”IHANAISET IÄKKÄÄMMÄT ODOTTAJAT” osa 2

  • Viestiketjun aloittaja Minna70
  • Ensimmäinen viesti
tanger
Kiitos tervetulotoivotuksista mama ja inkku! Olen taustaillut aina välillä tuolla haaveilevien puolella eri katjuissa, joten "tunnen" teidät jo sieltä ;-)
Joo, mulla oli esikoisenkin aikaan muutamia kertoja vuodonpoikasta ja kyllähän se aina säikäytti. Ne oli kuitenkin selvästi myöhemmässä vaiheessa ja kun silloin oli jo pönttö tosi tuttu kaveri, niin se antoi uskoa raskauden jatkumiseen. Nyt pelottaa se, että vuotoa on tullut näin aikaisin jo pari kertaa. Mutta toisaalta tänään taas ei ole tullut mitään ja päivä kerrallaanhan tässä on elettävä joka tapauksessa.
Inkku, meidän esikoinen sai alkunsa lähes luomusti, vain Lugesteronit oli käytössä lyhyehkön kierron takia. Seuraavassa kierrossa oltaisiin aloitettu ivf... Pikkukakkosen yrittäminen aloitettiin heti, kun kierto käynnistyi eli vasta kun viimeinenkin imetyskerta oli jäänyt pois. Olin vielä silloin aika luottavainen, että kyllä se uusi raskaus pian käynnistyy, kun siihen ei liity niin paljon paineita kun ensimmäiseen. Ja katin kontit. Ei käynnistynyt ja paineetkin kehitin nopeasti :-(
Mutta nyt siis raskaana ja tällä hetkellä aika luottavaisin mielin katselen eteenpäin.
 
Inkku-64
Just joo, tota mäkin pelkään, että alan taas ottamaan paineita, jos päätämme antaa vauvalle annetaan mahdollisuuden. Haluaisin nyt nauttia täysillä Toivo-vauvasta, enkä missään nimessä halua "latistaa" tätä ihanaa aikaa toisesta lapsesta kaipaamisella. Mutta mitäs tälle pääkopalleen voi! Mun on niin vaikeaa tehdä mitään tässä elämässä "antaa mennä vaan" -asenteella, vaan haluan aina kontrolloida kaikkea. Ja vaikka raskaus meni hyvin, niin lopussa tulleet komplikaationpoikaset varmasti pelottaisivat uudessa raskaudessa tajuttomasti.

Tanger, kerroit, että kiertosi käynnistyi, kun viimeinen imetyskerta oli ohi. Jos saan edelleen olla utelias, niin kauanko imetit ja imetitkö täysillä loppuun asti? Meillä kun imetään pääasiassa öisin sekä sen mitä jaksan lypsää. Tavallaan ihmettelen sitä, ettei kierto ole käynnistynyt näin vähällä imetyksellä.
 
tanger
Inkku, pikaisesti: Mulla ei maitoa kaikesta yrittämisestä (ja itkusta) huolimatta tullut ensi päiviä lukuunottamatta koskaan tarpeeksi, vaan poika sai pääosan maidostaan korvikkeena ja imetys oli siinä vain lisänä, tosin tärkeänä sellaisena meille molemmille. Siitä huolimatta kierto tosiaan käynnistyi vasta, kun viimeinenkin pisara oli imetty n 10kk ikäisenä. Tämähän on toki, kuten kaikki muukin, niin kovin yksilöllistä.
Siitä paineenottamisesta vielä: itse en kuitenkaan kokenut, että kakkosen yrittäminen olisi ollut pois esikoisesta nauttimisesta. Suhde esikoiseen on kai niin intensiivinen, ettei siihen pääse väliin mikään ;-)
 
Minna_70
Hei, pikaviesti sairaalasta. Tyttö syntyi rv 40+3, 11.3 klo 22.42, 3440 g. 51 cm. Eka työn teholla, tyttö ei hengittänyt synnyttyään, mutta nyt kaikki jo ok. Tänään päästään jo kotiin.
 
Inkku-64
Lämpöiset onnittelut Minnalle ja koko perheelle! Onneksi kaikki on nyt hyvin, varmasti pelästytti aluksi.

Oman synnytykseni myötä olen alkanut arvostamaan kätilöiden työtä suuresti. Joutuvat työssään tekemään todella nopeita päätöksiä ja näistä päätöksistä riippuu ihmishenki.
 
mama*
Onnea Minnalle ja koko perheelle!!! Hienoa että olette päässeet jo kotiin:)
Imetyksestä; mulla on menkat alkaneet aina noin pari kuukautta synnytyksestä, täysimetyksestä huolimatta. Joten aihe taitaa kuulua sarjaan yksilölliset:)
Jostakin syystä mulle tulee tässä koneella istuessa muutamassa minuutissa niin huono olo että on pakko lähteä pois. Viestit jää ihan lyhyiksi ja ajatuksiltaan jotenkin tökeröiksi..äääh. mä meen taas.....
mama rv8+4
 
tanger
Moi,
Ylös, ylös tätä ketjua. Minäkin täällä edelleen olen eli toistaiseksi näyttää hyvältä: vuotoa ei ole ollut sitten sunnuntain, rinnoista tulee maitoa puristessa ja tänään on sekä aamulla että illalla ollut ihmeellisen etova olo. Valitettavan tuttu tunne edellisestä raskaudesta, mutta tuliko se tosiaan näin aikaisin?? Mites teillä muilla, missä vaiheessa aloitte (jos koskaan) voimaan huonosti? Minulla tämä siis toistaiseksi vain lievää kuvotusta, mutta tuo kuitenkin mieleen ikävät kuukaudet pää pöntössä... Mutta jospa tämä nyt olisi merkki siitä, että raskaus etenee normaalisti! Ultra kun on vasta 2vk kuluttua.
Tanger rv 5+0
 
mama*
Huomenta! Kyllä se pahoinvointi noilla viikoilla alkoi mullakin:)) Pää on ollut pöntössä vaihtelevasti ja kylppärit on laatottettu uudelleen ja uudelleen:)
tsemppiä....työt kutsuu:)
mama rv9+0
 
Inkku-64
Mullakin alkoi pahoinvointi melkein heti plussatestin jälkeen. Sitä jatkui muistaakseni rv:lle 10-12, jonka jälkeen ajoittain. Ongelmaksi muodostui rautalääkkeen otto, sillä se aiheutti aamuisin pahoinvointia. Sitten aloin ottamaan Obsidania aamuyön vessareissun aikaan, jolloin se oli sulanut aamiaiseen mennessä. Mikään erityinen ruoka-aine ei muistaakseni aiheuttanut pahoinvointia, vaan yleensäkin oli sellainen äklö olo.
 
tanger
Joo, kyllä tää on tätä itseään. Tänään on taas näin illansuussa kuvottanut ja päivällä yökkäilin, kun aukaisin jääkaapissa olleen pakasterasian, jossa oli eilistä seesamibroikkua. Ei se siis pilalla ollut tai mitään, mutta voimakas seesaminsiementen haju etoi. Mulle kyllä edellisessäkin raskaudessa teki jotkut ruoat ja hajut tosi pahaa. Kuivasin silloin alkuraskaudessa suppilovahveroita oikein urakalla meidän saunassa ja nehän haisee... enpä sitten syönyt niitä koko raskauden aikana eikä ne vieläkään (siis ennen tätä raskautta) ole maistuneet yhtä hyviltä kuin ennen. Muuten edellisessä raskaudessa oksennus pääsääntöisesti tuli joka tapauksessa riippumatta siitä, mitä söi.
Ihanan keväisiä ilmoja ollut, mutta nyt taitaa alkaa sateet ja viilentyykin. Vaan kevättähän ne sateetkin tekee. Onneksi kurahousut on keksitty! Mua kyllä jo mietityttää tosi paljon, miten arki ja oma jaksaminen menee sitten, kun/ jos on kaksi pientä. Meille tulisi näillä näkymin ikäeroksi 2,5v.
Hyvää viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä