Ihastuminen parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko muilla ollu ihastumista parisuhteessa? Tiedän kyllä, että pidemmissä suhteissa voi tulla ohimeneviä ihastuksesi, mutta nyt tuntuu, ettei tämä edes ohi meneoon seurustellut miehen kans useamman vuoden ja asutaan yhdessä. Tavallaan meillä menee hyvin, mutta suhde on vähän lässähtäny ja mies ei anna hellyyden osoituksia/läheisyyttä muuta kuin sänkyhommissa. Tuntuu välillä, että ollaan enemmänkin tosi hyviä kavereita ja kämppiksiä vaan.. no sitte tää mun ihastus.. meillä on tosi samanlainen ajatusmaailma ja joka kerta tosi mukavaa ku nähdään.meillä on useampana kertana ollu pientä säpinää, kun ollaan samassa paikassa oltu illanistujaisissa. Kesällä sitte eksyttiin samaan paikkaan juomaan yhdessä ja mentiin illan päälle vielä miehen luo jatkoille. Miehen luona sitte jatkettiin juomista ja istuttiin iltaa. Joskus aamuyöllä olin lähdössä kotia ja puin takkia, nii mies nappaa mut syliin ja suuteli kiihkeästi. En siinä sitte kerenny ajatella mitään ku kaikki tapahtu niin nopeasti. Mies kanto mut sohvalle ja jatkettiin hetken aikaa suutelua yms. Mutta löin sitte stopin ja lähdin kotia. Ei kuitenkaan menty suutelua pidemmälle. Mies sanoi myös ,että on aina tuntenut jotain minua kohtaan ja siitä kun meillä on aina niin mukavaa yhdessä. Tämän tapahtuman jälkeen en oo pitäny mieheen yhteyttä missään, mutta pari kertaa törmätty illanvietossa. Edelleen molemmat katselee toisia sillain kiihkeästi, pieniä kosketuksia yms ja meijän välillä kipinöi. Ja tosiaan tämä mun ihastuskin seurustelee.. oon pitäny etäisyyttä mieheen, enkä oo mitään yhteyttä pitäny, mutta joka kerta ku nään tämän miehen nii en saa sitä mun mielestä. Toisaalta tiiän, että meijän välille ei ikinä voi tulla mitään vakavampaa, koska molemmat seurustelee ja ihastuksen nainen oottaa ilmeisesti lasta tälle kyseiselle miehelle.. en tarvi saarnaa kuinka paha ihminen oon, vaan neuvoja että miten unohdan ihastuksen.
 
vierailija
Niin ehkä se menee ohi.. en siis tosiaan oo mitään miehen kans tehnyt, muuta kuin sillä yhdellä kerralla. Tiedän kyllä että se oli tosi väärin kaikkia osapuolia kohtaan, mutta jotenki siinä ei vain ehtinyt ajatella pidemmälle. Pitää vain siis yrittää olla ajattelematta koko ihmistä ollenkaan. Mutta aika pitkää tämä mies on pyöriny jo ajatuksissa..ehkä pitäs vaan yrittää keskittyä omaan parisuhteeseen nyt ja yrittää sitä parantaa.
 
järki ja tunteet
Onko sinulla aviomies, perhe ,lapsia, yhteinen koti, yhteiset ystävät ja yhteisiä sukulaisia? Kannattaa ottaa selvää ihastumisen kohteesta, ei sen takia tarvitse suhteeseen alkaa, ennekuin alkaa perhettä rikkomaan.
Toisaalta ei kannata kulkea onnensa ohi...
 
vierailija
Oletko koittanut miehesi kanssa puhua siitä, että tarvitset enemmän läheisyyttä ja hellyyttä etkä pelkästään seksin yhteydessä? Voisiko olla että miehesi ei ymmärrä miten tärkeää se sinulle on? Tuo lässähtämisen tunne on normaalia parisuhteessa ja yleensä johtuu siitä, että on unohdettu miten parisuhdetta alussa hoidettiin.

Neuvoni on siis, että unohtamisen sijaan, koita ensin lähteä korjaamaan parisuhdettasi ja jos miehesi on täysin haluton lisäämään läheisyyttä, tai jos ei osaa sitä eikä halua oppia, niin mieti haluatko jatkaa suhdetta. Sen jälkeen ratkeaa sitten tuo asia ihastumisesikin suhteen riippumatta siitä minkä ratkaisun parisuhteesi suhteen teet. Minä en paheksuisi tekoasi tuon ihastuksesi kanssa, koska kuitenkin vedit rajat etkä antanut tilanteen mennä loppuun.
 
Vierailija ap
Kiitos hyvistä vinkeistä❤ajattelin jo etten uskalla katsoa edes vastauksia mitä tullut. Kun luulin, että kaikki vastaukset olisivat vain syyttäviä ja halveksuvia siitä mitä olen tehnyt. Tiedostan kuitenki, että oli väärin koko homma, mitä tapahtui. Ihana kun tuli oikeasti nyt kommentteja, että mitä kannattaisi kokeilla eikä vain haukkumista.. Olen kyllä yrittänyt miehen kans ottaa enemmän kontaktia ja lisätä läheisyyttä. Kai se tilanne Sillon vei mukanaan, kun mies ei tosiaan oikein muuten läheisyyttä antanu kuin sängyssä ja ei ollut yhtään kiinnostunut minun asioita yms. Ja mies on välillä ollut tosi kontrolloiva ja omistushaluinen, niin se on ärsyttänyt todella paljon jo pidemmän aikaa. Sen seurauksena voi tietenki olla, etten oo ehkä kuitenkaan itekkään sataprosenttisesti yrittänyt korjata tilannetta. Ja kun välillä tuntuu että vaikka mitä yrittää nii mies ei tajua siltikään tajua..Ehkä pitäisi vaan suoraan sanoa asiasta. Miestä kyllä rakastan paljon ja en haluaisi toisaalta erotakkaan. Vaikka meillä on kyllä ollut jotain ongelmia jo ennen ihastukseni ilmestymistä kuvioon. Ja kun olemme kotona kahdestaan, niin jos yritän mennä lähelle tms. Niin mies ei tajua vaan jatkaa esim. Puhelimen selaamista ihastuksen vältteleminen on siinä mielessä helppoa, ettei kovin usein törmäilyä. Mutta sitten kun törmätään jossain tai näen miehen niin alan miettimään, että olenko varmasti nyt onnellinen suhteessani jne.
 
vierailija
Kiitos hyvistä vastauksista ❤ mietin jo etten uskalla lukea edes vastauksia, kun ajattelin että on vain syytteleviä ja ilkeitä kommentteja. Toki oli väärin teko ja sen tiedostan kyllä, enkä kaipaa saarnaa siitä vaan tosiaan neuvoja mitä oli ylempänä annettukkin. En ole ehkä tarpeeksi suoraa miehelle kertonut, että mitä kaipaan jne. Mutta välillä tuntuu, että mies on kanssani vain sen vuoksi, ettei osaa olla yksin/ilman minua? Joskus "vitsillä" sanoikin jotain siitä. Ja miehelle sanoin, että "minä en halua olla suhteessa jossa ei oikeasti toista rakasta ja on vain sen vuoksi ettei osaa yksin olla". No siihen heti sanoi perään, että vitsillä heitti vain. Monesti sanoo loukkaavia juttuja ja jos suutun asiasta tai sanon takaisin nii korjaa heti vitsailuksi heiton. Ehkä mies ei sitten vain ole ymmärtänyt mitä kaipaan suhteeseen. Voihan se olla, että ihastus unohtuisi jos oma parisuhde parantuisi? Haluaisinkin unohtaa koko ihastuksen..koska siinä on liikaa osapuolia, jotka kärsis ja ketä loukkaisi.

AP
 
Jäitä hattuun
Ihastumisia voi tulla, mutta niille ei kannata antaa valtaa, niin kauan kuin on parisuhteessa. Kiihko toista ihmistä kohtaan voi loppua yhtä nopeasti kuin alkoi ja jos lähtee sen mukana laukalle, saattaa tuloksena olla pari rikkoutunutta suhdetta ja silti saatat jäädä yksin lopulta, morkkiksen kanssa. Selvitä asiat nykyisessä suhteessa, tee ratkaisut ja sen jälkeen sitoudu päätöksiin joita teet. Elämä on vain kerran, mutta aidan toisella puolella oleva vihreä voi osoittautua illuusioksi.
 
vierailija
Mä kyseenalaistaisin tollasen suhteen pitkäaikaisuutta jos kerta äijällä on nainen joka on raskaana ja silti hakkailee sivullisia. Se voi tehdä sulle saman joskus... Kierrä kaukaa tollanen ääliö paitsi jos haet hetken huumaa ja rikot kaksi muuta sivullista sydäntä samaan aikaan. Mun sympatiat sen raskaana olevan puolella...
 
vierailija
Olet saanut hyviäkin vastauksia, kerron myös omani, ensisijaisesti ratkaiset rykyisen suhteesi, onko hän se jonka kanssa haluat loppu elämän viettää lapsineen. Toissijaisesti puhut avoimesti ja rehellisesti ihastuksesi kanssa, teillä synkkaa mutta onko se arjen tullen riittävästi, teidän vaihtoehdot ovat nyt ystävyys tiukoin rajoin mitä sopii ja mitä ei, tai vältellä toisianne. Jos nykyinen pariduhteesi päättyy niin ystävänkin kanssa voi keskustella seurustelusta jos siltä vielä tuntuu molemmista, ihastuksen kohteesikin on voinut tahollaan ratkaista oman parisuhteensa tilantee, jatkaa tai erota, miten hän hoitaisi isän vastuunsa jos hän eroaa. Pohdittavaa on, älä hätiköi.
 
30-vuottaliitossa
Hei
Minusta teidän pitää puhua omassa suhteessa, ja se voi tarkoittaa tietynlaista sinnikkyyttä sinulta. Kaikki miehet eivät osaa puhua, mutta suurinosa lopulta ymmärtää. Aika suorakin saa ehkä olla.

Se toinen mies on varmaan mukava, mutta minulle tulee kuva itsekkäästä luonteesta. Raskaana olevan kumppanin pettäminen ei anna kuvaa myöskään luotettavasta henkilöstä. Haluatko kokea itse vastaavaa, jos olisit raskaana: haavoittuvaisessa mielentilassa, epävarmana naisellisuudestasi ja suuren elämänmuutoksen edessä?

Sinulla vaikuttaa olevan onneksi moraalia tallella, etkä ole ihan houkutuksen vietävissä. Hyviä neuvoja olet täällä jo muita saanutkin.
 

Yhteistyössä