Ihan pakko kysyä että teenkö mä nyt ihan väärin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apeissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apeissaan

Vieras
Lapsi kepotteli ruoan kanssa eli nousi jatkuvasti pöydästä leikkimään, "vessaan",imurin päälle, kissan kimppuun ja yms. No joka kerta komennettuani lapsen takas syömään lopulta kyllästyin ja totesin lapselle että jos et nyt mene syömään niin saat mennä päivä unille.... 2.5 vuotias piti mua ihan pilkkanaan ja ei korvaansa lotkauttanut vaan jatkoi leikkiään, joten minä tylysti laitoin ruoan jääkaappiin ja ilmoitin lapselle että jos ei nyt mene nukkumaan minä kannan ja siitä se alko!: Järjetön kiljuminen ja huutaminen kuinka se ruoka PITÄÄ saada takas ihan heti, enkä mene nukkumaan!!! kun sain sen sänkyyn niin huuto jatkuu: Mulla on pip,i mulla on vessa hätä, mulla on pipi pipi pipi pipi!!!!!
Ja mä vaan tässä mietin että millä neiti saa näitä "pipejä" maatessaan sängyssä???

Onks tää nyt sitten väärin? En keskustele enää lapsen kanssa asiasta se on niin monesti jo keskusteltu tänään ja aikaisemminkin... Mun auktoriteetti on vissiin menny long a go!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Olet tehnyt:
Siinä meni vikaan kun lapsi pääsi kesken ruokailun pomppimaan muualle.

Mä tiedän mutta kun osaa syödä ihan itse ja mulla on aina lapsen ruokailun aikana hyvää aikaa tehdä asioita mihin en halua muksuja sotkemaan esim:multien vaihto yms ja sitten on vielä tuo pikku herra minkä perässä saa myös juosta koko ajan :ashamed:

Meil jos hypitään ruokapöydästä, ni yks varotus ja seuraavasata ruoka lähtee roskiin.. ei tarttenu kovin montaa kertaa ku neiti oppi, et äiti toteuttaa sen uhkauksen jos en tottele.. ja juuriki 2v kyseessä.
Meil oli kans yhteen väliin tuota et sen 10krt palautin tytön takas pöytään ja sit vahin et kans syö (istun vieressä), kunnes päätin et nyt loppu.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:
Just näin pitääkin tehdä. Tiukka linja. "Uhkaukset" eli ruoka takaisin jääkaappiin on pakko toteuttaa, muuten niiden teho katoaa. :)

Voi vitsi ku taidan olla ihan surkee äitinä :( Mä oon niin huono pitämään uhkauksista kiinni ku kuuntelen tuon esikoisen sydäntäraastavaa itkua ja sit mä annan liian monta kertaa mahiksen mennä takas pöytään :/

Meillä jos aletaan leikkimään ruokapöydässä, nostan kerran ruuan sivupöydälle. Menen lapsen viereen ja sanon, että nyt syöt tai menet pöydästä pois. Nostan ruuan takaisin lapsen eteen. Jos jatkaa pelleilyä, nostan ruuan pois lopullisesti. Ja komennan lapsen pois pöydästä.

Nykyään alkaa kiltisti syömään tuon puhuttelun jälkeen. Alussa meni muutama päivä ennenkuin hoksasi, että äiti ihan oikeasti laittaa ruuan pois. Välillä on sitä mieltä, ettei halua enää syödä, mutta eipähän enää pelleile pöydässä (=sotke).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Just näin pitääkin tehdä. Tiukka linja. "Uhkaukset" eli ruoka takaisin jääkaappiin on pakko toteuttaa, muuten niiden teho katoaa. :)

Voi vitsi ku taidan olla ihan surkee äitinä :( Mä oon niin huono pitämään uhkauksista kiinni ku kuuntelen tuon esikoisen sydäntäraastavaa itkua ja sit mä annan liian monta kertaa mahiksen mennä takas pöytään :/

nyt suljet korvat siltä marinalta.. jonku kerran se kokeilee kunnolla, mut ku huomaa et itkemällä ei saa periksi, ni menee helpommin.
Itellä oli juuriki alkuun nuin et et viittiny kuunnella sitä märinää, mut sit päätin et nyt L O P P U, et tuo kohta hyppii ihan silmille, et nyt pitää tehä selväksi kuka tässä talossa määrää. Ja tosiaan se et itkemällä ja kiukuttelemalla ei saa periksi.

Tiedän tunteen. Ohjeita on helppo antaa, mutta sitten tosipaikan tullen itsekin lipsun ihan liian usein, vain päästäkseni vähemmällä parkumisella. Aikaisemmin varsinkin. Nykyään kun lapsi on jo 6v, on vähän helpompaa. Tsemppiä!

Mä tiedän mutta kun osaa syödä ihan itse ja mulla on aina lapsen ruokailun aikana hyvää aikaa tehdä asioita mihin en halua muksuja sotkemaan esim:multien vaihto yms ja sitten on vielä tuo pikku herra minkä perässä saa myös juosta koko ajan :ashamed:

Siis yksinkö se lapsi syö ja sinä teet jotain muuta????
No ei ihmenkään että lapsi "pomppii":(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Siis yksinkö se lapsi syö ja sinä teet jotain muuta????
No ei ihmenkään että lapsi "pomppii":(

Eihän se nyt AINA syö yksin kyllä pyritään ihan samaan aikaan syömään mut kun aina ei ehi.... :ashamed:

Oikein teit!
Tuon ikäinen kyllä jo ymmärtää kun sanotaan ja turhaan vain "uhkaillaan".
Ehkä seuraavalla kerralla muistaa kun nyt teit sen minkä sanoitkin.
Hyvä äiti olet ja jaksamisia muutenkin :)

:o No ei mikään ihme ettei lasta kiinnosta ruokailu. Ei se ole lapsen vika mistä pitää vielä rangaista. Syökää yhdessä niin lapsellekin vois maistua ruoka.

Yhteistyössä