Ifolorin kuvat huonolaatuisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pettynyt"

Vieras
Onko kukaan tilannut valokuvia Ifolorilta? Sain kuvat eilen postista ja kuvat ovat todella huonolaatuisia. Aivan hirvittävän tummia ja jotenkin muutenkin epätarkkoja ja suttuisen oloisia. Ja kyse ei ole kuvaajan vapisevasta kädestä :) vaan koneella kuvat ovat aivan tarkkoja.

Olen aiemmin tilannut muilta firmoilta ja kuvat ovat olleet paljon parempilaatuisia kuin mitä nyt nämä olivat. Eli lähinnä ihmettelen, onko omien kuvieni kohdalla tapahtunut joku asetusvirhe vai ovatko ifolorin kuvat yleensäkin noin huonolaatuisia.

Mulla on aina ollut onnistuneita..Joku kuva voi koneella näyttää hyvältä, mutta kun sen lataa sinne palveluun, viereen ilmestyy ikoni joka kertoo kuvan laadun olevan välttävä tms. niin sit on tiedossa huonoja kuvia..

Mulla on aina ollut onnistuneita..Joku kuva voi koneella näyttää hyvältä, mutta kun sen lataa sinne palveluun, viereen ilmestyy ikoni joka kertoo kuvan laadun olevan välttävä tms. niin sit on tiedossa huonoja kuvia..

Omalla kohdallani kyse ei ole siitä, kuvat olivat kaikki tarpeeksi hyvälaatuisia ja resoluutio oli reilusti ylikin tarvittavan. Ja aikaisemminkin kun olen muilta firmoilta kuvia tilannut, ovat kuvat olleet huomattavasti parempilaatuisia.

Suurin ongelma noissa ifolorin kuvissa on mielestäni tuo tummuus, eli valoisuus on niissä säädetty jotenkin aivan liian pienelle.

Koneen resoluutio on aika kämänen. Ootko zoomannut 100% jollakin kuvaohjelmalla tehdessäsi terävyysdiagnoosisi? Pelkkä ruutuun sovitettu ei riitä. Oliko kuvan resoluutio riittävä niin isoon vedokseen kun tilasit. Tummuus ja värit on säätöasia. Aina oon saanut neutraaleja kuvia kun oon mittaillut värit neutraaleiksi ja kontrastit kohdillaan kun olen ne säätänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24537058:
Koneen resoluutio on aika kämänen. Ootko zoomannut 100% jollakin kuvaohjelmalla tehdessäsi terävyysdiagnoosisi? Pelkkä ruutuun sovitettu ei riitä. Oliko kuvan resoluutio riittävä niin isoon vedokseen kun tilasit. Tummuus ja värit on säätöasia. Aina oon saanut neutraaleja kuvia kun oon mittaillut värit neutraaleiksi ja kontrastit kohdillaan kun olen ne säätänyt.

?? en nyt oikein tajunnut, miten koneeni resoluutio vaikuttaa asiaan... siis tarkistin kuvien resoluution itse kuvatiedostoista, ja on moninkertaisesti parempi kuin mitä valokuviin vaaditaan. Eli ongelma ei ole siinä. Kuvien resoluutio riittäisi vaikka julisteiden teettämiseen, saati sitten pieniin kymppikuviin.

Samoin säädöt ovat aivan ok, kuvat on paitsi katsottu kahdella eri koneella, niin myös aivan samat säädöt kuin mitä on ollut aikaisemminkin, kun olen muista liikkeistä saanut ihan hyvälaatuisia kuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme;24537068:
Niin ja "suttuisen oloinen" ei välttämättä ole kiinni resoluutiosta, se on voinut syntyä kuvatessakin.

Tuo suttuisuus tulee varmaan tuosta tummasta sävystä. Jopa ulkona, aurinkoisella säällä otetut kuvat vaikuttavat hämäriltä.

Yhteistyössä