Hae Anna.fi-sivustolta

”IHANAISET IÄKKÄÄMMÄT ODOTTAJAT” osa 2

Viestiketju osiossa 'Odotusaika' , käynnistäjänä Minna70, 19.10.2006.

1. Tiinu-68 Vierailija

Hyvää uutta vuotta kaikille!
    Tulin vaihteeksi piipahtamaan täällä ja kovasti on tapahtunut ketjulaisille sitten viime näkemältä...hyvä niin.
    Itsellä on menossa 36 vko ja äippälomalla ollaan,ja nautin tästä hetkestä täysin rinnoin...kuitenkin koko ajan odotellen uuden tulokkaan tapaamista.

Kaikille hyviä vointeja!
    Tiinu-68

2. Jossi41 Vierailija

Tervehdys,
    päivitänpä minäkin. Kävin muutama päivä sitten np-ultrassa, hyvältä näytti, varasin kuitenkin ajan lapsivesipunktioon ensi viikoksi. Sitten taas jännitetään, muistan hyvin vielä edellisen kerran vaikka muutoin odotusaika onkin aika hyvin unohtunut kun se oli sen verran helppo - helppo on ollut tämäkin raskaus. Sinänsä olen yllättynyt, koska eka raskaus oli todella helppo ajattelin että nyt sitten varmaan tulevat kaikki oireet, no vielähän nuo kerkiävät.
    Odotan myös tietoa sukupuolesta punktion myötä, jotenkin musta tuntuu että tämäkin on tyttö. Tytön äitinä en osaa oikein kuvitella itseäni pojan äidiksi, eli jos vatsassa onkin poika niin jää sitten aikaa totutella ajatukseen..
    Vauva oli kuin olikin virallisia viikkojansa suurempi eli la:ta aikaistettiin viisi päivää ja se on nyt 14.7. Toisaalta myöhäisempi la olisi ehkä ollut parempi, jäisin mielelläni äitiyslomalle mahd. myöhään ja samalla venyttäisin sitä sitten sieltä toisesta päästä. Mitähän sitä tekee kuukauden kotona ennen vauvan syntymää? Onneksi sentään on kesäloma-aika.
    Taidan kohta jäädä tänne ihan yksikseni..

3. Pive* Vierailija

Onnittelut Mariia!!
    Täällä sitä kärvistellään ja varmaan menee vielä lasketun ajan ylikin, sanoi terkkari neuvolassa. Nyt siis rv.39 tasan. Mun virtsan sokeriarvot on laskeneet miinukselle eli hyvä juttu, kun ne välillä huiteli kolmeakin plussaa!!

4. Pive* Vierailija

Saimme toisen pojan (rv.40+4) ma 29.1. klo.1.20. Strategiset mitat 50cm, 3785g, hattu 35cm.
    Kaikki meni hyvin, mutta nopeasti. Supistukset alkoivat sunnuntaina (rv.40+3) klo.21 aikoihin heti säännöllisinä ja poika on syntynyt siis su aamuyöstä klo.1.20.
    Nyt kotona väsyneenä, mutta onnellisena!

5. Inkku64 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oikein paljon onnea Mariialle ja Pivelle sekä heidän perheilleen. Hienosti on vauvat maailmaan saatettu, eikä äidin ikä tunnu missään :)))) Nyt vaan huuhkuttelemaan sitä ihanaa vauvan tuoksua. Meidän poika on jo kolme kuukautta vanha vesseli ja tuskin muistan aikaa, jolloin hänen hattunsa oli sen 35 cm.

Mukavaa odotuksen jatkoa myös Tiinu68:lle ja Jossi41:lle sekä tietysti kaikille muille. Tulkaa nyt kertoilemaan tuntemuksistanne, etten vaippapyykinpesun lomassa ihan unohda millaista se raskausaika olikaan.

6. Inkku64 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Miten muuten kävi mami59:n keisarileikkauksen? Entä mitä kuuluu Minna70:lle? Huhuu!!!

7. Minna70 Vierailija

Täällähän sitä ollaan, kovin harvoin tulee kirjoitettua mitään. Luen kyllä säännöllisesti muiden kuulumisia. Pivelle ja perheelle onnittelut pikkuprinssistä! Kaikki on hyvin, eka äitiyslomapäivä tänään. Kyllä oli hyvä olo aamulla, loma ei alkanut yhtään liian aikaisin!! Nyt rv 35+0 eli jos vauveli nyt tahtoisi tulla, ei sitä enää pidätellä. Ensi vkolla lääkärineuvola, jolloin kuulen, onko harjoitussupparit saaneet mitään aikaiseksi. Isot tytöt ovat kyllä syntyneet vkolla 42, joten tuskinpa tämäkään vauva ymmärtää eräpäiväänsä...

