Ihanat isovanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Uuden vuoden ensimmäisen päivän aamuna tuli niin hyvä mieli =)

Meidän lapset ovat mun vanhemmilla yökylässä ja soitin äsken kuulumisia ja aikatauluja. Siellä ne pulkkamäessä meni lasten kanssa ja ihanaa kiljahtelua kuului taustalta, eli hauskaa oli.

Mulle tuli niin hyvä mieli, kun lapsilla on heidän kanssaan niin kivaa ja tunne on kuulemma molemminpuolinen - mun vanhemmat nauttivat, kun saavat lasten kanssa remuta välillä ja sitte "palauttaa" heidät takaisin kotiin ja levähtää itse :flower: Ja itselläni on hyvä olla, kun tietää, että lapset ovat turvassa ja hyvässä hoidossa isovanhempien kanssa.

Ihanat isovanhemmat ovat kyllä korvaamaton rikkaus :heart:

Onks muilla mielessä mukavia asioita uuden vuoden kunniaksi?

Meidän lapsilla on ollut kanssa ilo omistaa tuollaiset isovanhemmat, vieläpä kummankin vanhemman puolelta. Nyt lapset on isoja ja puolestaan auttelevat ja kuskaavat isovanhempiaan.

Mä yritän olla hyvä isovanhempi, mutta joskus ollaan lasten vanhempien kanssa eri mieltä siitä, miten lapsia tulisi hoitaa. Olen kuulemma liian kiltti ja salliva, kun en komenna lasta vaan keskustelen lapsen kanssa jos lapsi tekee jotain, mitä ei pitäisi/saisi tehdä. Keskustelen ja kerron miksi niin ei saa tehdä ja tähän asti lapsi on kuunnellut ja tajunnut. Samalla tavalla olen kasvattanut omat lapseni. Kun lasta kunnioittaa, lapselta saa takaisin kunnioitusta kun ikää tulee lisää. Siksi mulla ei ollut ongelmia edes lasten ollessa teini-iässä - asioista keskusteltiin.

Mun liiallisen kiltteyden takia en sitten välttämättä saa lapsenlapsia hoitoon, se ei riitä, etten anna herkkuja, pidän kiinni ruoka-ajoista ja nukkumaanmenoajoista jne kun en komenna lasta ja ole vahva auktoriteetti, en ole kelpaava.

Mun liiallisen kiltteyden takia en sitten välttämättä saa lapsenlapsia hoitoon, se ei riitä, etten anna herkkuja, pidän kiinni ruoka-ajoista ja nukkumaanmenoajoista jne kun en komenna lasta ja ole vahva auktoriteetti, en ole kelpaava.
Tuntuupa ikävältä. Onhan meilläkin omien vanhempieni kanssa hieman poikeeavat kasvatustavat, mutta luotan täysin siihen, että lapset ovat siellä mitä parhaassa hoidossa. Ja lapsetkin jo tietävät, että isovanhemmilla on hieman erilaiset (joustavammat) säännöt kuin kotona ;) Toki pääpiirteittäin omien vanhempieni käytös on lähellä omaani - luonnollisesti =)

Yhteistyössä