ihan pikkuista näppylää selän, kylkien ja masun alueella, myös äidillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut...,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut...,

Vieras
Elikkä siis mitä voisi olla. Huomasin n. 3-4 päivää sitten itselläni rintojen alapuolella, navan yläpuolella laajan alueen jolla oli ihan pikkiriikkistä näppyä, joka ei kuitenkaan ollut niin tiehää, että olisi näyttänyt ihottumalta. Ensin näpyt ei tuntuneet ollenakaan vaan oli vaan näkyviä pieniä läiskiä. No itseltäni ne hävisi, mutta samana iltana kun huomasin itselläni, huomasin myös pojalla, 1v niitä samanmoisia, ei koholla olevia näppyjä samassa kohtaa kuin minulla..

Nyt huomasin niiden levinneen. Ja nyt ne myös tuntuu. Eli ei oikein voi puhua edes milleistä kuinka pieniä näpyt on mutta niitä on kyljissä eniten joka puolella, masussa yhä laajalla alueella hieman harvempana ja selässä niitä on myös. Yhdessä kohtaa selässä on karhea läntti(1cm x 2cm) samoin kuin rintakehässä yksi pienempi, joka on punainen ja se näyttää ihottumalta.

Minulla ei ole mitään kokemusta ihottumista, että siis onko nuo näpyt oletettavasti ihottumaa vai mitä? Ei kai mikään rokko tee tällaista ja vieläpä oireetonta? Rasvailin poikaa tavallisella voiteella, pitäisikö kokeilla kuitenkin bepanthenia tms..? Kiitän nopeista vastauksista!

ps. Emme olleet syöneet mitään erikoista lähipäivinä ja mitään allergioita ei ole minulla eikä pojallakaan.

Aloin miettiä voisiko se olla ihan vaan hikinäppylää ja sattumalta nuo läiskät kahdessa kohtaa. Mutta outoa että minulle ja pojalle tuli samaan aikaan nuo.ja ennen ei ole pojalla ollut mitään ja minullakin hikinäppylä on ihan erilainen.

Se ei taida olla mitenkään lääkäriä vaativa rokko, eikös? Siis jos ei tule kuumeesta tms. mitään sen vakavempaa. Mitään kuumetta siis ei ole ollut eikä kutise tosiaan. Vauvarokossa pitäisi kai kuume nousta ensin ja näpyt tulla korvien seudulta alaspäin, mutta kaipa näissäkin eroja aina on. Pitää seurailla. Kiitos.

Yhteistyössä