”IHANAISET IÄKKÄÄMMÄT ODOTTAJAT” osa 2

  • Viestiketjun aloittaja Minna70
  • Ensimmäinen viesti
Pive
Olimme viikonloppuna Mummoni hautajaisissa ja ajattelin, että miten siitä reissusta selviän (matkaakin yli 200km), mutta ihan hyvinhän se meni, vaikka pikkuinen potkikin aika lailla masussa, kun äitiä itketti niin paljon!
olihan Mummoni saanut elää jo pitkän elämän. hän olisi täyttänyt viime perjantaina 91v, mutta synttärikyläilystä tulikin hautajaisreissu.

Keskiviikkona siis sokerirasitustestiin, muuten olo hyvä!

 
Jossi41
Joku oli kerinnyt varata käyttäjätunnuksen sitten viime kerran joten lisäsin "41" perään..
Kovin on hiljaista täällä, niin kuin joku edellä totesi.
Kävin nyt sitten yksityisellä mielenrauhan saadakseni ja hyvältä näytti, sydän löi kiivaasti ja lääkärin mukaan sikiö on "vitaali". Viikkoja on kasassa nyt 7+4 ja la 14.7. eli oma arvioni heitti vain päivän..
Nyt pitäisi saada yhteys paikalliseen neuvolaan, se vaan tuntuu olevan todella vaikeaa puhelimitse, tyttären 5-v. tarkastus aikakin hoitui lopulta s-postitse.
Mukavia marraskuun viimeisiä kaikille, vielä vähän ja sitten mennään jo kohti valoisampia aikoja!
 
Pive*
Neuvolassa aamulla ja virtsan sokerit edelleen ++, mutta ei kuulemma syytä huoleen, kun tuo sokerirasitus testi viime viikolla meni läpi hyvin arvoin!
Rv tasan 33 ja sf-mitta 30 eli ihan keksikäyrällä mennään. Neuvolan täti sanoi, että keskikäyrän poikia ja naurahti, kun tajusi mitä oli sanonut....ehkä sekosi vaan sanoissaan, kun poika siinä leikki lattialla.
Painoa on tullut vain 5,5kg lähtötasosta, tosin vähänhän se laski silloin alussa siis summa summarum painoa vähemmän tullut kuin esikoista odottaessa. Saa nähdä, mikä on loppusaldo pikku kakkosesta.

Missä kaikki on, kun on niin hiljaista ollut tässä ketjussa?
 
Inkku64
Moikka! Piti kaivaa tämä ketju ylös, sillä varmasti tulijoita on, kunhan löytävät tänne. Tosin oman raskauteni aikana huomasin, ettei se ikä sittenkään ole mikään "juttu", jota missään oikeastaan seurattaisi. Toki ainakin minusta itsestäni tuntuu, että minuun ja tuntemuksiini suhtauduttiin erittäin vakavasti. Johtuiko vakuuttavasta olemuksestani vai iästä :)

Laittakaapas laskettuja aikoja kehiin, niin tiedetään ketä jännätä seuraavaksi.
 
Inkku64
Vau Pive!!! Sehän on ihan just kohta ja enää muutama viikko, niin vauva lasketaan täysiaikaiseksi. Milloin oot viimeksi käynyt tarkastuttamassa kohdunsuun tilanteen? Meinaan vaan, että jos tuntemukset ovat tuollaisia, niin onko jo edistystä tapahtunut siellä?
 
Jossi41
Eilen ensimmäinen neuvola, la siirtyi ja on nyt sitten 19.7. Yritin jomata lyhyestä kuukautiskierrosta yms, mutta täti, joka sinällään oli kovin mukava, pyöritti vain kiekkoaan ja sanoi että mennään sen mukaan... Ehkä np-ultrassa la vaihtuu taas..
Kuten kerroin, edellinen raskaus oli Keski-Euroopassa jossa kävin yksityisellä synnytyslääkärillä, joka kerta ultrattiin ja katsottiin että kaikki on kunnossa. Suoraan sanoen tälläinen keskusteleva neuvolakäynti ilman ultraa tuntui kovin turhalta, mutta kun ei ole edes laitteita niin mitäs teet.. sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta istukan metelöinti peitti ne.
Tämä raskaus on ollut hyvin paljon edellisen kaltainen eli lähes oireeton ja nyt kun väsymys alkaa hellittää niin sitä joskus ihmettelee, että vieläkö tässä ollaan raskaana.
Nyt pitäisi sitten tilata aika np-ultraan Tammisaareen ja sen jälkeen sitten lapsivesipunktioon Naistenklinikalle.
Rauhaisaa joulua kaikille!
 
Mariia.
Niin oli taas uhohduksissa tämä ketju jossain...Ihanaa joulunalusaikaa kaikille !

Minäpäs se taidan täällä seuraavana olla vuorossa tai sitten en, laskettu aika on 25.12, mutta meidän neiti ei ole tehnyt elettäkään että olisi ulos tulossa. Mulla on nyt todettu raskausmyrkytys noin vikko sitten ja ravaankin jatkuvasti sairaalassa testeissä. Viime viikolla olin yhden yön ja sitten maanantaina ctg:ssä ja tänään myös. Vauva voi ihan hyvin, mulla verenpaineet aika koholla, valkuaista +1 ja leukosyyttejä +2. Eli kun vauvalla tai mulla ei mitään hälyyttävämpää niin vaan ootellaan. Käynnistystä ei aloiteta kun kohdunsuu ihan kiinni eikä ole lyhentynytkään yhtään. Ei etes ole kertaakaan supistellut niin että olisin huomannut eli nähtävästi ensi vuodelle menee tämä joten saattaa olla että Pive kerkiää aiemmin...

Nyt siis rauhalliseen joulunaikaan rentoutuen ja odottelemaan että milloin alkaa tapahtumaan.

Hyvää joulua kaikille !
 
mami59
Onnittelut inkulle ja mamma64 :lle,(ja hyvä, että alkuvaikeudet on nyt voitettu)
Minä olinkin hukannut tämän keskustelun, nyt huomasin kun oli listan kärjille nostettu.

Täällä raskaus etenee hyvin. Raskausdiabeetes on kyllä puhjennut, mutta insuliinien avulla pysyy kurissa...mutta muuten kaikki on mennyt yllättävän hyvin.
Vauvan painoarvio on nyt jo n.3200 ja ...5.1 on päätetty leikkauspäiväksi (alkuperäinen laskettu aika oli 13.1)...eli pari viikkoa vielä olisi tätä odotusaikaa. Alkaa jo vähän jännittämään ;)

Rauhallista joulunvalmisteluaikaa kaikille!

 
Mariia.
No joo, yhtenä kappaleena täällä vielä ollaan, ei merkkiäkään supistuksista tai mistään. Noin 3 päivän välein nyt käyn sairaalassa aina ktg:ssä ja huomenna taas kontrolli. Saas nähdä ottavatko sitten sisälle vai vieläkö ootellaan. Taitaa nyt tämä joulupallo tulla sitten ulos uuden vuoden rakettina : ) No uotellaan, mikäs hätä tässä...siellä se myllertää, tosi isot liikkeet jo tuntuu eli tuhti tyttö tulossa. Kyllä minä kuiteskin taidan Pive ennen sinua pökäistä tämän ulos, vaikkakin nyt on niin tottunut tähän olotilaan ettei tosiaankaan mitään kiirettä ole niin kauan kuin vointi on hyvä.

Mariia 40+2
 
Pive*
Tsemppiä Mariia koitokseen, jos huomenna joudut jäämään sairaalaan sisälle!
Kyllä mä taidan joutua kärvistelemään tuonne tammikuun loppupuolelle, vaikka välillä tuntuukin siltä, että maha-asukki meinaa tulla kyljestä läpi ja lantiota vihloo!!
 
Mariia.
Huomenna mulla käynnistys, joten saa jännityksellä odottaa että mennäänkö ensi vuoden puolelle.

Pive: Huomasitko että meidät oli laitettu tuonne ärsyttävien palstailijoiden listalle. Onneksi pääseekin täältä odotuspuolelta kohta muualle niin ei niin ärsytä muita lukijoita. Mitä me ollaan muka tehty ? Minusta on ainakin mukava ollut tänne tämä vuosi kirjoitella, aloitin Kermiteissä tammikuussa ja siitä lähtien lähes päivittäin olen täällä roikkunut. Tuo samainen mollaaja kävi myös meidän ketjussa minut aiemmin haukkumassa, ensteks vedin herneet nenään, mutta sitten ajattelin että ehkäpä hänellä ei omassa pääkopassa ole kaikki kohdallaan. Mitäs sitten lukee meidän kommentteja jos niiiiin ärsyttää, voihan sitä ylikin hypätä. No ei me tollaisista välitetä.