8. nostooooo Vierailija

vieläkö ketjulaisia on pelissä mukana?

9. MissPiggy Vierailija

Teillä taitaa olla "oma" porukka, mutta jos väki vähenee, täällä olisi vasta 10. viikolla oleva 41-vuotias odottelija. Olen miettinyt tuota lapsivesinäytettä, mutta jäänee siihen, jos ultrassa jotain häikkää...

10. nostetaanpas Vierailija

nostanpa tätä ettei katoa, jospa niitä iäkkäämpiä kohta ilmestyisi tänne lisää.

11. tuitsu-71 Vierailija

eli olen jo viikolla 30 mutta löysin tän ketjun kun kaveri kertoi. muuten olen ollut huono istumaan netissä.

olen siis kohta 36 vuotias ja ennestään mulla on murkkuikäinen tytär ja nyt sitten päätimme tehä iltatähden.

12. mama* Vierailija

Jospa pyrkisin tännekkin mukaan kun olen 41v ja ultran jälkeen nyt jo hiukan uskallan odottaa:) Pikku-viitonen on tulollaan ja LA on 18,10. ja nyt siis 7+4.
    Lapsivesinäytettä minäkin pähkäilen...ehkä annetaan np-ultran sitten ratkaista se asia jos sinne asti päästään:)
    Lisää toiste.. työt kutsuu..

13. Minna_70 Vierailija

Tervetuloa kaikki uudet, toivottavasti saatte puhallettua tämän ketjun uuteen kukoistukseen. Oma laskettu aikani lähestyy, 2 päivää enää. Mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, eiköhän tämäkin vauva anna odotuttaa itseään. Juuri mitään tuntemuksia ei vielä ole, lähinnä kovettumissuppareita. Kärsivällisyyttä siis kaivataan!

14. mama* Vierailija

Puhalletaan vähän henkeä tänne ja huhuillaan muita mukaan.
    Minnalle tsemppiä piinapäiviin:))
    huhuuu, saadaanko *vanhoja* koneen ääreen??

15. Inkku-64 Vierailija

Kiva, kiva, että tämäkin ketju saa uutta verta. Eli uusia vaan mukaan ja erityisen iloinen olen tietysti, että mama on löytänyt tämän ketjun :) Olemmehan yhdessä haaveilleet tuolla Aurinkovauvat-ketjussa jo vuosikausia. Itse en enää tänne kuulu, sillä sängyssä pötköttää 4 kk:n ikäinen poika, mutta silti on kiva käydä katsomassa nelikymppisten vauvailua. Ja ties jos tässä vielä itse innostuisi yrittämäänkin. Nyt vielä imetys on täysillä käynnissä ja ainakaan viime viikolla ei ultrassa ollut mitään merkkejä muniksien toiminnasta, joten vielä on "harkinta-aikaa". Mutta voihan se loppua ihan koska tahansa.

Minnalla on sitten viimeiset metrit meneillään. Jännää!

16. Uppista Vierailija

17. Minna_70 Vierailija

Viimeiset metrit joo... Tänään laskettu aika, ei supisteluja, mutta RIPULI ja vatsanväänteitä. Ajattelin jo, että norovirus tuli kylään, mutta ilmeisesti sen oireet ovat paljon voimakkaampia ja tavaraa pitäisi tulla molemmista päistä. Hämärästi muistelen, että minulla oli kyllä ripuli ennen nyt 15 v tytön syntymää. Toivottavasti tämä olisi alkuoireita synnytykseen, eikä kunnon mahatautiin!

18. Inkku-64 Vierailija

Minna, tuohan kuulostaa lupaavalta. Eikös molellakin vatsa mene löysälle juuri ennen h-hetkeä. Nythän tämä vasta jännäksi menee.

19. mama* Vierailija

Onnea Minnalle synnytykseen:=) Ei siihen enää kauaa mene!
    Juu, etsin Inkku tämän ketjun ihan vartavasten, eiköhän tämä heräile henkiin:))
    Nyt ei jaksa muuta turista kun on taas niin huon olo!

20. Inkku-64 Vierailija

MissPiggy mietti tuolla lapsivesinäytettä. Minä en aikanani mennyt muihin tutkimuksiin kuin ultriin, sillä en olisi pystynyt tekemään minkäänlaista päätöstä, jos niissä olisi ollut jotakin häikkää. Toisaalta olisin sitten voinut valmistautua vaikeuksiinkin, jos sellaisia olisi ollut tiedossa. Onneksi ei mitään sellaista tullut.
    Mites tuitsulla menee? Itsekään en ennen raskaushaaveita ollut edes seurannut yhden yhtäkään keskustelua netissä. Ja niin kuin nyt näkyy, niin olen ihan koukussa :) Siis pahasti kiikkiin voi jäädä, mutta varmaankin järkevinä naisina osaamme pitää surffailu oikealla paikalla elämässä, siis ehkä...

21. Minna_70 Vierailija

Viimeinen neuvolakäynti takana, seuraava kontrolli vkon päästä synnärillä. Täällä on tapana varata aika yliaikaiskontrolliin silloin, kun raskaus on mennyt 10 pv yli. Ja kun tuo päivä olisi sunnuntai, sain ajan ensi perjantaiksi. Neuvolassa oli kaikki hyvin, verenpaine, pissa, liikkeet, hb, sydänäänet yms ok. Sf-mitta ei ole kasvanut pariin vkoon yhtään, mutta vauva on laskeutunut alemmaksi. Siksi mitta ei kuulemma muutu. Koska kaikki on hyvin ja toivottavasti on vielä vkon päästäkin, mikäli kokonaisena olen, niin käynnistystä ei välttämättä tehdä. En itsekään sitä haluaisi vaan toivon, että synnytys käynnistyisi normaalisti. Eipä tässä muu auta kuin odottaa, milloin arvon vauva päättää saapua maailmaan...

22. mama* Vierailija

Onpas Minnalla sitkee sissi siellä mahassa kun ei millää halua syntyä:))
    Lapsivesinäytteestä senverran että kuopukselta kävin siinä ja toisaalti oli todella helpottavaa kuulla että kaiki on ok, mut toisaalti se toimitus oli yllättävän kivulias ja jälkeenpäinkin särki mahaa koko illan ja pelkäsin kuollakseni keskenmenoa.
    Nyt olen ajatellut jättää sen väliin jos sinne asti päästään. Tapauskohtaisesti jos np-ultrassa löytyy jotain niin pitää sitten miettiä. Mutta kyllä vauvan pitää olla todella pahasti vammainen ennenkuin keskeytykseen suostuisin. En tiedä.
    NO näitä on turha pohtia nyt kun olen raskaana päivän kerrallaan.
    Juu, Inkku: Ihan järkevällä tasolla tää palstailu on, joo, niin:))))))

23. tanger Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei,
    Tulinpa vilkaisemaan tänne odottajien puolelle, vaikka aika sordiinolla tätä raskautta uskallan vielä hehkutella. Mutta kun löytyi näin otollinen viiteryhmä, niin pitääpä kuitenkin liittyä joukkoon ja toivoa, että saa siinä pysyä, siis että raskaus jatkuu.
    Olen 38v, esikoinen syntyi 05/05 vuoden yrittämisen jälkeen ja tätä kakkosta ehdittiin myös vuosi yrittää. Plussasin viime torstaina eli huikeat 4+3 olisi nyt kasassa. Takana kaksi kiertoa ovulaation induktiota ja tässä plussakierrossa myös inssi. Mutta nyt siis kova pelko persuksissa, koska viimeksi tänään on tullut veristä tuhrua siteeseen... Saas nähdä nyt sitten, ultra on varattuna 2,5vk päähän.
    Minnalle onnea synnytykseen ja muille onnellisia raskauspäiviä!

24. mama* Vierailija

Tervetuloa Tanger mukaan:)) Mullakin oli tuhruvuota muutamana päivänä jossain rv 5-6 tienoilla. Ja nyt rv huikeat 8+3:))
    Meilläkin hyvin matala profiili aiheen kanssa, lähinnä täällä palstoilla olen pyörinyt.
    Päivän jatkoja!

25. Inkku-64 Vierailija

Tervetuloa tanger. Aika ekaan ultraan tuntuu matelevan, mutta kohtahan se sulla on. Tuhrut ovat tosi pelottavia, mutta kun näitä palstoja lukee, niin aika tavallisia. Tsemppiä vaan odotukseen. Muuten lähtikö ekanne liikkeelle luomusti? Täällä pohditaan tuota kakkosta, mutten ole vieläkään varma olenko valmis siihen. Toisaalta kun ei ole mahdollista odotella paria vuotta, niin pakko kai se yritys on aloittaa heti kun vain kroppa siihen suostuu, JOS siis aikoo toista.

Minna, huhuu???

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari