Hae Anna.fi-sivustolta

Ihanin lahja ihanimmalle ystävälle

Viestiketju osiossa 'Ihmissuhteet' , käynnistäjänä ideaton, 21.04.2012.

1. ideaton Vierailija

Alkaa pikkunen paniikki iskeä, kun parhaan ystäväni synttärit lähenee taas. Pää lyö tyhjää ja ideat on hukassa. Siksi kysyn teiltä ideoita syntymäpäivälahjaan.

Kyseessä on 17 vuotta täyttävä nainen, jolla on jo kaikkea.

Mitä tälläiselle henkilölle voi antaa lahjaksi? Mitä omaperäistä ja ihanaa te keksitte? Mitä itse haluaisitte saada lahjaksi? Millaista lahjaa eniten arvostetaan?

Kiitos ja kumarrus vaivannäöstä!

2. Lorttis Vierailija

Ihmisen mieleen jää elämys, ja/tai uuden kokeminen parhaiten. Vie vaikka teatteriin, musiikkiesitykseen mistä vain hän pitää.

3. ideaton Vierailija

Ideana tuo on loistava, ei vain sovellu kyseiselle henkilölle ollenkaan. Aiomme toki viettää hänen merkkipäiväänsä yhdessä ja ohjelmakin on melkein järjestetty. Nyt tarvitsisi siis vain materiaalisia asioita, mitä voin pakettiin kääriä! :)

4. Itsekin kerran 17 Vierailija

Oletko jo harkinnut koruja? Minä ainakin rakastan koruja, ne kuuluvat mieluisimpiin lahjoihin. Toki silloin täytyy tuntea ystäväsi maku.

Entä joku kirja? Joku josta olet itse pitänyt tosi kovasti. Voisi olla kiva antaa sama lukukokemus kaverille lahjaksi.

Suunnitteleeko kaverisi muuttavansa pois vanhempiensa luota heti kun ikä sallii? Jos suunnittelee, niin voisit antaa jotain kivaa uuteen kotiin. Vaikka tämä ei ehkä ole ajankohtaista vielä moneen vuoteen joten voi olla vähän ennenaikainen lahja.

Ovatko kaikki lahjakortit poissuljettuja? Minusta olisi ihanaa saada lahjakortti manikyyriin, pedikyyriin, kosmetologille tai hierontaan, koska en itse raaski käyttää rahaa sellaisiin.

Fanittaako kaverisi jotain henkilöä, bändiä tms? Tosi hauska lahja olisi sellainen, että ostat jonkun lehden, jossa on juttuja ko. henkilöistä, ja askartelet itse lehteen muutaman lisäsivun, jossa ystäväsi on muka mukana jossain jutussa idolinsa kanssa, tyyliin "Kaisa teki yllätysesiintymisen bändin X kanssa" ja sitten kirjoitat lehden tyyliä matkivan tekstipätkän, jossa bändin jäsenet kertovat ihailleensa Kaisaa jo pitkään tms.

Tai jos et keksi mitään tavaraa, niin vie ystäväsi konserttiin/teatteriin tms kuten joku jo ehdotti, JA kääri pakettiin jokin pieni vinkki siitä, mihin olet häntä viemässä, esim. joku näytelmän aiheeseen liittyvä juttu (siis jos esim. näytelmä kertoo 1920-luvusta, niin anna lahjaksi 1920-luvun tyylinen hiuskoriste, tai jos vampyyreistä niin anna naamiaiskaupan vampyyrihampaat, tai jos viet hänet balettiin niin anna jotain balettiaiheista pikkutavaraa).

5. ideaton Vierailija

Siinä tuli ainakin paljon ideoita! Itse aloin harkitsemaa tuota lahjakorttia, kun kaikki esineet jne. tuntuu turhilta. En vaan sitten tiedä, että mihin sen lahjakortin hankkisin... Johonkin vaatekauppaan olisi tietysti käytännöllinen ja tulisi varmasti käytettyä mieluisesti... mutta kuulostaako se liian perinteiseltä?

Myös joku pieni kiva uuteen kotiin voisi olla hyvä, mutta en ole varma osaisinko ostaa hänen makunsa mukaista. Tietysti peruskorut ja muut olisi mukavia, mutta kun kyseisellä henkilöllä on niin tarkka maku ja yleensä hän käyttääkin tiettyä korua..

Kiitos sinulle ideoistasi! Kertokaa muutkin rohkeasti ideoitanne.. :)

6. ideoija Vierailija

Pienehköllä budjetilla: Tätä nyt ei voi pakettiin kääriä, mutta 1 vie hänet luontoon ja ota mukaan eväskori, jossa ihania herkkuja. Itsetehtyjä...
    2 Mukava tee- tai kahvimuki (ja teetä/kahvia) 3 Unohda mustasukkaisuus ja etsi hänelle tärkeitä henkilöitä (miehiä, naisia, mitä ikinä) Ties mitä oikeasti mukavaa yhdessä keksitte. (ei pakettiin tämäkään) 3 Vie hänet kirpputorille (jos hän pitää niistä) ja anna valita mitä haluaa tietyllä summalla. (Teillä voi olla tosi hauskaa.)

SUURELLA budjetilla: Vie hänet tavarataloon tai vaikka Lidliin ja sano, että valitsee ostoskärryn täyteen, sinä huolehdit maksusta. (HUOM! EI velaksi!)

7. ideaton Vierailija

Hei kiitos ideoistasi! Tarkoituksena on siis viettää yhteinen päivä, toivottavasti ikimuistoinen sellainen. Sen lisäksi haluaisin kuitenkin jotain pientä, mieltä lämmittävää, jonka voisin pakettiin kääriä. :)

8. ideaton Vierailija

Kertokaa ihmeessä lisää ideoitanne!

9. kseiwaöal Vierailija

Osta hänelle sopivia meikkejä kauniiseen meikkilaukkuun, jokin riipus, korvakorut tai huivi.........mielikuvitus rajana. Itse keksisin vaikka mitä, ellei tarvitse olla hirveän kallista. Noin 50e:lla saa jo vaikka mitä kivaa.

10. Ideoija Vierailija

Jos hän pitää käsitöistä, utele hänen lempikäsityölehtensä tai joku toiveissa oleva käsityökirja. Aiheeseen liittyvä "tarvikepaketti" voisi olla myös mieluinen. Lukijalle tietysti kirja/kirjoja. Tietokoneeseen liittyviä juttuja, vaikka jotain kivaa printtipaperia, värillistä tai jotain, valokuvapaperia... Jos hän ei ole kovin "aikuinen", niin erilaiset askartelujutut, helmet, askartelupaketit ym. voisivat olla mieluisia.

11. Ei kai Vierailija

nyt 17v täyttävälle mitään printtipaperia tai askartelupakettia. Jos on kova lukemaan, niin kirja kiva, mutta toisaalta ei sekään...jotain kaunista, joka säilyy muistona.

12. ideaton Vierailija

Vasta edellisenä vuonna ostin pienen meikkilaukun, jonka olin täyttänyt kaiken maailman pienillä purkeilla, meikeillä, koruilla... jne. :( Ideana loistava, mutta käytetty jo...

13. ideaton Vierailija

Viestissäsi oli juuri se idea, jota itsekkin haen. 17 vuotta täyttävä on kuitenkin jo sen verran aikuinen, että olisi kiva ostaa jotakin vähän erikoisempaa, eikä mitään perus syntymäpäivälahjaa, minkä hän voisi saada keneltä tahansa muulta..

Mitä ihmettä tälläinen kaunis, muistoina säilyvä voisi olla?

14. ideaton Vierailija

Onko kellään vielä hyviä ideoita jäljellä? :)

15. .. Vierailija

tee kuvakollaasi tai vihko, missä on useampi sivu ja kerää siihen vuosien varrelta kertyneitä kuvia teistä molemmista ja keksi niihin vaikka jotain kivoja lauseita seuraksi! omat kaverini ovat ainakin tykänneet kovasti! :)

16. iil Vierailija

Iik ystävänpäivä tulossa. En tiedä mitä annan 6luokkaluselle kaverilleni ystävänpäivälahjaksi.Tarvitsen apua ja nopeasti. AUTTAKAA!!!!!!!!!

17. lahja Vierailija

no esimerkiksi: hajuvesi, jonkun mieleisen laulajan tai bändin levy, elokuva ja vaikka herkkuja, kauneuteen liittyviä asioita mm. voiteita, meikkiä, hiuksiin jotain, koruja, muki ja mukin sisälle vaikka karkkia tai jotain. mieti sellasta mistä ite pidät ja jos on jotain joka sun mielestä sopii ystävälles (sen tyylin) nii siinä on mahtava lahja :)
    tiedän että tulee myöhässä mutta ompahan kaikille vinkkinä :)

18. Auttaja Vierailija

Aloittajalle: Annoin joululahjaksi tänä vuonna ihan parhaalle ystävälle helmilaukun, jota tämä oli toivonut pitkään. Täytin sen itse tehdyllä inkivääriteellä, myslipatukoilla(itse leivoin) ja suklaalla! Paketin mukaan tuli "Insidekirja" jossa oli kaikkea resepteistä muistoihin. Ihanille ystävilleni annoin: 1. Ompelin kangaskorin (pieni) johon laitoin samat täytteet kuin helmilaukkuun ja lisäksi reseptivihon.
    2. Ompelin pussukan ja täytin ystäväni lempikarkeilla, kynttilöillä (jotka koristelin permanenttitusseilla) ja käärin toiseen pakettiin nimikirjainmukin.
    3. Ostin saippuan ja ihanan tikkarin. Kääräisin toiseen pakettiin "cookie in a jar" ja pari myslipatukkaa.
    4. Muuten sama kuin kolme, mutta ei keksipurkkia, vaan suklaalevy ja suklaalevytasku
    5. Söpö itse koristeltu purkki, jossa ystävän lempikarkkeja ja muutama kynttilä.
    6. ^sama
    7. Tein itse rasvaa.

Hauska, voisi olla "ensiapupakkaus" jossa olisi laastareita, sideharsoa, meikkejä ja niiden poistoaineita, vaihtovaattekerta, meikkipussissa hygienia tarvikkeet, pitkiä aikoja kestäviä "eväitä" kuten karkkia tai keksejä. Kaikki tyylikkäässä laukussa! Perfect!

Ystävänpäivänä on ihana saada parhaalta ystävältä "ystäväkori" jossa pörrösukat, suklaata ja vaikka muki. Koriin voi keksiä mitä vain! Pelkkä korttikin lämmittää!
    Toivottavasti oli apua!

19. Lepokoru Vierailija

20. Mirkku1245 Vierailija

Mun mielestä paras lahja on aina lehti! Siis esim Anna tai joku muu ihana naistenlehti, joka antaa niin paljon sisältöä arkeen ja lisäksi teille keskenään keskustelunaiheita ja vinkkejä ja kaikkea...
    Myös yhteinen matka on huikeeta, mutta vaatii vähän enemmän fyffeä ku tuo lehti-idea...

21. Myöhässä Vierailija

Minunkin ystävällä on syntymäpäivä pian ja aion ostaa lasisen "mukin", jossa on peltinen kansi ja pilli. Liimaan mukiin ihanan kuvakollaasin meistä ja päällystän sen. Itse ainakin rakastan tätä ideaa, mutta haluan löytää jotain lisää. os joku keksisi lahjaidean n. 10e budjetilla. PS. Täytän mukin karkeilla:)

22. Meri Vierailija

Muumiteetä nimeltä Olet ihana, sopii myös ystävänpäivälahjaksi

23. kdk Vierailija

suosittelen ostamaan lahjakortin, herkkuja tai jotain hyödyllistä joka jää mieleen

24. Vinkki Vierailija

Kahvin tai teen ystävälle vaikka termosmuki sopivalla kuvalla tai häntä kuvaavalla tekstillä voisi olla kiva. Täällä voi luoda oman tuotteen tai valita valmiista valikoimasta sopivan lahjan, johon teksti tai kuva on helppo liittää.
    https://shop.spreadshirt.fi/387633

25. liils Vierailija

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri