Ihastumisen merkit miehessä??

  • Viestiketjun aloittaja pohdiskelija(N)
  • Ensimmäinen viesti
peruskaura
Siis itse kun olen niin turkasen ihastunut, ellen jopa rakastunut tähän tyttöön :S
Total collapse mun ruumiissa. 100% ihastuksen tunne :)
________________________________________________

"Jos ajattelet häntä, tunnet polttavaa tuskaa, jos näet hänet,
mielesi käy levottomaksi, jos kosket häneen, menetät järkesi.
Miten voit sanoa häntä rakastetuksesi?" – Bjartikar
________________________________________________
– yleinen tunteiden intensivoituminen, mistä seuraa muiden tarpeiden työntyminen taka-alalle.
Rakastumisen olemassaolosta tai sen puuttumisesta määrätyssä henkilössä ei voida erehtyä.
Rakastunut käyttää aikansa ja kiinnittää huomiotaan täysin merkityksettömiin yksityiskohtiin.
Mun ihastumisen merkit treffeillä siis: Katson tyttöä silmiin irrottamatta katsetta, näprään sormia jatkuvasti (jopa itse en huomaa).
Rakastumisen tunnusmerkit huomattavan voimakkaat ja selkeän säännönmukaiset.
Tyypillinen ilmiö on kauan kestävä katsekontakti. Vajotaan tuijottamaan toista syvälle silmiin.

Kahvilla kun istutaan, niin tyttö istuu katsoen sanattomana jonnekkin muualle, hiuksiaan välillä kietomassa etusormen ympärille.
Valitettavasti tytön käyttäytymisestä en löydä oikeastaan lainkaan rakastumisen merkkejä, olen pahoillani ja huolestunutkin mahdollisesta kietoutumasta pikkusormen ympäri.
 
Viimeksi muokattu:
peruskaura
Miksi peruskaura toistaa itseään. Kaikki tietää jo fraasisi, eli on mennyt jakeluun. Olet kuin joku liukuhuhnan robotti.
Ääretön regressio muodostaa erityisen ongelman silloin kun pyritään ratkaisemaan jokin ongelma tavalla, joka päätyy lopulta uudelleen samaan ongelmaan. Tällöin alkuperäinen ongelma toistuu loputtomiin.

Rakkaus tuntuu jaloissa. Ne kävelee sinne päin johon on rakastunut. - Matias 6v.
 
Viimeksi muokattu:
ihastunut
Olen tavannut juuri eronneen miehen jonka kanssa olemme tapailleet puoli vuotta. Mies on sanonut että tuntee olonsa rennoksi seurassani ja että hän voi olla oma itsensä. Kerran soittaessaan kertoi, että hänen elämä on paljon helpompaa seurassani. Emme asu samassa maassa joten tapaamiset ovat olleet noin kerran kuukaudessa, ja olemme tuolloin olleet tiiviisti yhdessä. Mies on järjestellyt työasioitaan niin että on päässyt tapaamaan minua säännöllisesti. Mies kertoi kuitenkin ettei ole minuun rakastunut ja että rakkaus sanana merkitsee hänelle niin paljon, ettei voi vielä käyttää sitä. Tämän jälkeen päätimme että olemme jatkossa vain ystäviä, koska tunteeni häntä kohtaan ovat paljon syvällisemmät. Silti mies haluaa jatkaa yhteydenpitoa, haluaa että lähden lomailemaan hänen luokseen keväällä ja haluaa säännöllisesti soitella minulle. Kertoo, että ajattelee minua silloin tällöin edelleen ja olemme yhteydessä lähestulkoon pävittäin sähköpostin ja viikottain skypen välityksellä. Olimme matkalla yhdessä ja mies kertoi että matka meni yli odotusten, että se oli täydellistä. Olen ymmälläni. Annanko miehelle aikaa selvittää tunteitaan minua kohtaan vai onko tämä merkki siitä, ettei mies tule koskaan rakastamaan minua? Olenko jatkossakin pelkkä ystävä?
Mies on sanonut aikaisemmin, että aina kun kuulee ääneni, ei voi olla vihainen (mitättömien väärinkäsitysten aiheuttamien riitojen jlk) ja että hänellä seisoo aina kun kuulee ääneni. Seksi on ollut taivaallista. Unohdanko miehen ja jatkan elämääni? Kun olen hänen seurassa, tulee olo että hän on minuun ihastunut mutta miehen sanat pistää miettimään.
 
peruskaura
Voiko ihminen rakastaa, koska hänellä on siihen hyviä syitä?
Mies kertoi kuitenkin ettei ole minuun rakastunut ja että rakkaus sanana merkitsee hänelle niin paljon, ettei voi vielä käyttää sitä.
1. Rakastaminen on positiivinen elämys, jossa rakkauden kohteesta vallitsee suhteellinen riippumattomuus. Se on kiintymystä, huolenpitoa, kunnioitusta. Rakastamisen syyt ovat tunnistettavissa ja seuraukset niveltyvät yhteiskunnassa periintyneisiin arvoihin: rakastan tätä henkilöä, koska pidän hänen elämäntavastaan ja kunnioitan hänen ominaisuuksiaan. Hänen kanssaan voin toteuttaa asettamiani päämääriä. Luonnollinen seuraus on perheenperustaminen. (Tennov)

Tämän jälkeen päätimme että olemme jatkossa vain ystäviä, koska tunteeni häntä kohtaan ovat paljon syvällisemmät.
2. Ne asiat eivät ole päätettävissä! Voitte tahtoa ystävällistä käyttäytymistä ja pyrkiä niin tekemään. Se ei ole kuitenkaan ystävyyttä (ei siis eroottisen rakkauden eli eroksen eettinen muoto).

Ystävykset eivät sano: ”Meidän on niin hyvä yhdessä!”. Ihmisellä, jolla on tapana sanoa: ”Hänkö, hänhän on minun hyvä ystäväni! Ai se toinen, me olemme oikein hyviä ystäviä!”, ei yleensä ole mitään syvää ystävyyssuhdetta mainitsemiensa henkilöiden kanssa. Hänen sanansa merkitsevät vain, että hän on hyvissä väleissä näiden henkilöiden kanssa, tuntee heidät hyvin, voi pyytää heiltä palvelusta ja että he luottavat häneen tietyssä määrin, mutta siinä kaikki. Kun rakastettumme sanoo: ”Pysykäämme ystävinä!”, merkitsee se sitä ettei hän enää rakasta meitä. (Alberoni)

3. Rakastunut henkilö sekä ajattelee että käyttäytyy epärationaalisesti, jopa vastoin tiedostettuja omia etujaan. Hänen ajatuksensa palaavat, rakastumisen kohteeseen kontrolloimattomasti, alituisesti, häiritsevästi. (Tennov)

Annanko miehelle aikaa selvittää tunteitaan minua kohtaan vai onko tämä merkki siitä, ettei mies tule koskaan rakastamaan minua?
Ei missään tapauksessa merkkinä mistään rakkauksien eri oloista, eikä olemattomuuksista, puhumattakaan käyttökelpoisista ennusmerkeistä!!!
Älä ymmäänny vaan anna ensin itsellesi aikaa ja tilaisuus selvittää mitä rakkaus on, millaista missäkin muodossa, miten ja koska ilmenee jne. Saatat yllättyä positiivisesti.

Minkä aseman olemme valmiita antamaan rakkaudelle ja toisille ihmisille omassa elämässämme?
 
Viimeksi muokattu:
kyllä s tynyt
Voiko ihminen rakastaa, koska hänellä on siihen hyviä syitä?

1. Rakastaminen on positiivinen elämys, jossa rakkauden kohteesta vallitsee suhteellinen riippumattomuus. Se on kiintymystä, huolenpitoa, kunnioitusta. Rakastamisen syyt ovat tunnistettavissa ja seuraukset niveltyvät yhteiskunnassa periintyneisiin arvoihin: rakastan tätä henkilöä, koska pidän hänen elämäntavastaan ja kunnioitan hänen ominaisuuksiaan. Hänen kanssaan voin toteuttaa asettamiani päämääriä. Luonnollinen seuraus on perheenperustaminen. (Tennov)


2. Ne asiat eivät ole päätettävissä! Voitte tahtoa ystävällistä käyttäytymistä ja pyrkiä niin tekemään. Se ei ole kuitenkaan ystävyyttä (ei siis eroottisen rakkauden eli eroksen eettinen muoto).

Ystävykset eivät sano: ”Meidän on niin hyvä yhdessä!”. Ihmisellä, jolla on tapana sanoa: ”Hänkö, hänhän on minun hyvä ystäväni! Ai se toinen, me olemme oikein hyviä ystäviä!”, ei yleensä ole mitään syvää ystävyyssuhdetta mainitsemiensa henkilöiden kanssa. Hänen sanansa merkitsevät vain, että hän on hyvissä väleissä näiden henkilöiden kanssa, tuntee heidät hyvin, voi pyytää heiltä palvelusta ja että he luottavat häneen tietyssä määrin, mutta siinä kaikki. Kun rakastettumme sanoo: ”Pysykäämme ystävinä!”, merkitsee se sitä ettei hän enää rakasta meitä. (Alberoni)

3. Rakastunut henkilö sekä ajattelee että käyttäytyy epärationaalisesti, jopa vastoin tiedostettuja omia etujaan. Hänen ajatuksensa palaavat, rakastumisen kohteeseen kontrolloimattomasti, alituisesti, häiritsevästi. (Tennov)


Ei missään tapauksessa merkkinä mistään rakkauksien eri oloista, eikä olemattomuuksista, puhumattakaan käyttökelpoisista ennusmerkeistä!!!
Älä ymmäänny vaan anna ensin itsellesi aikaa ja tilaisuus selvittää mitä rakkaus on, millaista missäkin muodossa, miten ja koska ilmenee jne. Saatat yllättyä positiivisesti.

Minkä aseman olemme valmiita antamaan rakkaudelle ja toisille ihmisille omassa elämässämme?
sinä se jaksat copy pastata
 
Viimeksi muokattu:
Voihan nenä
Kun olen hänen seurassa, tulee olo että hän on minuun ihastunut mutta miehen sanat pistää miettimään.
Erosta on niin lyhyt aika, jotta eihän se miespolo uskalla edes tunnustaa itselleen niin suurta tunnetta. Niinpä ainäkin joudut odottelemaan sitä. Toisaalta, jos olet ensimmäinen seurustelusuhde eron jälkeen, hän haluaa kokeilla muitakin ja hankkia vertailupohjaa?

Toisaalta ja toisaalta..... vastaeronnut on niin suuressa tunnenälässä, jotta hänet on helppo saada ns. nalkkiin, kun toimii nopeasti. Sinulla semmoinen on tietysti vähän hankalaa, kun tapaatte harvoin. Puhelin ja skype ovat tärkeitä, niillä pidätte yllä ja sidoksissa toisianne, niiden avulla toinen saadaan kaipaamaan niin penteleen hirveästi.....

Samperi, enpä tiedä, miten itse uskaltaisin jättäytyä tunteen varaan sijassasi! Se nyt kuitenkin lienee selvää noiden merkkien perusteella, että ihastuminen on voimakasta puolin ja toisin.
 
Viimeksi muokattu:
ihastunut
peruskaura: sanot paljon mutten oikein ymmärrä, mitä ajat takaa lainauksillasi, voisitko täsmentää?

Jep, olen ymmällänni. Tiedän että rakastan miestä, en ole tuntenut näin vahvasti ketään miestä kohtaan, välillämme oli kemiaa heti ensi tapaamisesta alkaen ja kesti kauan ennenkuin seksi tuli kuvioon. Joten, en tosiaankaan tiedä. Jatkan elämääni häntä rakastaen, mutten uskalla ajatella pidemmälle. Life goes on, I guess.
 
peruskaura
peruskaura: sanot paljon mutten oikein ymmärrä, mitä ajat takaa lainauksillasi, voisitko täsmentää?
Olis aika jees jos keksis nyt tähän edes jotensakin fiksunoloista vastauksentynkää tai jotain. En vielä tiedä voinko täsmentää. Olen vasta siinä uskossa että se olis enemmän Sun hommaa sitten soveltaa omaan tilanteeseesi jos haluat.

Yritän kai jollainlailla markkinoida rakkauden tuoteryhmän tietoryppäitä kestokulutuskäyttöön?
Unelmateollisuus ylituottaa tosin tehotarjouksia ja täryjyrää niskanpäällä ökykalliilla näköiskopioilla.

Meinaan tosissani että sitä TIETOA ON, se on kokolailla luotettavaa, hyvälaatuista, edullista, suhteellisen helppotajuista, ja helposti suuria määriä saatavissa!

- Suosittelen käytettäväksi! -
 
Viimeksi muokattu:
Norah
Erilainen kiusoittelu on minusta tyypillistä: Aletaan pelleillä jotain, että päästään koskemaan.
Olen ajautunut kerran jos toisenkin lumisotaan, hippaan ja kädenvääntöön
ihastuneen tyypin aloitteesta (yli kaksikymppisenäkin). Sen tietää miten niissä käy.

Monet omalle kohdalle sattuneet miehet ovat olleet ujon puoleisia.
Lähelle hakeutuminen, ja muka vahingossa koskettaminen eri tilanteissa
ovat olleet merkkejä. Baarissa eräs tyyppi puheli koko alkuillan muille,
mutta lopulta porukka väheni ja istuimme kahdestaan.
Sitä hän tunnusti odottaneensakin.

Jos olen itse ihastunut, teeskentelen välinpitämätöntä.
En tervehdi ja kiellän itseäni tuijottamasta miestä.
Seurassa olen joko vakava ja ilmeetön, tai saan hysteerisiä naurukohtauksia
miehen jutuista. Yhtään järkevää tai hauskaa asiaa ei taatusti tule mieleeni
ihastuttavan miehen seurassa.
 
HjaM44
oon ihastunu yhteen poikaan tuol yläasteella, se on mua vanhempi ja katon sitä tiettyaika paljon. ja oon huomannu et sekin kattoo mua välillä, mut osaako joku sanoo et miks se kattoo mua kauheesti vaan kaukaa, mut sitte ku oon ihan sen vieressä, se kattoo vaan melkein kaikkee muuta mun ohi.. joskus mein katseet läheltäkin kohtaa mut sit se kääntää katseen aika piekkoin pois.
 
Onnistuva mies.
Ja sitä ujoutta voi jatkua vielä toinenkin puoli vuotta.

Ei kaikki ihmiset katsele silmiin puhuessaan.

Myös siksi hän voi vältellä katselua ettei leimaannu tuijottajaksi.

No sanokaa vaikka hänelle, näytä minkä väriset silmät sinulla on.
 
HjaM44
ku se kattoo mua juu kauheest pitkältä ja välillä aika kauan, mutta ihan vakavan näkösenä, ei se hymyile melkei ikin ku se kattoo mua, paitsi no sillo jos se nyt nauraa jotai juttuu sen kaverin kans ja sattuu vilkasee mua välil, mut onks toi mitää ku kattoo tollee vähän väliä,kauan(kaukaa) ja vakavana?
 
Tyttö tuollainen
Ensinnäkin, mä tunnun varmaan vaippaikäiseltä teihin verrattuna, sillä ikää on vasta 15 ja teistä useampi on varmaan jo saavuttanut täysi-ikäisyyden.

Mä oon aina ollut ujo, mua on jotenki pelottanut, että jos lähestyn jotakin poikaa, niin se nauraa mulle tai ei ainakaan ota tosissaan. En oo koulun suosituin, mutten pidä itseäni mitenkään erityisen rumanakaan, mutta mulla ei ole sitä 'mainetta' joka 'oikeuttaisi' mut pokaamaan kenet vaan haluan.

Aikaisemmin olin todella ihastunut mua kaks vuotta vanhempaan poikaan, vaihdettiin katseita ja hymyiltiin toisillemme. Voisin hyvin ottaa häneen yhteyttä vaikka facebookissa, mutten todellakaan uskalla. Pelkään juuri sitä että kaikki saavat tietää ja mulle kasaantuu paineita jo pelkästään siitä että me molemmat jouduttais mun takia niin suuren huomion kohteeksi.

No ne tunteet ovat jo vähitellen hiipuneet, koska oon vihdoin ymmärtänyt ettei meillä ole tulevaisuutta. Silti joskus vieläkin mä itken itseni uneen tän pojan takia, kun muistelen sen kasvoja tai kaikkea mitä ollaan 'tehty' yhdessä tai 'koettu'. Sen sijaan, mä oon kiinnittänyt huomioni vuotta nuorempaan poikaan. Nyt musta sitten tuntuu, että mä ehkä voisin yrittää tehdä asialle jotain. Me ollaan juteltu paljon facebookissa, mutta jos utelen sen yksityiselämästä, tai siis kysyn vain jotain sen perheestä (koska olen halukas tietämään siitä enemmän) niin se sanoo joko "en kerro sulle" tai sitten se vaan häipyy sanaakaan sanomatta. Sen sijaan jos puhun sille päivän tapahtumista niin se vastailee iloisesti ja hymiöitä käyttäen. Koulussa se kuitenkin on niin suloinen, niin suloinen ilmestys et tekis mieli pyörtyä. Ja se myös tuijottaa mua paljon, mutta yritän olla katselematta niin paljon takaisin, meidän koulusta kun löytyy ihmisiä jotka saavat aikaan pienestäkin tuijottelusta todella suuren numeron... Miksei tää voi vaan olla semmoinen iisi juttu, ja kaikki olis täydellistä taikasauvan heilautuksesta? *huokaus*
 
Jaska
No minussa ainakin huomaan että saatan jäädä mietiskelemään tai sitten vilkuilen sinne ihastukseen päin koko ajan tai juttelen hänen kanssaan usein.. Mutta jos epäilyttää niin kysykää suoraan! Minä eilen sanoin ihastukselleni että pidän hänestä ja vastauspa kuuluikin häneltä näin:
Niin minäkin sinusta! Eli sanokaa tunteenne suoraan. Tietysti aina ei voi tulla myönteistä vastausta mutta vaikka olisitte vain kaveritkin niin sehän on jo hyvä alku jos ei muuta!
 
elluw
tapasin kivan jätkän noin 4 kk sitte,sillon kun tavattii nii juteltii vaikka mitä ja meillä oli hauskaa,halailtii ja suudeltii.Poika kyseli multa kaikkee että mitä mieltä oon hänestä ja että millo nähtäis seuraavan kerran.Havaitsin just sellast vahingossa koskettelua ja meillä oli kunnon katse kontaktia melkein koko ajan.Mutta tämän jälkeen en ole häntä nähnyt vaikka olen yrittänyt sopia tapaamisia,muutama kerta tekstailtu ja n.viikko sitten hän soitti minulle ja kysyi kuulumisia,höpötteli kaikkea ja silloin puhelimessa hän sanoi että voisimme seuraavana päivänä nähä ja että hän soittaa sitten,mutta mitään ei kuulunut.Olen vähän ihmeissään sillä silloin kun tapasimme hän oli niin innoissaan ja kerkesin jo ehkä vähän ihastua häneen :)
 
HjaM44
onko poika kiinnostunut silloin jos hän vilkaisee tytön jalkoväliä, tai aina silloin jos poika kävelee ohi, nii työntää kieltä omaan poskeen (toivottavasti tiedätte mitä tarkotin tolla). Vai onko tuo jo jotain muuta?
 
Ikuinen romantikko
Minun mielestäni tuli eilen illalla TV-1 erittäin hyvä elokuva, Lady Chatterleyn rakastaja. Elokuva oli ranskalainen ja mielestäni ranskalaiset osaavat oikean erotiikan taidon. Ranskalaiset eroottiset elokuvat ovat paljon parempia kuin vastaavat amerikkaliset elokuvat.
Elokuvan molemmat pääosien esittäjät, itse Lady Chartterley sekä riistanvartija, jotka ihastuivat ja rakastuivat toisiinsa, olivat erittäin hyviä. Oli erittäin kiinnostavaa katsoa heidän kasvojen ilmeitään
ja eleitään, kun he esittivät aluksi niin pidättyvää Lady Chatterleytä ja jäyhää riistanvartija miestä,
kuinka he vähitellen muuttuivat kiihkeiksi ja intohimoiseksi rakastajiksi ja kuinka he rakastuivat.
Lady Chatterley alkoi suorastaan hehkumaan ja riistanvartija muuttui hymyileväksi mieheksi.
Minä katsoin koko elokuvan hyvin keskittyneesti, enkä vain toisella silmällä, niinkuin yleensä.
Elokuva oli kaunista katsottavaa ! Olen jostakin tutkimuksesta lukenut, että ranskalaiset miehet ovat kaikkein romanttisempia rakastajia.
 
salaujo täysihastunut
Alkuperäinen kirjoittaja Yritän;10671028:
Jos sitten onkin 'ihan lätkässä lääpällään' muuttuu käytös hyvin vaikeaselkoiseksi ja sen on tarkoitus palvella motiivin ehdottoman tuikkaa salassapitoa. Pelko lamauttaa käsittämättömän ylitehokkaasti. Sanotaan että joku menee kipsiin tai aivan lukkoon ja inhoaa jälkeenpäin avuttomuuttaan ratkaisevassa tilanteessa, jossa olisi ollut tuhannen taalan paikka 'tehdä oikea siirto': "mutta ei vaan millään saanut sitä tehdyksi", niin kiroaa hän kurjaa kohtaloaan.

Rakastunut ei voi koskaan olla itsevarma suhteessa rakastumisen kohteeseen. Varmuuteen ei löydy aineksia, vain pelkkään epävarmuuteen. Omista tunteistaan hän on kyllä varmaakin varmempi, mutta kohteensa tunteista ei. Tästä edustuksestaan kohteensa ajatusmaailmassa hän yrittää epätoivoisesti saada ensin 'mahdollisimman vaivihkaa' joitain viitteitä, tarkkailemalla turvallisen etäältä, vaikuttamatta itse asiaintilaan.
Viestistä on kauan, en tiedä lukeeko sen kirjoittaja näitä palstoja enää. Kiitän kuitenkin kauniisti tästä ja muista tunneälykkäistä pohdinnoista.

Aikuisena, jopa keski-ikäisenä, tapasin sattumalta ihanan ja mukavan miehen. Muutaman pitkän tekemistapaamisen jälkeen olen täysin myyty ja ihastunut.

Koska mies taitaa olla himan ujo, kirjoittaa vahvemmin kuin sanoo ja hieman vähäeleinen, kiitän erityisesti koodiavaimesta ujojen tulkintaan.

Ite olen rohkea, reipas ja puhelias, mutta salaujo. Oi, niin salaujo eli herkkätunteinen. Minulle juuri nyt oli hyvä oivaltaa, että ujos ja pelko eivät tarkoita välinpitämättömyyttä vaan joskus hyvinkin sen vastakohtaa.
Samaten, hyvä oli muistaa ja itselleen muistuttaa, ettei kannata etukäteen toisen puolesta pohtia, tykkääkö tämä vaiko ei sen ja sen ulkoisen/ elämäntilanteen seikan vuoksi.

Sittenhän sen näkee, kun tietää että alttiina oleva voi satuttaa itsensä, mutta uskaltaa silti antaa sydämen lämmön, ilon ja onnen näkyä ja hehkua myös näiden tunteiden herättäjän nähtäväksi. Lämmittämään, ei pelottamaan, ystävällisen asteittain siis kenties?

:) :) :)
 

Yhteistyössä