Ihan kuin kuukautiset raskauden loppupuolella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tii"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tii"

Vieras
Olen raskaana rv 30 tulee huomenna täyteen ja eilisestä illasta lähtien on olo ollut kuin kuukautisten aikaan. Illalla tuli verta ihan kuin kuukautisissa ja yöllä ja tänäänkin vielä sellaista hyytynyttä ja pyyhkiessä hiukan punaista. Lisäksi vatsassa on ihan kuukautisolo, kuukautiskipuja ja vähän sellainen metka olo alavatsalla. Ihan kuin olisi menkat yhtäkkiä taas. Vauva liikkuu kyllä. Tämä on ihan outoa, kun esikoisesta ei ollut niin yhtään mitään oireilua missään kohtaa. Koitin soittaa neuvolaankin, mutta en päässyt läpi soittoaikaan, eikä sieltä kukaan vastaa sen jälkeen :(

Hei soita nyt päivystykseen! Ei välttämättä mitään hätää, enkä halua pelotella, mutta yhdellä tutullani alkoi istukka irtoamaan jossain 30 vkon paikkeilla ja oireina oli verenvuotoa ja kipuja.

sinuna olisin soittanu synnärille ja kysyny et tartteeks lähtee näyttäytyy. jos verenvuoto on erittäin runsasta niin sitte ei muuta ku lanssilla suoraan sairaalaan

Hei!

Mä oon samanlaisessa tilanteessa, kolme päivää on kouristellut vatsaa kuin menkkojen aikaan ja kaksi päivää on tullut kuukautisvuodon näköistä vuotoa, välillä vähemmän ja välillä enemmän... Myös paksua limaa. Mulla rv 32.

Menepä nyt soittamaan saman tien. Mulla oli juuri tuollaista noilla viikoilla, sitten hetken kuluttua siitä alkoi julmetut supparit ja sitten olikin jo kiire. Puolitoista vuorokautta myöhemmin oli vauva maailmassa estelyistä huolimatta.

No minä ymmärrän senkin että kysellään palstalta. Ainakin sen kohtelun perusteella mitä itse sain raskausaikana, ei minnekään kehtaisi mennä näytille ennen kuin oikeastaan tietää varmasti, että aihetta siihen on. Kyllä sitä sai sellaista tuhahtelua ja arvostelua osakseen jos vaikka neuvolassa erehtyi mainitsemaan että supistelee tai pyysin että voisiko kohdunsuun tilanteen jossain vaiheessa tarkistaa (meillä ei ollut lääkärineuvolaa tms, joten tilanne tarkistettiin vain rakenneultran ja synnytystapaultran yhteydessä) kun supistelua kuitenkin oli. "No kyllä se supistelu on kuule ihan normaalia" "Kyllä se kohdunsuu sitten tarkistetaan ultralla rv 37 (mulla lapsi oli jo syntynyt silloin...)" "Kokeile tukivyötä jos kävellessä supistelee..." ym...

[QUOTE="vieras";28165824]No minä ymmärrän senkin että kysellään palstalta. Ainakin sen kohtelun perusteella mitä itse sain raskausaikana, ei minnekään kehtaisi mennä näytille ennen kuin oikeastaan tietää varmasti, että aihetta siihen on. Kyllä sitä sai sellaista tuhahtelua ja arvostelua osakseen jos vaikka neuvolassa erehtyi mainitsemaan että supistelee tai pyysin että voisiko kohdunsuun tilanteen jossain vaiheessa tarkistaa (meillä ei ollut lääkärineuvolaa tms, joten tilanne tarkistettiin vain rakenneultran ja synnytystapaultran yhteydessä) kun supistelua kuitenkin oli. "No kyllä se supistelu on kuule ihan normaalia" "Kyllä se kohdunsuu sitten tarkistetaan ultralla rv 37 (mulla lapsi oli jo syntynyt silloin...)" "Kokeile tukivyötä jos kävellessä supistelee..." ym...[/QUOTE]

Voi, saitpa kurjaa kohtelua! Mulla taas ihan päinvastoin, oli supistuksia välillä tosi tieheään viikolta 22 lähtien, aina pääsin neuvolalääkärille ja kohdunsuu tarkistettiin ja sairaslomaa aina pari viikkoa seuraavaan lääkäriin asti. Tosi vakavasti suhtauduttiin, vaikka mulla ei noi ennakoivat supistukset kohdunsuulla tehneetkään, vaan lapsi syntyi vasta vkolla 39.

Mutta aloittajalle, soita ihmeessä päivystykseen tai synnärille. Tosi tärkeää mennä katsomaan tilanne.

[QUOTE="vieras";28165824]No minä ymmärrän senkin että kysellään palstalta. Ainakin sen kohtelun perusteella mitä itse sain raskausaikana, ei minnekään kehtaisi mennä näytille ennen kuin oikeastaan tietää varmasti, että aihetta siihen on. Kyllä sitä sai sellaista tuhahtelua ja arvostelua osakseen jos vaikka neuvolassa erehtyi mainitsemaan että supistelee tai pyysin että voisiko kohdunsuun tilanteen jossain vaiheessa tarkistaa (meillä ei ollut lääkärineuvolaa tms, joten tilanne tarkistettiin vain rakenneultran ja synnytystapaultran yhteydessä) kun supistelua kuitenkin oli. "No kyllä se supistelu on kuule ihan normaalia" "Kyllä se kohdunsuu sitten tarkistetaan ultralla rv 37 (mulla lapsi oli jo syntynyt silloin...)" "Kokeile tukivyötä jos kävellessä supistelee..." ym...[/QUOTE]

Ja veri+kipu ON aihe soittaa eikä täälä kysellä ja kotona pohtia. Mulle sanottiin että aina olla yhteydessä jos tulee jotai sellasta. Tuli ja samantien tarkastukseen.

Yhteistyössä