Ihana kun mummi auttaa hankinnoissa mut... *huokaus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitollinen silti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitollinen silti

Vieras
Mun äiti on ihana kun se jaksaa mun puolesta koluta kirppareita läpi ja auttaa hankinnoissa.. on vaatettanut moneen kertaan poikani päästä varpaisiin ja leluista/kirjoistain puolet on äitini hankkimia.. MUTTA.. hänellä ei ole mitään käsitystä siitä minkä kokoisia vaatteita olisi hyvä hankkia vaikka olen rautalangasta vääntänyt ettei pienempiä kun 110cm kannata ostaa koska poika on juuri 109cm pitkä ja 104cm on jo pieniä hänelle..

Taas äitini kuitenkin oli viikonloppuna ollut kirppareilla kun sanoin että talveksi pitäisi pikkuhiljaa alkaa katsella vaatetta. Taas muistuttelin että katsoo niitä kokolappuja ennen kun ostaa mitään..

No, lopputulos on nyt se että äitini oli ostanut Kahdeksat housut väärää kokoa koska löysi niin siistejä, lähes uudenveroisia housuja.. olisivatpa edes liian isoja ja tarpeen jatkossa mutta mitä ihmettä mä teen tolle housunipulle jotka ovat kokoa 92-104?? En ymmärrä miten tämä kokoasia ei mene hälle jakeluun vaikka olen jaksanut siitä jauhaa iän kaiken..
Oli myöskin ostanut välikausihaalarin ja välikausitakin kun löytyi niin kivat, -hän tietää että välikausivaatteet on jo ostettu ja ovat käytössä mutta minkäs teet kun löytyi niin kivat, -98 sentinen haalari ja 104 senttinen takki... *huokaus*

Oli siellä sentään sopivat rukkasetkin, pipo, hyvät kengät (sopivatkin jopa) ja kivoja paitoja jotka sopivat nyt tai myöhemmin.

Valtaosa oli kuitenkin auttamatta pieniä vaikka kuinka olivat kauniita ja siistejä vaatteita.. ne on kuitenkin liian PIENIÄ.. joten ei muuta kun oma kirpparipöytä varaukseen että pääsee taas eroon noista liian pienistä vaatteista mitkä eivät ole meillä olleet edes käytössä..

Kiva äiti sulla on, kun lapsenlapsilleen vaatteita etsii/hankkii. Munkin äiti ostelee pojille milloin mitäkin, mutta koot kyllä useimmiten ovat oikeita tai tarkoituksella vähän isompia. Auttaisko, jos antaisit äidillesi lapun, jossa on pojan mitat? Hän vois sen lapun sujauttaa lompakkoon, joten se olisi aina mukana kirppislöytöjä etsiessä. Vai onko ihan hölmö idea? :ashamed:

meidän äidillä ihan sama ongelma. Meillä vaan ostaa UUTENA ja ulkomailta niitä vaatteita lapsille ja koska ulkomaiset (varsinkin kreikkalaiset ) koot ovat hyvin pieniä niin koko pitäisi olla vähintään 2 tai 3 kokoa isompi. Meidän poika on pitkä ikäisekseen ja siksi yleensä äidin ostamat vaatteet on capri-housuja meidän pojalle. Olen nyt 5v jaksanut asiasta paasata ja nyt ensimmäisen kerran matkalle lähtiessä totesi, että jos ostan lapsille vaatetta niin niiden pitää olla paljon isompia :) Isoveljeni lapselle e enää uskalla tuoda mitään, koska on 7v ja 9-10v kokoinen (pitkä ) :) 5v jaksoi sinnekin vaatteita roudata jotka päätyi sitten meille pojalle tai nuorimmaiselle tytölle.

Sun äidillä on selvästi joku tarve ostaa niitä vaatteita ihan vaan siksi, kun nyt ovat halpoja ja siistejä. Sen on selvästi vaikea jättää niitä sinne hyllyyn jonkun toisen ostettavaksi :D. Vähän sama kun menee johonkin alennusmyyntiin ja katsoo, että "hei, toi on niiiiin halpa, pakko saada vaikken tee sillä mitään".

Meillä on vähän päinvastainen ongelma. Anoppi on iankaiken ostanut liian isoja vaatteita ja jostain syystä luulee, että 5-vuotias kasvaa viisi kokoa vuodessa. Viimeksi tuli synttärilahjaksi 140-senttisiä vaatteita :headwall:. Jouluna tuumas, että "taitaa olla vielä vähän reiluja", johon vastasin, että juu, tyttö käyttää nyt sellasta 110-116cm vaatetta. Harmittaa vaan tytön puolesta, että saa ihania vaatteita joita ei pysty käyttämään moneen vuoteen. Kaiken huippu: viimeksi anoppi oli tyttärensä kanssa ostamassa tälle meidän tytölle lahjaa ja miehen sisko siis vielä soitti kaupasta, että mitä kokoa. Ja kas kummaa, miehen siskolta tuli ihan sopivia, kun taas anoppi osti noita 140-senttisiä. Tulin silloin siihen tulokseen, että ne oli varmaan alennuksessa eikä pienempää kokoa ollut :headwall:.

Miun äiti tekee tuota samaa. Ostaa väärää kokoa tai vaatteita, joita tietää ettei käytetä (esim pääkallokuosi). Tykkää kierrellä kirpputoreja ja on hänelle harrastus. Sain homman kuriin, kun aloin aina hänen tuodessaan vaatteita, heti käymään läpi ne. Ne joita en kelpuuttanut annoin takaisin, kerroin miksi ei sovi meille ja pyysin antamaan jollekin jolle sopivat. Tai myymään omassa kirppispöydässä. Omiin nurkkiini en halua kasoittain vääränkokoisia tai -tyylisiä vaatteita, koska ei minulla ole nyt edes mahdollisuutta varata omaa kirppispöytää.

Satunnaisesti tuo enää vääränlaisia :D

Entäs jos ostaisit ylimääräisen mittanauhan johon leikkaisit pienet lovet sopiville kohdille ja kirjoittaisit tussilla nilkka-vyötärö, niska-helma, hihanpituus tms jotta äitisi voisi tarkistaa koot.

Meinaa noi mummot vähän huonosti pysyvät lasten kasvun perässä. Mun äiti ei käy kirppareilla, mutta esim. m&i vaatteita joskus on tilannut. Viimeeksi tilasi pojalle, jonka jalankoko on 42 koon 34-36 sukat... noh onneksi ne mahtuivat 5v nuoremmalle pikkuveljelle ja hänelle ostamat sukat pikkusiskolle.

Yhteistyössä