Hae Anna.fi-sivustolta

Ihana sellanen kesämökki

Viestiketju osiossa '50+' , käynnistäjänä asterrixi, 26.05.2008.

1. asterrixi Vierailija

jossa voi mennä alastomana uimaan. Ja oikeastaan kukaan ei nää.

2. Joka mökillä Vierailija

Kyllä meidän mökillä mennään aina alasti uimaan vaikka naapureita on ihan lähellä. Jos satutaan istumaan laiturilla kun naapurit alkavat saunoa, käännetään selkä yleensä sinne päin tai lähdetään siksi aikaa hiukan sivummalle rannasta. Näin hienovaraisesti toimitaan kaikki.

Kyllä alasti uiminen ja saunominen on mökille kuuluva nautinto. Pyyhe päällä kuitenkin kävellään laiturin päähän asti ja heitetään pyyhe penkille ja hypätään järveen, ei siinä paljon edes ehdi vilahtaa. Jos jotakuta huvittaa tirkistellä vielä viiskymmppisen vartaloa niin mikäs siinä, antaa tuijottaa.

3. Aina alasti uinut Vierailija

Ei meidän mökillä koskaan kukaan käytä uimapukua.
    Saunan jälkeen kosteaan vartaloon on vaikea pukeakin uikkaria. Pyyhe ympärillä vain laiturille, kuten edellinenkin kertoi.
    Muualla en uikaan.
    Meidän mökiltä on näkyvyys vain vastarannalle, jonne on matkaa. Jos sieltä joku kiikaroi, se on sen häpeä.

4. ei mökki-elli! Vierailija

YÄK. Ei minulle. En viihdy mökillä lainkaan, mieluummin kaupunkilomalle Eurooppaan tai rantalomalle eksoottiseen paikkaan. En edes suostu lähtemään kutsuttuna tuttujen/sukulaisten mökeille.

Möin itse perintömökin, ja sain suvun vihat päälle ;) Meillä kun on useampi mökki samoilla iso-iso-isän perintömailta lohkottuna. Mutta mitä siitä. Itse kun en siellä viihdy, ja koin vain riesaksi.

5. hyi hyi maata Vierailija

6. maakrapu Vierailija

En ole minäkään mikään mökki-elli, mutta kummasti vain olen vuosien myötä tottunut olemaan omalla mökillä. Uida voi puvussa tai ilman, niin ne tekee naapuritkin.

Kun sitten kyllästytään mökillä olemiseen, viedään vene isommalle järvelle ja veneillään jokunen viikko. Jo taas maistuu mökkielämäkin, kun on edes maata jalkojen alla ja edes hitunen yksityisyyttäkin mökillä on vene-elämään verrattuna.

7. PiK Vierailija

Ainoa ilo mökkillä onkin saunominen ja uiminen. Makkaraa voi grillata kotonakin ja siellä on muutenkin kivempi olla. Onneksi nyt voi perustella harvoja mökkireissuja kalliilla bensalla, ja tottahan se onkin.

8. Luopuisiko vai ei? Vierailija

Meillä on omakotitalo isolla tontilla ja mökki meren rannalla. Nyt vanhemmiten todella tuntuu, että mökillä olon ainoa "hieno" juttu on juuri tuo saunominen ja uiminen, nimenomaan yhdistelmänä.

Kun on yli kaksikymmentä vuotta kulkenut kodin ja mökin välia ainaisissa ruuhkissa, niin alkaa jo kyllästyttää. Väsyttää myös ylläpitää kahta kiinteistöä. Olemmekin vähitellen alkaneet miettiä mökistä luopumista. Kotiin voisi hommata sellaisen ulkoaltaan, jota voi käyttää myös talvella. Olisi ihana istuskella pakkasella porekylvyssä tähtitaivaan alla.

9. n48 Vierailija

Tuon onkin eri asia, jos kotonakin on pihaa ja mahdollisuus istukella ulkona ja grillailla. Mökistä ei ehkä niin nauti eikä sitä kaipaa.

Me taas on valittu niin, että talvet asutaan kerrostalossa, jossa lumityöt on aamulla tehty valmiiksi ja kaikki on niin helppoa eikä sitä pihaa talvella juuri kaipaa. Oma sauna on kyllä ja iso parveke.

Kesäksi sitten muutetaan mökille järven rantaan, käymme sieltä myös töissä vaikka mökki saaressa onkin. Siellä ei ole ruohonleikkuuta eikä pihahommia, tontti on ihan luonnontilassa. Työmatka alkaa soutamalla ensi mantereelle (kuunnellen tänä aamunakin käkien kukuntaa).... mutta koko kesä vapusta syyskuun loppuun on kuin lomaa kun jo klo 16 ollaan taas jo mökillä ja heti uimaan. Työmatkaa on mökiltä 30 km.

10. myöisin heti Vierailija

11. Elli-Noora Lydia Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Mökillä on mukavaa kun voi uida alasti ja maata laiturilla aurinkoa ottaen ilman vaatteita seuraten järven runsaan lintukannan touhuja.
    Meidän mökkimme on rauhallisen, pienen ja syvän järven rannalla, omassa niemessä.
    Naapureita ei ole liian lähellä.
    Tontti on luonnontilassa, eipä tarvitse nurmikkoa leikata.

Mutta jos mökkeily tuntuu pakkopullalta, niin silloin lienee viisainta myydä pois.

12. rötiskön omistaja Vierailija

Isäni osti mökin, kun olin parikymppinen. Sanoi minulle, että osti minua varten. Jää sitten jotain perintöä, kun hän kuolee.Ajattelin itsekseni myyntiin menee heti mokoma rötiskö, kun sinusta aika jättää. Vaan kuinkas kävikään. Nyt en missään muualla olisikaan kun mökillä. Niin se mieli muuttuu.

13. Rauhaton mökki Vierailija

Toinen lapsistamme osti mökin Saimaan rannalta eikä varmaan tarvitse mainita, että hinta oli aika hurja. Mökki sijaitsee lahden poukamassa, joka on rakennettu vieri viereen. Ihmetyttää kuinka niin tiheään on yleensä saanut lupia.

Ei siinä kovin paljon omaa rauhaa ole, kun molemmila puolilla on monen sukupolven mökit ja lapsukaisia riittää. Päivällä mekastavat lapset ja illalla vanhemmat:)

Kyllähän sielläkin voi uida alasti, jos pokka riittää. Laiturit ovat kuitenkin aika lähekkäin ja läheiselle luodolle tulee iltaisin ja aamuisinkin kalastajia kauempaakin. En mielelläni käy siellä ainakaan heinäkuussa, mutta jo elokuun lopussa koulujen alettua voi sielläkin nauttia luonnon rauhasta.

Kuka tykkää mistäkin, mutta kyllä ainakin kyseisen alueen mökit on hinnoiteltu ihan liian korkealle.

14. Voi pyhä Sylvi Vierailija

Ostajan vika on jos ei osaa mökkinsä paikkaa valita!
    Tuskin ne naapuri mökit laitureineen ovat siihen yks´kaks taivaasta tipahtaneet.

15. Hyvää huomenta! Vierailija

Nyt taisi pyhä Sylvi herätä pylly edellä. Eipä kirjoituksessa taidettu valittaa naapureista, vaan todettiin se monelle jo tuttu asia, että sen ihanan, rauhallisen kesäidyllin löytäminen alkaa olla yhä vaikeampaa. Joten onnellisia ne, joilla se idylli on.

Mistä muuten noita sylvin tyylisiä kärttyleitä aina putkahtaa näihin keskusteluihin. Nousevatko he aamulla pahalla tuulella, avaavat koneen ja heti ensimmäiseksi alkavat naputtaa kitkerän katkeria kommenttejaan. Erikoiset aamurutiinit!

16. Voi pyhä Sylvi Vierailija

Kyllä se on mökin ostajan omaa tyhmyyttä jos rauhallista kesäpaikkaa halutessaan ostaa mökin alueelta jolla jo ennestään on paljon mökkejä.
    Niin että, voi pyhä Sylvi sentään, turha valittaa.

17. Sylvipä minäkin Vierailija

Omalle maalla kun on mökki ja rantaviivaa suuntaan jos toiseen pari kilometriä, niin suap uiskennella rauhassa.

18. ellipä minäkin Vierailija

No voi pyhät sylvit teitin kanssa. Samaa mieltä olen, että turha on valittaa, jos oma lapsi mökin ostaa muiden keskeltä. Sehän on sen lapsen oma asia, eikä kyseessä le varmaankuoitenkaan pieni lapsi. Taitaa sitä kirjoittajaa harmittaa enemmän uo valinta.

Jälleen on takana iki-ihana viikonloppu oman kullan kanssa mökillä. Siellä sitä taas uitiin, sanunottiin ja rakasteltiin niin ulkona kuin sisälläkin ja välillä käytiin pikapesulla järvessä. Pikapesulla siksi, että vesi oli vielä kohtuullisen viileää. Kesällä voi jopa rakastella järvessä,vaikka muita mäkkejä on onkin lähettyvillä. Onneksi mökin rannan vesi ei ole ihan kirkasta....

Kyllä mökillä on mukavaa...

19. Tuota noin Vierailija

Ketä luulet, ihan oikeasti, kiinnostavan sinun viikonloppu paneskelusi?

20. Kesä kaikilla Vierailija

Tuskinpa tuo "ellipä minäkin" on 50+ ellejä, saattaa olla setäkin.

21. LempiElli Vierailija

Ihanaa, "ellipä minäkin". Hyvä, etten ole ainoa, jota lemmiskely kiinnostaa muuallakin kuin vällyjen välissä pimeällä kerran kuussa.

Nauttikaa toisistanne edelleenkin, joillekin se on näköjään mahdotonta.

22. sinielli Vierailija

Kun pääsen perille, olen kotona.
    Tervetuloa, toivottaa mäntymetsä ja pellonpiennar - sinä kuulut tänne.
    Kärpänen surisee kuumalla kuistin ikkunalla, päästän sen ulos ja astun sisään sinne
    missä on te kaikki olette.
    Riisun kaupunkivaatteet ja haistelen ja haistelen, enkä tule kylläiseksi.
    Äiti syleilee minua ja lämmittää sydämeni niin, että minä itken.
    Minäkin olen joskus tämän talon sielussa ja seinissä niin kuin Te nyt olette ja syleilen lapsiani kun he tulevat tänne.

23. Tuota noin Vierailija

AIKUISEN ihmisen ei tarvitse netissä, eikä muuallakaan, kertoa seksielämästään.
    Sehän kuuluu itsestään selvyytenä parisuhteeseen ja ihmisen elämään.
    Vain keskenkasvuisten, tai provoilojoiden, kuin myöskin puutteessa elävien täytyy tuoda asia esille.

Mielestäni AIKUINEN ihminen on sinut itsensä ja myöskin seksuaalisuutensa kanssa.
    Kun on sinut itsensä ja elämänsä kanssa, ei intiimeistä asioistaan tarvitse toisille selkoa tehdä.

24. urrsu la Vierailija

Samaa mieltä, mutta mitä muuta kuin just sitä netti on täynnään! Että ihan turha sinun ja minunkaan on vastaa sanoa!

25. ikikukka Vierailija

Siita puhe mista puute, sanoisin. Nuo seksistaan hehkuttajat rakastelevat niin harvoin, etta siita pitaa suorastaan nettiin kirjoittaan.

Jos on normaali rakkauelama, ei siita tarvitse maailmalle huutaa.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri