Ihanaa, kaikki valmista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
Yllättävän kivuttomasti kaikki sitten kuitenkin meni. Koko huusholli on siisti ja raikas, pyykkivuoretkin on selätetty. Kaikki lahjat ostettu ja paketoitu. Kaikki ruuat ostettu ja tehty valmiiksi jälkiruokia myöden. Äskettäin vielä imuroin viimeisen kerran, poronkäristys hautuu hellalla ja kinkku pötköttelee uunissa. Sen verran vielä teen, että aamulla kaivan joululiinat kaapista ja silitän ne. Tai ehkä teen sen vielä tänään. Ihana tunne kun kaikki on valmista ja saa vain olla. :)

Missä mallissa teillä on jouluvalmistelut?

Siivottu, kinkku paistettu ja viimeinen laatikko tuli just uunista, lahjat ostettu ja muistamiset viety. Kuusikin koristeltu. Aamulla pesen pytyn ja luutuan keittiön lattian. Eli olen käytännössä täysin valmis. Kaupastakaan en tartte enää mitään.

Meillä on koti siistinä, kuusi koristeltuna ja kynttilät palavat. Uunissa paistuvat juuri itse tehdyt pizzat ja lasissa on punaviiniä. Nautitaan tämä ilta kotosalla joulun tunnelmasta ja siististä kodista. Huomenna lähdemme valmiiseen pöytään.

Noh, loppusiistiminen, pyyhkäsen tasot, laitan liinat ja lakaisen. Aamulla teen viellä lohihyytelön ja laitan sillin smetanaan. Muuten on kaikki tehty. :)

En ole tehnyt mitään joulun eteen. Se on meillä tavallinen päivä ja ruokakin on perusjauhelihaa. Lahjoja ei kukaan saa ja perussiistiä meillä on aina. Koristeita en edes omista.

Kuusi on vasta puoliksi koristeltu, pyykkivuori odottaa viikkausta, osa lahjoista paketoimatta. Eilen siivosin mutta johan tänne on taas kerinny sotkuakin kertyä. Mutta näin se mulla aina menee, yleensä pääsen aaton vastaisena yönä joskus kahden-kolmen mais nukkumaan.

No toivottavasti sen verran olis tehty että ostokset olis nyt kaikki niin ettei jotain tärkeää puutu.
Kinkkuakaan ei ole paistettu, laatikot ja rosollit on tehneet saarioisen äidit, muuta ei sitten juuri joulupöytään tulekaan.
Mietin otanko kalan pakkasesta huomenna ja rupean käsittelemään. Onnistuukohan kokonaisesta pakastetusta fileointi ja graavaus vielä...

Yhteistyössä