Hae Anna.fi-sivustolta

Ihastunut lääkäriini

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä Toivoton, 11.01.2006.

1. öljhf Vierailija

Joo, mutta niiden palkka sumentaa silmäni. Ei tarttis töitä tehdä. No tää oli vitsi vaan.

2. Ap Vierailija

Alkuperäinen ihastunut vastaa:

En ole sen kummemmin ottanut yhteyttä lääkäriini. Käyn kontrollissa ja näen häntä säännöllisin väliajoin muutenkin. Joulukortin olen tainnut lähettää. Lääkäri on naimisissa ja lapsiakin on, joten en elättele toiveita. Muuta kuin ihan salaisesti!

Olen kuitenkin varma siitä, että välillämme oli pienenpieni kipinä ensimmäisillä kerroilla. Mutta se sammui kaikkiien näiden olosuhteiden pakosta. Yritän ajatella niin, että se oli kaunista ja antaa toivoa elämään, että ehkä joku toinen, joskus myöhemmin!

3. Smurf Vierailija

Jospa näkisit senkin Turhapuron kotioloissa, kyllä rakkaus laantuisi. Lääkäreitten kotona on kaaosta ja sotkua, sanon, että hyvin usein.
    Ihan turhaan tuosta uneksit. Saattaa vielä alkaa vikitellä, jos olet kovin nuori. Sitten tulee itku ja päänkivistys ja paljon muuta harmia.

4. Toivoton Vierailija

Olen kolmikymppinen, ja lääkärini on alle kymmenen vuotta minua vanhempi.

Mutta, kuten sanottu, en elättele toiveita. Hän olisi kuitenkin koko ajan töissä.

Unelmoinnista saa virtaa ja voimaa! Sitten kun lopettaa haaveilun, on toinen jalka haudassa!

ap

5. alisha Vierailija

Minäkin jatkan unelmoimista...Onneksi näen edes unia tästä söpöliinistä ;)

6. Oletteko... Vierailija

siis kaikki jotain teinejä? Sen verran lapsellisilta kuulostatte...

7. alisha Vierailija

Olen 37 v. Ei se ihastuminen tai rakastuminen ikää katso.

8. Hyvä kysymys! Vierailija

Minua hymyilyttää. Parikymppisenä ihastuin minäkin tytönhupakko lääkäripoikaan, joka oli muutaman vuoden vanhempi. Hän oli harjoittelemassa terveyskeskuksessa.

Silloisen poikakaverin kanssa meni huonosti, joten siinä syy. Lähetin lääkäripojalle kortin ja kiitin hyvästä hoidosta. En odottanut vastausta tai yhteydenottoa, mutta kortin lähettäminen oli suuri helpotus tunne-elämälleni. Olihan hän mukava poika, joka tarjosi sympatiaa juuri oikealla hetkellä. Vaikkakin työnsä puolesta.

Nyt touhu huvittaa, mutta se oli elämää silloin.

9. venla Vierailija

Tiedat, ettei suhde ole mihinkaan menossa. Katkaise kaikki ajatuksesi tuohon ihmiseen pain, itse olet ajatustesi ja tunteittesi valtias. Miksi haaskata aikaa tyhjaan? Mita ajattelet itsestasi muutaman kuukauden kuluttua kun ihastumisesi syvenee? Nyt on aika kavella pois. Olen ollut sinun tilanteessasi monta vuotta sitten. Tein paatoksen lopettaa kaikki haaveilut sellaisesta, joka ei mitenkaan vastaillut tunteisiini. Oli vaikeaa mutta lopulta laadin kuolinilmoituksen koko hommalle ja julkaisin sen lehdessa (nimettomana tietysti) ja vahitellen se hellitti. Ala haaskaa aikaasi ja elamaasi, hae sellainen, joka on sinua varten. Ammattilaiset naureskelevat selkiemme takana kun akat ihastuvat heihin. Alkaamme antako sellaista tyydytysta.

10. alisha Vierailija

Minä vähät välitän siitä, että 'akat naureskelevat selkiemme takana', saavat nauraa ihan niin paljon kuin jaksavat. Mistä yleensä olet tuon keksinyt? Minulla on oikeus ihastua ihan keneen tahansa kuin haluan, eikä se ole keneltäkään pois!

11. Minä Vierailija

Minä taas ihastuin hieroojaan :), en ole saanut häntä pois mielestäni, vaikka on kohta vuosi siitä, kun kävin hänen luonaan.)
    Olen miettinyt ,että mitä sanoisin hänelle, jos näkisin hänet kadulla.
    Varmasti punastuisin, olisi tosi noloa..:) ....

12. jaa-a Vierailija

Eläkää elämää kuitenkin. Seurustelkaa vaan jonkun kanssa, ettei nyt vaan koko ajan ole lääkäri mielessä.

13. Miina Vierailija

Semmosta se on hoiva-ammateissa. Ihastuneita piisaa. Mitä paremmin kohtelee asiakaitaan, sitä enemmän näitä ihastuneita on. Useimmiten monia samanaikaisesti, joten se on sekä etu- että haittapuoli. Jokainen meistä tykkää olla pidetty, mutta joskus nämä ihastuneet voivat pyrkiä lähestymään tai käyttäytymään muutoin siten, että he muodostuvat riesaksi.

Potilaalle hyväksi, jos hän toipuu mielihyvän vuoksi paremmin, mutta jos siitä seuraa sydänsuruja ja masennusta, se on pahaksi. Siksi joudutaan näissä ihastustilanteissa vaihtamaan lääkäriä tai hoitajaa, jotta sitä ei tapahtuisi. Nämä ovat niitä eettisiä ja moraalisia asioita, joita hoiva-ammattilaiset ottavat huomioon.

Tyydytään me ihailemaan heitä hienoina ammattilaisina ja ihmisinä kaukaa, jotta he voivat rauhassa harjoittaa auttamistyötään.

14. alisha Vierailija

Olisko ap langoilla? Oletko yhä ihastunut lääkäriisi? Minun ihastukseni hoitajapoikaan kesti muutaman viikon sairaalasta pääsyn jälkeen, nykyään en oikeastaan enää edes ajattele häntä. Mutta jos näkisin jossain (hän asuu suht lähellä minua), voisin ihastua uudelleen...

15. ................ Vierailija

Niin vaan kävi mullekin, että ihastuin sitten lääkäriini. Enpä ole tätä tapausta ennen ollut koskaan kenestäkään lääkäristä kiinnostunut sen enempää, vaikka mm. opiskeluaikoina tuli lääkäreidenkin kanssa pyörittyä samoissa juhlissa.
    Mun mielestä tämä ei vaan ole pelkkää ihastumista, vaan jotain syvempää. Ihastun harvoin ja mulla vahva tunne, että tunne on molemminpuolista. Oikeastaan silmäpeli aloite tuli lääkäri puolelta ensin.

16. --- Vierailija

"Jospa näkisit senkin Turhapuron kotioloissa, kyllä rakkaus laantuisi. Lääkäreitten kotona on kaaosta ja sotkua, sanon, että hyvin usein."

En nyt muuta tuohon viestiin kommentoi, mutta mitä sitten jos on kotona sotkua? Raskas, vastuullinen työ ja monella valvomistakin, en ihmettele että haluaa vapaa-ajallaan kunnolla rentoutua.

17. Tunteet piilossa Vierailija

Ole vaan ihan rauhassa ihastunut lääkäriisi, mutta älä kerro siitä kenellekkään, älä edes sille lääkärille itselleen. Lääkärit eivät pidä tekemänsä työnsä takia sormuksia, vaikka ovat naimisissa. Kyllä aikuiset ihmiset pystyvät yleensä hyvin peittämään tunteensa niin halutessaan. Ihmiset ihastuvat toisiinsa vaikka missä, nykyään varmaan paljon omilla työpaikoillaan,
    joko kollegat keskenään tai sitten on näitä esimies-alainen suhteita.
    Jos aikuiset ihmiset oikeasti ihastuvat tai rakastuvat toisiinsa, niin ei kai paljon kukaan ajattele enää nykyaikana sitä, on ylempi tai alempi, siis koulutuksen puolelta. Siis kaikki akateemisesti koulutetut ihmiset eivät etsi tarkoituksella vain akateemisesti koulutettua kumppania, varsinkaan miehet. Kyllä miehet kiinnittävät ensin huomiota naisen ulkonäköön, tämän kasvoihin ja vartaloon ja sitten muihin ominaisuuksiin kuten luonteeseen ja älykkyyteen.
    Itse olen aikuinen nainen ja jos olen ihastunut johonkin mieheen, niin en koskaan kerro sitä kenellekkän toiselle naiselle, sillä olen oppinut kantapään kautta, ettei toiseen naiseen voi koskaan luottaa.

18. havaintoja Vierailija

Psykiatrian alaan kuuluvat nuo psykiatriin ihastumiset!

19. hoitsupojat Vierailija

ovat usein homoja... joten...

20. toivo Vierailija

Elä sentään ihan oikeata elämää eikä vain haave-elämää!

21. ihan naurattaa jo Vierailija

Meikällä oli eräs komea lääkäri mielessä kymmenisen vuotta, ennenku haalistui. Kyllä pitikin olla typerä, onneksi en kertonu sille tunteistani, ois varmaan psykiatrille kehottanu menemään. Silloin olin neljänkympin tienoilla ja lääkäri varmaankin 10 v vanhempi. Nyt se on jo varmaan ihan harmaantunu, en oo nähny 15 vuoteen ja hyvä niin. Menin ihan juhlimaan sinne paikkakunnalle, että jospa se ois jossain ravintolassa, ei näkyny. En kylläkään koskaan soittanu sille.

22. Joskus ihastunut Vierailija

Kaikki ihmiset ovat erilaisia toisiinsa verrattuina, ei kai juuri mikään johdu koulutuksesta tai ammatista, minkälainen nainen on naisena tai mies miehenä. Jotkut naiset haluavat saada itselleen ehdottomasti akateemisesti koulutetun miehen. Mutta varmaan harvempi mies haluaa saada ehdottomasti akateemisesti koulutetun naisen, mutta kyllä moni yliopistossa tai jossakin korkeakoulussa opiskellut on kohdannut nuorena sen, jonka kanssa on mennyt naimisiin.
    Monet ihmiset kohtaavat työpaikoillaan sellaisen varteenotettavan vastakkaisen sukupuolen edustajan, johon voi alkaa kiinnostumaan vähitellen tai ihastua vaikka ihan heti.
    Kyllä suurin osa miehistä katsoo kaikkein eniten naisen ulkonäköön, siis kasvoihin ja vartaloon, niihin kiinnittää luonnollisesti eniten huomiota. Joillekkin miehille on naisen luonne tärkeä sekä myöskin naisen älykkyys. Nainen voi olla älykäs, vaikka ei ole akateemisesti koulutettu.
    Naiset sanovat puolestaan hienosti kiinnitävänsä huomiota koko miehen olemukseen, mikä sisältää
    ehkä paitsi miehen ulkonäön, myös tämän ryhdin ja mitä sisäistä maailmasta huokuu. Minä itse olen aina kiinnittänyt huomiota siihen, miten mies käyttäyty ja miten hän puhuu ja mitä hän puhuu...

23. ------------- Vierailija

lääkärini sattui olemaan samaan aikaan Apteekissa ja oikein kovalla äänellä huusi että oliko sulla se tutkimus ensi viikolla. Että kyllä vaan lääkärit saavat tuntea potilaansa myös vapaa-ajalla.

24. lumileopardinen Vierailija

Kappas, täällähän on useampia lääkäriinsä langenneita kohtalotovereita :) Olipa hyvä että löysin tämän ketjun, sillä aihe on minullekin ajankohtainen ensimmäistä kertaa elämässäni. Olen kolmeakymppiä lähestyvä nainen ja jouduin ottamaan akuuttiajan uudelle, suunnilleen ikäiselleni mieslääkärille. En edes nähnyt kokonaan hänen kasvojaan maskin takaa, mutta hän oli niin harvinaisen mukavan ja ammattitaitoisen oloinen, että ihastuin välittömästi. Eikä mitenkään yrittänyt kiirehtiä asiaani vaikka meni ihan reippaasti yliaikaa. Melkein päinvastoin, hän puhui minulle (toki aiheeseen liittyen) niin innostuneesti että oirearviopaperini vain kökötti edessäni ja aina kun yritin keskittyä sen täyttämiseen, lääkäri kommentoi jotain katsoen silmiini hyvin ystävällisesti. Hänen silmänsä olivat todella sympaattiset ja olemus niin varma, turvallinen ja ihana, että olin kuin puulla päähän lyöty lähtiessäni vastaanotolta :D

En ole vuosiin kokenut ketään kohtaan näitä fiiliksiä, joten tunnen samaan aikaan olevani vahvasti elossa mutta myös jollain tapaa riutuvani. Olo on samaan aikaan tukala ja ihana, mikä on tosi ristiriitaista. Jäi aivan jäätävä kaipuu ja halu tutustua häneen enemmän. Olen sisäisestä myllerryksestäni huolimatta kuitenkin sen verran järkevä, etten tekisi mitään harkitsematonta tai lähtisi lähestymään häntä. En myöskään mitenkään näkyvästi/tietoisesti flirttaillut hänelle vaan käyttäydyin täysin asiallisesti, enkä usko että viehtymiseni kauheasti näkyi päälle päin. Solutasolla sellaisen voi tietenkin toisesta aistia, vaikka käytös olisikin ulkoisesti korrektia ja "normaalia"?

Näihin yllättäviin tunteisiin vaikutti varmaan myös kosketus - se, miten uskomattoman hyvältä hänen kätensä tuntuivat harteillani ja raajoillani hänen tutkiessa mua. Tiedän että on varmasti ihan turha haaveilla hänestä, kotona odottaa epäilemättä vaimo ja lapset... En vain pysty lakkaamaan ajattelemasta tätä miestä, sillä hän teki minuun niin lähtemättömän vaikutuksen. Ja kuitenkin jollain tasolla elättelen toiveita jonkinlaisesta lähemmästä tuttavuudesta, vaikka tämä lääkäri vaikuttikin niin ammattimaiselta, ettei ikinä alkaisi suhteeseen potilaansa kanssa vaikka vetovoimaa olisikin. Olisi kiinnostavaa kuulla lisää muiden vastaavista kokemuksista. Kuinka olette palanneet takaisin "järkiinne"?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri