut, ettei oo silmillä, mutta... Noille on varmaan pakko kohta tehdä jotain.
Kannattaisko se viedä ihan parturiin, ettei tulis ihan kynityn näköset? Mä en haluis noita leikata, ovat oikeesti niin ihanat :) Mutta kun ne kiusaa poikaa selvästi, ni kai se on pakko :/
Vai saksinko ite (ja millä helvetillä mä saan sen pysymään paikallaan??) ja miten? Miten ne kuuluu leikata? Mitään takatukkaruoskaa mä en haluu, enkä mitään pottamallia.
Miten muilla hoidetaan toi homma? Kuvia? Ideoita? Apua? Joku halukas leikkaaja? :D

Ja porissa asutaan, eli jos jollain täällä tiedossa paikka, jossa saa leikkautettua kivan näköseksi, niin ideoita kiitos siitäkin! :)

kysy pojalta millaiset tahtoo. jos tahtoo pitää pitkänä, anna pitää mutta keksi keinot ettei häiritse. jos tahtoo että ne leikataan niin näytä kuvia ja pyydä valitsemaan millaiseksi. riippuu tietysti iästä.

kysymys kaikille: missä taaperoikä loppuu?

Meidän kaikki kolme pörröpäätä on leikattu "kuosiin" kotiparturissamme eli itse olen siistit lyhyet hiukset leikannut kotiparturikoneella. Meillä pysyivät kaikki hyvin paikallaan, kun annoin naposteltavaksi pikku kasan rusinoita... Ja nopeesti kyllä hiukset kasvoivat takaisin, entistä paksumpina ja hyvinvoivina :).

Suosittelen parturia. Koska sekin on harjoittelulaji...meidän pojalla myös paksu tukka, jossakin vaiheessa jo aika pienenä aloin sitä itse leikata niin että leikittiin parturia. Parivuotiaasta sitten ihan parturissa. Olen pitänyt "poikatukkaa" koska se on helppo pestä eikä hiosta kesällä. Ja kaikkihan kaunista pukee :heart: :).

kysy pojalta millaiset tahtoo. jos tahtoo pitää pitkänä, anna pitää mutta keksi keinot ettei häiritse. jos tahtoo että ne leikataan niin näytä kuvia ja pyydä valitsemaan millaiseksi. riippuu tietysti iästä.

kysymys kaikille: missä taaperoikä loppuu?

Ei onnistu meillä vielä tää, toi poika on vajaa 1,5v ;) Ei se vielä paljon kerro, haluuko että hiukset leikataan (ja millaseks) vai haluuko pidettävän kiinni :D
Mut joo, taidan kiikuttaa ipanan ihan ammattilaiselle saksittavaksi. Löytääkö joku jostain kuvia tollasten hiuksista? Vai onks niihin vaan yks ja sama malli kaikille? :D
Ja ennenkaikkea, millä helvetillä mä saan sen pysymään paikallaan sen ajan?? :D

Kyllä sä saat pysyyn paikallaan kun varaat mukaan jotain kivaa naposteltavaa. Ja sanot parturille jo aikaa varatessas että minkä ikäinen on ja ettei ole koskaan ennen ollut, niin osaa varautua jo ennakolta. Ihan hyvin se menee. Meillä pojan tukka leikattiin 1-vuotiskuvaan ekan kerran. Vähän ihmetteli ekaks mutta kyllä se siitä.

Koneella saa itsekin ihan siistin näköiset, kun on kunnon kone ja mielellään vielä reilusti säätövaraa. Tosin kahden millin sängessä ei ole juuri erehtymisen vaaraa :D

Mä leikkautin tuon ikäisen siten, että varasin ajan ensin itselleni ja poika sai mummon hoivissa tarkkailla, mitä tapahtuu. Mun tukan siistimisen jälkeen oli pojan vuoro, ja aika hyvin homma onnistui paplareilla samalla leikkien. Vaikka lapsi onkin reipas, olis yhtäkkinen tuoliin nakkaaminen ja viitan päälle laitto ollut liikaa.

Meillä pojalla tosi paksut hiukset ja poika todellinen ikiliikkuja, joka inhoaa hiustenleikkuuta. Vein sitten lopulta parturiin, kun ei tullut leikkaamisesta yhtään mitään.

Siellä poika yllätyksekseni istui ihan hievahtamatta paikallaan. Vieras paikka ja vieras täti leikkaamassa oli niin jännittävää, että saatiin nopeasti siistit hiukset.

Meidänkin pojalla oli taaperona pitlät kiharat hiukset, ne oli yleensä aina ponnarilla ja joskus leteille ;) Ja vaikka kuinka puin lapsen sinisiin niin aina vanhat setät puhutteli tytöksi ja vanhat mummot ihaili pojan komeaa tukkaa.

Yhteistyössä