Ihan kamala kauppareissu :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Pelottavakin :|
Myö lähdettiin tyttöjen kanssa Prismaan, ja matkalla yks kakseräs mies juoksee tielle auton eteen. Mie tietty jarrutan, ja ennenkun ehdin kunnolla edes saada autoa seis, se mies on kiinni ovessa ja avaa oven.
Siitä sit kurkottelee etupenkillä istuneen tytön yli autoon sisälle ja englanniksi puhuu pyytäen bensarahaa 20? ja tarjoaa vastineeksi julmetun isoa kantasormusta.
Mie kieltäydyn, ja koitan lähteä liikkeelle. Mies luovuttaa ja menee autoonsa, joka on siis siinä meiän auton takana parkissa, mie en tietenkään keskelle tietä pysähtynyt.
Sit kun me lähdetään liikkeelle, niin se mies hyppääkin omaan autoonsa ja alkaa ajaa meidän takana. Seuraa meitä muutaman kilometrin ja sit katoaa jonnekin.
Jos se ois vaan roikkunut perässä, niin en ois uskaltanut kauppaan mennäkkään :|

No, käytiin kaupassa ja sit tapahtui jotain ei niin pelottavaa, mutta tosi inhottavaa tavallaan.
Prisman aulassa on karuselli, ja mie lupasin meidän 3 pikkulikalle kierroksen siinä, jos se on vapaana.
5v ehti kyytiin, ja kun mie olin aikeissa laittaa 2 muuta tyttöä kyytiin, 2 vierasta lasta, n. 5-6-vuotiasta arviolta, kiipeää siihen, ja alkaa huutaa mulle että "Laita se raha koneeseen, että tää lähtee käyntiin, tai mä listin sut! Kuulitko tyhmä, idiootti! Laita sitä rahaa kun olis jo! Heti tai mä listin sut siihen paikkaan!" :o
Mie olin ihan sanaton, kerrankin, ja otin oman tyttöni pois koneesta ja totesin, että ajellaan toiste... mennäänkin ostamaan mansikoita isin nimpparikakkuun.

Niin tehtiin, ja kolmas "järkytys" oli mansikoiden hinta... 8? litra, mutta luvattu mikä luvattu ja 2 litraa ostettiin.
Nyt on töistätulevaa iskää odottamassa iso mansikkakakku ja nimppareiden kunniaksi ostettu Mölkkypeli pihaleikkeihin :)

Noita kannattaa varoa noita sormuskauppiaita. Minä soitin poliisit, kun en päässyt eroon kauppiaasta. Lapsia mulla oli auto täynnä ja tilanne oli pelottava. Tinkasi ja möykkäsi ja kertoi, kuinka hänen vakavasti sairas lapsi ei pääse hoitoon, kun en osta "kultaa" heiltä. En saanut ovea kiinni ja ukko senku tinkasi ja paikkakin oli hiljainen. Ei onneksi estänyt pikaista soittoa poliisille.

:o hui.. Onneks mies kummiskin luovutti noin helpolla. :hug:

Ihanaa kun on taas hyvin kasvatettuja lasia ollu liikkeellä.. :kieh: :kieh:

Ja mitä mansikoihin tulee niin ohhoh.. kylläpä oli hintaa.. :o 4 euroa makso Turun torilla, pari litraa ostettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
oisko ollu näitä romanialaisia jotka on tullu tänne kerjuulle?
eilen oli uutisssa että lahen abc:llä olluna riesaksi ne..

:hug:

En tiedä, tää oli kanssa tuossa Korian ABC:n kupeessa 6-tiellä.
Englantia puhui ja selitti, että hänen pieni poikansa on hukannut luottokortin, ja ei ole rahaa eikä bensaa, tankata pitäs jne.

Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Alkuperäinen kirjoittaja ovi kii:
meille tehtiin eräällä metsätiellä toi bensaraha juttu ja KAUHISTUTTI.

:o Jaiks! Siinä syy miks mua ei saa pysähtymään mihinkään tielle, ei vaikka näyttäs hätä olevan. Ku ei uskalla!!! :(

juu, mäkin luulin eka et on joku tosi hätä (sh ku olen), mut kaamee totuus paljastu ja ens kerralla mietin 5 x!!

juu ne on niin röyhkeitä, kun ylikään ei voi ajaa mut hetkessä ovat autossa sisällä...
ja siinä kaiken keskellä voivat napata kännykän tai rahapussin tms. ovet lukossa ja tavarat piilossa pitäisi vissiin alkaa ajelee... :/

Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Alkuperäinen kirjoittaja ovi kii:
meille tehtiin eräällä metsätiellä toi bensaraha juttu ja KAUHISTUTTI.

:o Jaiks! Siinä syy miks mua ei saa pysähtymään mihinkään tielle, ei vaikka näyttäs hätä olevan. Ku ei uskalla!!! :(

No meidän ovi kiskastiin auki ihan vaan Ärrän edessä. Pääsin parkkiin ja olin lähössä hakeen maitoa, niin joku äijä pamauttaa oven auki ja mesoaa sormuksineen. En ehtinyt lukita ovia. En tajunnut millään koko tilannetta. Ne osaa tehdä sen just niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
oisko ollu näitä romanialaisia jotka on tullu tänne kerjuulle?
eilen oli uutisssa että lahen abc:llä olluna riesaksi ne..

:hug:

En tiedä, tää oli kanssa tuossa Korian ABC:n kupeessa 6-tiellä.
Englantia puhui ja selitti, että hänen pieni poikansa on hukannut luottokortin, ja ei ole rahaa eikä bensaa, tankata pitäs jne.

Hui apua!! Mä en taida sinne suuntaan enää uskaltaa lähteä ollenkaan!!

Pelottavaa että tollasia tapauksia on.

Alkuperäinen kirjoittaja Mulan:
Hui apua!! Mä en taida sinne suuntaan enää uskaltaa lähteä ollenkaan!!

Pelottavaa että tollasia tapauksia on.

Meillä noi pikkulikat ei onneks tajunneet kai ollenkaan, mitä tapahtui... Tuo vanhin, 14v, joka istui etupenkillä oli vähän vakavana, ja mietti, että josko kannattais ajaa pois semmoista sivutietä.
Mie taas selitin, että sivuteille ei varmasti mennä... Siellä ei oo apuakaan niinvaan saatavana.

Jösses :o
Mä en tykkää noista romanialaisista kerjäläisistä, en ollenkaan |O . Tai siis ei mua se kerjääminen haittaa jos kerjäläinen istuu vaan hissukseen kadunreunassa, mutta tuo mitä teille tapahtui menee kyllä jo NIIN yli |O
Ja niille lapsille karusellissa mä olisin huutanut kuin hyeena. Sekä niiden vanhemmille.

Mä ajan aina ovet lukossa - on nimittäin meinannut tulla väkeä sisäään kun olen ollut liikennevaloissa ja odottanut värin vaihtumista vihreäksi. Jos perehtyy yhtään "suuren maailman" ohjeisiin naisille erilaisten väkivalta- ja raiskaustilanteiden välttämiseksi, niin yksi perussääntö on se, että auton ovet on AINA lukossa. Lisäksi jos esim. auto menee rikki, niin suositellaan istumista autossa sisällä lukkojen takana ja että odottaa oikean (eli hinausauton, korjaajan jne.) saapumista eikä luota tuntemattomiin pysähtyviin auttajiin. Kuulostaa ehkä vainoharhaiselta joo, mutta ainakaan ei ylimääräistä jengiä yritä sisään.

Alkuperäinen kirjoittaja epäilijä:
Mä ajan aina ovet lukossa - on nimittäin meinannut tulla väkeä sisäään kun olen ollut liikennevaloissa ja odottanut värin vaihtumista vihreäksi. Jos perehtyy yhtään "suuren maailman" ohjeisiin naisille erilaisten väkivalta- ja raiskaustilanteiden välttämiseksi, niin yksi perussääntö on se, että auton ovet on AINA lukossa. Lisäksi jos esim. auto menee rikki, niin suositellaan istumista autossa sisällä lukkojen takana ja että odottaa oikean (eli hinausauton, korjaajan jne.) saapumista eikä luota tuntemattomiin pysähtyviin auttajiin. Kuulostaa ehkä vainoharhaiselta joo, mutta ainakaan ei ylimääräistä jengiä yritä sisään.

Onnettomuuden sattuessa vaan on paha, jos ovet on lukossa, siksi niin ei saisi ajaa. Apua on vaikea antaa, jos itse ajaja on tajuton ja ovet on lukossa :/

JOO, MUT ONNETTOMUUS TILANTEESSA HUONO JOS OVET KII!

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Jösses :o
Mä en tykkää noista romanialaisista kerjäläisistä, en ollenkaan |O . Tai siis ei mua se kerjääminen haittaa jos kerjäläinen istuu vaan hissukseen kadunreunassa, mutta tuo mitä teille tapahtui menee kyllä jo NIIN yli |O
Ja niille lapsille karusellissa mä olisin huutanut kuin hyeena. Sekä niiden vanhemmille.

Niin, mie en tiiä missä niiden lasten vanhemmat oli :/
Enkä mie oikeastaan tiiä, miks mie en saanut oikeen mitään sanottua... Oma 5v tyttöni vaan kysyi, että mitä se listiminen on... :/ , siihen koitin selittää, että mitälie, tuhmien lasten puheita.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Onnettomuuden sattuessa vaan on paha, jos ovet on lukossa, siksi niin ei saisi ajaa. Apua on vaikea antaa, jos itse ajaja on tajuton ja ovet on lukossa :/

Mä olen viimeksi ajanut autolla, jonka ovet menee automaattisesti lukkoon muutaman sekunnin kuluttua liikkeelle lähdöstä. On kuulemma suurkaupungeissa ihan tarpeen, siellä kun ryöstetään ihmisiä kuulemma juuri noin, autoon tunkeutumalla. Enpä tiedä miten ne auton valmistajat sitten ovat onnettomuustilanteita ajatelleet tuossa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu en suosittele minäkään ovet lukossa ajamista. Onnettomuuden sattuessa pelastaminen ja ensiavun antaminen kestää pitempään.

Toisaalta onnetomuustilanteessa ikkunat ovat usein jo rikki tai sitten ovi on muutenkin niin raskaasti jumissa, että sen saa auki vain palokunnan leikkurilla.

Yhteistyössä