Ihana (keski) raskausaika !!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muumimamma

Vieras
Nyt kun ollaan päästy alkuun noissa toisissa ketjuissa marmattamalla raskusajan ärsyttävyyttä - joihin mielipiteisiin yhdyn täysin - niin rupesin ajattelemaan että onhan tässä ajassa pakko olla jotain positiivistakin.

Mitä nyt itselle positiivisia asioita tuli mieleen niin ainakin ekana se että eipä ainaskaan tartte krapulasta kärsiä kun ei ota alkoholia. Kylläpä on ihana nousta lauantai ja sunnuntaiaamuna sängystä aamukahville ja nauttia auringon paisteesta ilman päänkivistystä. Sitten se että aina kaikki tuijottaa mahaa ja jotkut jopa sitä lääppivätkin, ajatella kerrankin sinut huomataan ja sinusta välitetään - katoppa tarkemmin niitä ihmisiä niin kyllä niitten kaikkien huulilla hymy on kun ne sinua kattelevat.

Sitten saa vollottaa ja olla herkkis ilman syytä eikä kukaan pidä sinua yhtään outona, vain ymmärtäviä katseita saat osaksesi. Saa myös olla millä tuulella haluttaa ja laittaa kaikki kiukuttelut raskauden piikkiin, kerrankin saa olla millä tuulella haluttaa. Ei tarvitse siivota, pestä ikkunoita eikä muutenkaan tehdä mitään raskasta jos ei halua, voi olla hyvällä omallatunnolla väsynyt jos on väsynyt ilman että kukaan ajattelee laiskaksi.

Ja sitten syöminen ! Saa rauhassa syödä mitä haluttaa kun muutama lisä kilo ei näy missään. Kerrankin saa mässätä kunnolla, tietenkin rajansa kaikella, ja taas kaikki ymmärätävät että näinhän se raskausaikana on että ruoka ja herkut maistuu.

Entäs seksielämä sitten...saattaapi olla entistä ihanampaa, mutta mieskin kyllä ymmärtää jos ei halutakaan. Saa hyvillä mielin olla väsynyt ja haluton, eikä siitä nosteta kauheaa kriisiä kun tiedetään että tämä on vain ohi menevä vaihe.

Sitten nuo omien kokemusten kertojat ja tiedon tuputtajat; hyvät neuvot on aina hyvästä - kaikenmaailman älyttömien mielipiteiden voi antaa hymyillen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Raskausaikana kärsivällisyys kasvaa kyllä kummasti...

Niin ja ajatelkaahan että nyt me kerrankin ollaan oikeaan aikaan raskaana. Ai miksi ? No vaatteita ei ole todellakaan vaikeaa löytää kun kaupat on pullollaan tavallisia vaatteita, jotka näyttää ihan äitiysvaatteilta. Mahtuu maha puseron sisälle, napapaitojen aika on ohi...

Mulla ainakin suhde on parantunut entisestään kun sain ukolle jankutettua että ei sitä hänenkään tartte pahemmin kaljoitella kun en minäkään. Alkoi sitten kuntoaan ylläpitämään oikein tosissaan ja pitää minua kuin kukkaa kämmenellä :)

Niin ja sitten vielä...oman äidin kanssa välit lähenee ja löytyy paljon uusia puheenaiheita kun yhdessä suunnitellaan kaikkea vauvaan liittyvää. En sitten tiedä onko ihan samanlailla anopin kanssa...

Niin ja tuo tulokkaalle shoppailu; onko ihanampaa asiaa kuin kierrellä tutustumassa ihan uuteen tavaramaailmaan - vauvaostastojen kaikkiin ihanuuksiin. Hypistellä niitä pikku vaatteita ja haaveilla ihanasta lapsesta joka kohta on hymyillen käsivarsilla. Sillä sellainen nauravainenhan se tulokas tottakai on - niinkuin mainosksissa - ei koko iltaa pää punaisena rääy vaan isoilla silmillä katsellen vaan ihmettelee maailman menoa, vai mitä ;)

Tällaisia mietiskelin tässä ajankuluksi pilke silmäkulmassa kun alkoi nuo vitutukset ottaa vallan, että ei tämä nyt loppujen lopuksi niin hirveää aikaa olekaan. Pitää vaan muistaa pitää huumorin kukka kukkimassa vaikka kuinka väärällä jalalla sängystä ylös nousisi.

Iloista raskausaikaa kaikille mammoille toivottaen !

Juuri noista asioista olen itsekin nauttinut!
Ymmärrän täsyin, että maitä on moneen junaan ja kaikilla ei ole elämä yhtä auvoista ja helppoa raskausaikana, mutta onneksi itse olen saanut tästä ajasta nauttia.
Nyt tosin nämä viimeiset päivät tuntuu erityisen raskaalta.. tähän saakka olen itseni tuntenut erityisen naiselliseksi ja pitänyt vatsaani kauniina ja mielelläni antanut sen näkyä, mutta nyt ulkomuotoni on sitä luokkaa ettei paljon naurata.... mutta tämähän kuulunee asiaan..
Toivottavasti pian on oma kääryle sylissä..

"Ja sitten syöminen ! Saa rauhassa syödä mitä haluttaa kun muutama lisä kilo ei näy missään. Kerrankin saa mässätä kunnolla, tietenkin rajansa kaikella, ja taas kaikki ymmärätävät että näinhän se raskausaikana on että ruoka ja herkut maistuu. "

Minusta kyllä tämä asia on toisinpäin! Nyt raskaana ollessa varsinkin tulee katsoa mitä suuhunsa laittaa. Kilot tulevat TODELLA helposti ja myös liika syöminen lihottaa turhaa myös vauvaa! Minulle ainakin neuvolassakin muistetaán joka kerta muistuttaa että painoa ei saisi tulla kovin paljoa lisää. Lisäksi on suurempi vaara saada raskaumyrkytys ja raskausajan diabetes jos mässäilee ja herkuttelee liikaa. Kyllä on parempi lihottaa itsensä sitten kun on synnyttänyt, koska miksi vaarantaa viaton vauva liiallisella herkuttelulla??

Muuten olen kyllä samaa mieltä että raskaus on oikeastaan ihan jees aikaa;)

Huomenta tännekkin!
Juh, kyllä minäkin vartoon että pääsee tuohon ihanaan keskivaiheeseen. Silloin sitä voi nauttia täysillä raskaudesta, on päässyt näistä alkuvaiheen pahoinvoinneista (siis tämähän nyt on minun oma kokemukseni, ei muiden) ja epävarmuuksista.
Ja kyllä minäkin syömisestä olen nauttinut, minun kohdallani on aivan sama syönkö paljon myös herkkuja vai vaan porkkanan päivässä, 20kg tulee joka tapauksessa. Eikä edellisistä herkutteluista, tai varovaisesta syömisestä ole mitään seurauksia, kuten ed. mainittu raskausmyrkytys tai diabetestä ole tullut. Lapset ovat kaikki olleet 3-4kg.
Yleensä jos neuvolassa varoitellaan tuosta syömisestä ja raskausajan diabeteksestä, on äidillä jo valmiiksi huomattavaa ylipainoa tai lähisukulaisilla diabetestä.
Otetaas taasen kunnon maalaisjärki käteen ja syödään monipuolisesti, myös herkutellen! Kylläinen masu ei mökötä!!

Yhteistyössä