Tulen sitten ensi vuoden puolella kumminkin vielä kertomaan että mitäs tuolta masusta sitten tuli.
 
Pive*
Tsemppiä käynnistykseen Mariia! Tule sitten kertomaan kuulumiset, kun olet kotiutunut!

Näköjään "ykselli" on vetänyt herneet nenään jostain kommentista. Tietääkseni täällä saa kertoa omista kokemuksistaan ja mielipiteistään. Ei se tarkoita, että se on faktaa tai kaikkitietävyyttä! Hänen on näköjään pitänyt oikein ketju perustaa sitä varten!!

Hyvää Uutta Vuotta tämän ketjun kirjoittajille!
 
MInna_70
Jokohan Mariialla on nyytti kainalossa? Itse en ole jaksanut tänne vähään aikaan kirjoitella, lukenut kyllä kuulumisia. Kaipa se oli tämä "tylsä" keskiraskauden aika, mitään uutta ei tuntunut tapahtuvan. Masu kyllä kasvoi koko ajan ja nyt onkin enää reilut 2 kk laskettuun aikaan. Aika paljon on supisteluja ja istuminen on vaikeaa. Se onkin kiva juttu näin toimistohommia tehdessä ;-) Työaamuja olisi enää 21, joten toivottavasti jaksan loppuun asti. Hankalalta tämä tuntuu joululoman jälkeen. Kävin kotipuolessa joulunaikaan, kilometrejä yhteen suuntaan 600. Kyllä reissun jälkeen tiesi istuneensa! RV 30+6

Mariian uutisia odotellessa ja Piveä jo jännätään pikku hiljaa!

 
Inkku64
Mariian uutisia tässä jännäillään. Vaikka oma lapsi on jo kainalossa, on kiva kuulla odottajien kuulumisia. Ja hienoa, että mami59:lläkin on kaikki reilassa. Onnenpotkuja huomiseen leikkaukseen. Tulehan sitten kertomaan lopputuloksesta :)

Vauva heräilee, kirjoitellaan lisää myöhemmin. Terkkuja kuitenkin kaikille.
 
Minna_70
Ex-kermiteissä Mariaa kertoo saaneensa tytön 1.1.2007. Tule Mariaa meitäkin moikkaamaan ja kertomaan vauvakuulumisia! Mites Pivellä, onko oireita? Minulla vielä 10 työaamua jäljellä, menisi nyt äkkiä tämä tammikuu!
 
Mariia.
Apua...unohdin ihan kokonaan taas tulla teitä moikkaamaan. Hitsin kiirettä on pitänyt vauvan kanssa ja tuntuu että minä olen vain kaksi tissiä ilman aivoja : ))

Maailman ihanin prinsessa siis syntyi meille 1.1.07 klo 13.11 eli paljon on ykkösiä meidän neitin syntymäajassa. Nyt kaksi viikkoa takana ja elämä alkaa jo näyttää ruusuisemmalta alkuharjottelujen jälkeen. Mullahan ei ollut mitään kokemusta vauvoista ennen tätä tulokasta ja tässä on mennyt harjoitellessa tätä yhteiselämää yöt ja päivät. Pikkuhiljaa alkaa öihinkin jonkilainen rytmi löytyä. Vuorokaudet menee kuitenkin ihan hujauksessa eikä muista että milloin on ollut hereillä ja milloin valveilla ja milloin on syöttänyt ja milloin ei. Ihanaa aikaa kumminkin ja on se niin söpö tuo pikkuinen ja ihana seurata sen kehitystä.

Mulla ei synnytys käynnistynyt vaikka yritettiin käynnistellä ja tehtiin lopulta keisarinleikkaus. Tehtiin käynnistyksessä kaikki kommervinkit, mutta ei tehneet supistukset sitä työtä mitä niiden piti eli ei lähtenyt kohdunsuu avautumaan. Leikkaus meni sujuvasti ja vain pari päivää sen jälkeen oli kipuilua. Nyt kun 2 viikkoa on kulunut niin ei ole enää mitään oireita, tuskin muistaakaan missään operaatiossa käyneensä, ainut muisto tuo arpi mahassa - jota en ole vieläkään uskaltanut vilkaista.

Mukavaa odotusaikaa teille kaikille ja Piveä sitten jännätään seuraavaksi.
 

Yhteistyössä