Hae Anna.fi-sivustolta

Ihastunut miehen parhaaseen kaveriin

Viestiketju osiossa 'Suhteita ja kohtaamisia' , käynnistäjänä KisseT, 01.12.2009.

1. KisseT Vierailija

Argh mikä tilanne, olen siis ihastunut mieheni parhaaseen ystävään, ja kauheinta tässä on se, että saan vastakaikua. Olemme istuneet yhdessä iltaa, jutelleet, käyneet syömässä yhdessä jne. ilman miestäni, tavallaan ihan ystävinä mutta vihjailu on ollut aika kovaa, ja kokoajan semmoinen kauhea flirttailu päällä. :/ Mieheni tekee siis reissutyötä ja tuo miehen kaveri asuu n. 2 km:n päässä tästä meiltä... Meillä menee mieheni kanssa "tosi hyvin" tällähetkellä, mutta tuo kaveri vaikuttaa ihan unelmatapaukselta, enkä voi oikein enää olla mieheni seurassa, tuntuu että petän häntä henkisesti ja teeskentelen eikä se ole oikein... Emme ole menneet fyysiselle tasolle sen kaverin kanssa ollenkaan, enkä voisikaan tehdä sitä miehelleni ja tuskin voisi se kaverikaan. Mieli tekisi erota ja ottaa yhteyttää tuohon miehen ystävään ja katsoa tuleeko meistä mitään. Mieheni tietysti saisi kauheat pultit aluksi kun saisi tietää siitä, mutta toisaalta, enhän ole pettänyt häntä enkä mitään... Tuskin tulisin olemaan yhteydessä enää (ex-)mieheeni, mutta pilaisikohan mieheni kaveri heidän ystävyyssuhteensa tuommoisella? Mieheni tietää, että tämä kaverinsa on myös minun ystäväni, ja että tapaamme toisianne aina välillä, muttei ole luonnollisestikaan tietoinen tapaamisten "luonteesta" tai siitä, että näemme toisiamme tosi usein...

En haluaisi loukata ketään, mutta tuo mieheni kaveri on aivan valtavan ihana ihminen ja tunteeni ovat aivan pirun voimakkaat...

Mitä ihmettä te tekisitte? :/

p.s. joku kuitenkin kysyy, minä olen 20 ja mieheni 25, yhdessä olemme olleet 3 vuotta..

2. Olli oikea Vierailija

Jos olisitte vanhempia ja elämänkokemusta olis enemmän, sanoisin että tehkää siitä jotain kolmen kivaa. Aikuisilta se onnistuu kun suhteet on kunnossa ja turha siltojen katkominen nähdään jo tökeröksi käyttäytymiseksi.
    Niin että en ehdota kimppakivaa, vaan jäitä pöksyihin. Mieluummin sinne etupuolelle.

3. teiniXX Vierailija

Etkö ole oppinut, että toisen kavereihin ei kosketa?

Itsehän sinä pidät peliä sen miehesi kaverin kanssa joten lopetappa nyt ennen kuin miehesi saa tietää myös asiasta. Siinä katkeaa sitten monen ihmisen suhteet toisiinsa. Miksi annat vastakaikua tälle miehesi kaverille vaikka olet varattu ja teillä "menee hyviN"? Pidätkö jotenkin siitä että joku muu kuin oma kumppani antaa huomiota.

Tuosta ei enää ole kuin yksi askel panopuuhiin, ja tuosta kirjoituksesta kyllä paistaa läpi se, että haarojasi kutittaa sen verran tämän miehen kaverin suhteen, että kohta se tapahtuukin.

Kannattaako pilata oma suhde jonkun haihattelun takia? Jos kunnioitat kumppaniasi, niin vähennät tämän kaverimiehen tapailua, ette mene kahdestaan syömään tai tee muutakaan mikä kuuluu aikuisten oikeesti parisuhteeseen.

Olet tosi nuori etkä taida edes olla valmis seurustelemaan-kenenkään kanssa.

Tangoon tarvitaan kaksi, joten lopeta tuo flirttailu ja lapsellinen touhu nyt heti ennen kuin on liian myöhäistä. Näköjään et sitä miestäsi rakasta, muuten et toimisi noin. Ei voi sanoa muuta kuin että voi miesparkaasi, ei tiedä että häntä kusetetaan koko aika.

Jos olet "aikuinen", niin olet myös kypsä toimimaan aikuismaisesti, eikä leikkimään mitään leikkejä niin kuin pikkutyttö.

4. Western Vierailija

teinixxx:ltä hyvä teksti. Olet kovin lapsellinen vielä etkä oikein sovi parisuhteeseen jossa kunnioitetaan toista ihmistä. Kun nyt menet kuitenkin paneskelemaan miehen kanssa niin mieti valmiiksi mikä sotku siitä tulee. Nimittäin kaikki suhteet päättyvät joskus, sen uudenkin kanssa.
    Poltat siltoja takaasi ja samalla saat niskaasi aika ikävän maineen. Ainakaan sinua ei kunnioitetan yhtään enempää................

5. KisseT Vierailija

Teinixxx: Annan vastakaikua ja pidän tätä peliä pystyssä, koska olen ihan valtavan ihastunut. Eikä meillä mene mieheni kanssa aivan täysillä tosi hyvin, jos olen ihastunut johonkin toiseen. Eli tarkoitin vain tuolla, ettei tämä ole mitään huonon suhteen paikkailua... Kauhean pahalta kyllä tuntuu miestäni kohtaan tämä peli, mutta hän rakastaa minua melko epätoivoisesti ja sen kertominen, etten halua enää olla hänen kanssaa, tuntuu niin pahalta ja vaikealta... Ja rakastan häntä kyllä, mutten ilmeisesti niin paljon kuin olen kuvitellut.

Tiedättekö, minä jopa myönnän sen että olen hyvin lapsellinen, haloo, olen vasta 20. Olen myös seurustellut 17-vuotiaasta asti tämän nykyiseni kanssa ja tämä nykyinen on ainoa poikaystäväni ikinä. Myönnän myös sen, että tämä on "hetken huumaa" ja vieläpä tosi fyysistä, mutta ehkäpä tästä voisi kehkeytyä jotain muuta. Voi olla, että jos tilaisuus tulisi päästä samaan petiin tämän miehen kanssa, en edes harkitsisi kieltäytyä, hyvähän se on nyt sanoa ettei ikinä, kun tilaisuutta ei ole ollut... Ja en kyllä usko sitä, että minun kunnioitukseni ja maineeni riippuu yhdestä pettämisestä... Ainakaan tässä kaveripiirissä.

6. sara-59 Vierailija

Sanoisin näin iäkkäämpänä leidinä, ja kokemusta omaavana, että nuo kimppakivat todellakin kannattaa unohtaa. SE on varmin tie oman perussuhteen tuhoon. Kokemus puhuu, 2 avioliittoa rikkoneena. : (

7. lapsus. Vierailija

Petä toki, niin saat huoran maineen.

Todennäköisesti sinut paiskattaisiin pois tästä ns. kaveripiiristä, sillä toisten kavereihin ei kosketa. Onko se niin vaikea tajuta? Yleensä miesten väliset kaverisuhteet on miehille tärkeämpi kuin jonkun pissiksen pimppi, joten siltä pohjalta.
    Todennäköisesti miehet sopisivat välinsä, ja sinä lentäisit kuvioista kuin leppäkeihäs ja jäisit pelkäksi panoksi.

Olet kyllä aika tyhmä, jos edes suunnittelet harrastavasi seksiä miehesi kaverin kanssa. Toisaalta, jos tämä kaveri on oikea kaveri, niin hän ei sinuun koskisi pitkällä kepilläkään.

Onnea toki valitsemallasi horon tiellä. Sitä saa mitä tilaa.

Kyllä 2-kymppiselläkin pitäis sen verta olla jo järkeä päässä, että ole noin tyhmä, ja ajattele vain omia haluja ja sitä mitä ITSE tahtoo. Aina ei saa mitä haluaa, ja joskus pitää ajatella muitakin.

Ehkä sun pitää sitten alkaa sinkuksi, mutta korostat vaan typeryyttäsi ja yksinkertaisuuttasi jos tämän kaverimiehen kanssa alat petipuuhiin.

8. ei oikeesti ei... Vierailija

No juurikin näin. Siis joo, todellakin 20 vee on vielä tosi nuori, mutta siis että vieläpä näin tyhmä ihan suoraan sanottuna?? Mitä ihmettä ap oikeen kuvittelee "ei meidän kaveripiiri tämmöseen hajoa heh heh" HALOO?? Se todellakin hajoaa, nimittäin siten että sä et siihen ainakaan enää kuulu, menetät sen keskuudessa maineesi (kuten edellinen sanoi tulet kuulemaan varmasti h-sanaa).

Edellisen viestissä tulikin kaikki olennainen, painotan nyt vielä itsekin, että miehille todellakin kaverit tulee väh. tuossa tilanteessa ennen jtn sutturoita. Sinä, ap, tässä kuviossa häviät kaikista eniten jos et tälle nyt heti laita pistettä! Sinä menetät ihan kaiken, usko pois!

Tuo ajattelu että ihan muuten vaan miehen kaverin kanssa petät miestäsi "ilman sen kummempia seurauksia" on kaikkinensa läpeensä säälittävä itsesi kannalta (teet miehen kaverin silmissä itsestäs helpon panopuun, turha edes siinä vaiheessa enää kuvitella mitään suhdetta tai vakavampaa sen kanssa jälkeenpäin) ja paskamainen miestäsi kohtaan.

Ja ootko sattunu ajattelemaan että tämä miehen kaveri saattaa hyvinkin ennemmin tai myöhemmin paljastaa sun todellisen luonteen miehellesi (lojaalius kaveria kohtaan ennenkaikkea), jonka jälkeen molemmat nauraa partaansa sun tyhmyydelle ja helppoudelle?

Mutta joo mene ihmeessä painamaan sitä kaveria ja tuu sitten kertomaan tänne kuinka siitä ikuinen rakkaus ja onni aukesi ja nyt ootte yhdessä ever since. Sellaista nimittäin ei tule tässä elämässä tapahtumaan.

9. yx vaan Vierailija

Mitä ihmettä te tekisitte? :/

p.s. joku kuitenkin kysyy, minä olen 20 ja mieheni 25, yhdessä olemme olleet 3 vuotta..[/QUOTE]

Moikka, homma ratkeaa sillain, että vietätkin kiihkeän yön kanssani, jota et tule unohtamaan... ;) Sinä olet tyytyväinen, kaverisi säilyy ja suhteesi mieheesi pysyy pystyssä :)
    Eikö?

10. hankala nainen Vierailija

Ei noista jutuista tule kun ruumiita ja kyyneleitä ja eroja ja muuta paskaa.

Joskus nuorempana sekosin silloisen sulhaseni VELJEEN. Muutama kk oli helvetin hienoo ja tolleen ja kiinni ei jääty. Mutta annas olla kun tää veli käräytti mut niin siinä sitä ruumista ja raatoa tuli.

En kehdannut enää sillä paikkakunnalla asua tapauksen jälkeen. Olin tuolloin 22v.

11. näin se menee Vierailija

Kyllä vaan, näin se menee. Kiinteät ystävyssuhteet säilyvät, mutta rakkaus ja seksisuhteet ovat paljon heikommilla siteillä kiinni. Vielä tuon lisäksi kavripiirinne menee kahtia, jotkut välttelevät kumpaakin, kun eivät tiedä kumman puolelle asettua ja loput asettuvat miehesi puolelle. Joten jo solet tullut porukan ulkopuolelta piiriin, niin jäät todella yksin. Hillitse himosi ja hallitse halusi niin nautit enemän, tai sitten päätä ensin nykyinen suhteesi ja aloita uusi, mutta pidä riittävän pitkä tauko välissä. Tsemppiä!

12. ihan kuin minä 10 v sitten. Ihastuin myös mieheni kaveriin ja sain vastakaikua. Päästiin sitten kännipäissä "kakkospesälle" asti mut ei onneks loppuun saakka. Ei se tyyppi nimittäin sitten enää seuraavana aamuna ollutkaan niin ihana ja kun ei nähty vähään aikaan niin tunteetkin viileni ja nykyisin ihmettelen et mikähän siinäkin veti puoleensa.... eli jäitä hattuun (housuun) ja järki käteen. Onneks en pilannut silloista suhdettani pettämisellä ja olen huomannut myös,että parisuhteessa oleville voi tulla ihastumisia ja se on ok ellei toteuta fantasioitaan.

13. Näin minulla Vierailija

Vehtasin joskus aikanaan silloisen kumppanini kaverin kanssa koska suhteemme veti viimeisiään.

Kiinnostusta oli molemmin puolin mutta suhde kuivui kasaan siitä syystä ettei kumpikaan halunnut loukata tätä kolmatta osapuolta emmekä halunneet että suhde ajautuu hänen korviinsa. Tapailimme silloin tällöin salaa ja harmitti kun emme voineet koskaan lähteä "julkiselle" paikalle yhdessä ja lopulta suhde loppui mahdottomuuteensa. Olisi pitänyt ensin lopettaa edellinen suhde kunnialla ja ehkä sitten joskus katsoa mitä meistä olisi tullut. Näin se ei onnistunut ja oikeastaan harmitti että meni mahdollisuudet tämän kaverin kanssa "hukkaan" koska ei se suhde koskaan enää elpynyt vaikka tilaisuus siihenkin olisi myöhemmin tullut ilman salailua.

Sanoisin että selän takana vehtailu ei kannata. Joko jäät kiinni tai sitten suhde kaatuu tilanteen pakottamana. Lopeta ensin vanha suhde ja sitten vasta mieti muita vaihtoehtoja.

14. mies29 Vierailija

Itsellä on sellainen periaate, että kavereiden nykyiset ja entiset jätetään rauhaan. Naisia tulee ja menee, mutta ystävät pysyvät.

15. friend of a friend Vierailija

Olen vehdannut miehen kaverin kanssa. Tai teknisesti ottaen he eivät enää nykyisin ole mitään aktiiviystäviä, mutta ystäväpiiri on osittain sama samoin harrastusporukat. Tunsin tämän mieheni kaverin kouluvuosilta jo ennen miestäni. Keskinäinen vetovoima on aina ollut välillämme todella voimakas ja niinhän siitä vuosien varrella lopulta kehkeytyi pieni lomaromanssi. Meillä olikin oikein mukavaa yhdessä.

Jälkeenpäin on vain se ongelma, että joudun koko ajan jännittämään sitä, kuinka moni ystäväpiiristämme tietää asiasta ja koska joku kertoo asiasta miehelleni. Ja edelleen kaikesta huolimatta rakastan miestäni, nyt ehkä jopa entistä enemmän enkä todellakaan kaipaisi mitään ylimääräistä draamaa. Mutta tällaisilla asioilla on tapana paljastua. Vaikka kuinka hienovaraisesti hoitaisi ne. Joskus ne voivat tulla eteen vasta vuosien päästä, mutta tuho voi olla sitä suurempi.

Tosiasia kuitenkin on, että tulella leikkimisessä usein lopulta polttaa näppinsä. Tavalla tai toisella. Ei meidänkään kaveripiiri hajoaisi tähän, mutta kyllä se monia asioita mutkistaisi ja muuttaisi. Jälkiviisaana voisin sanoa jonkin sortin neuvona, että jos todella haluat kokeilla siipiäsi tuon toisen kanssa, niin ehdota miehellesi edes taukoa suhteestanne tai sitten ihan eroa. Säästät itseäsi siinä eniten.

Pettäminen sinällään on aina täynnä harmaan sävyjä. Muutama suukko sinne tänne ei ole niin hirvittävän vakavaa tai peruuttamatonta. Mutta harvoin se siihen jää. Kun seksi tulee mukaan kuvioon, on tilanne jo paljon vaikeampi ja rumempi.

16. Räyh Vierailija

että toisen uroksen naarasta tai sen laumassa olevaa pyritään määrätietoisesti astumaan.
    Jos näin pääsee käymään urokset siinä tapella nahistelevat, mutta (eläin)naarasta ei karkoteta laumasta.

Ihmisten kesken tämä menee niin, että muutkin urokset varmasti kiinnostuvat, mutta lauman naaraat takuuvarmasti suorittavat karkotuksen.

17. tiina Vierailija

mä olen ihastunut ex-mieheni pikkuveljeen. hänessä on kaikki se mitä ex-mieheltäni puuttui.. paranneltu versio siis. Mutta nämä tunteet olen kyllä visusti lukinnu omaan kammioonsa ja hän kans. Kumpikin tietää ettei se olis oikein. Ystäviä pyrimme olemaan vaikkakin toisinaan täytyy pistää ystävyyskin katkolle kun meinaa nuo tunteet nousta pintaan ihan liiaksi.

18. anonymous Vierailija

Itse olen aika pitkälti sitä mieltä, että jos joku oikeasti todella hyvältä tuntuva ihminen tulee eteen, niin sitten moraalisäädökset nurkkaan ja muiden mielipiteet myös, sillä elämässä kuitenkin tärkeintä on olla oman onnensa seppä.. Harmittaa vaan vuosien jälkeen, jos ketään yhtä hienoa ei tule eteen ja on jättänyt tilaisuuden käyttämättä. Tunteiden piilottelu tulee kans jossain välissä tosi rumana pintaan, eikä se kovin kauaa kannata, jos kyse on siis todella syvästä platonisesta rakkaudesta.

19. mansikka Vierailija

Juurikin näin! Itse jätin mieheni yli kymmenen vuoden suhteen jälkeen (ollut hyviä ja huonoja hetkiä...) kun ihastuin hänen kaveriinsa. Ja olen yli 30. Jos kymmeneen vuoteen ei kukaan ole kolahtanut niin uskon että kyse on suuremmasta kuin "pikku ihastuksesta". Tämä mies ei varsinaisesti ollut se perimmäinen syy eroon vaan jo pitkään jatkunut huono, laimentunut suhde, jossa en arvostanut enää miestäni... Tämä mies oli vain "potku persauksille" ja jonkinlainen "herätys". Rakastamme toisiamme syvästi ja nyt pikkuhiljaa mietimme, koska julkistamme suhteemme. Entinen mieheni ei meistä vielä tiedä. Olen sitä mieltä että kerran täällä vain eleetään ja niin kauan kun kyse on vain aikuisista (eli lapsia ei ole) niin jokaisen kannattaa ajatella vain itseään.

20. heheh Vierailija

... ja miehiä tulee ja menee, naisetkaan ei jätä kavereita! Ihan sama mitä jengi puuhaa, me eletään vaan kerran ja pitää tehdä mitä haluaa varsinkin jos asian miettimiseen tuhlaa kuukausia/vuosia, kaikkia meitä joskus petetään, ei poikaystävä kuole siihen, uusia kavereitakin saa noin nuorena.

21. heheh Vierailija

Minkä ihmeen takia ihmiset aina miettii mainetta, kaikki ne jotka susta juoruu on vielä pahempia itse, ihmiset juoruaa koska haluaa itselleen hyvän fiiliksen kun on tullut vkl pantua montaa eri ja petettyä vaimoa/miestä ja tyttö-poikaystävää. Juoruujat ne pahimpia on.. believe it or not.

22. harmi sinulle Vierailija

Surullista millaisissa suhteissa olet ollut jos olet sitä mieltä että kaikkia joskus petetään. Saa olla onnellinen omasta suhteesta (ja suhdetaustasta) kun ei ole tarvinnut tuollaista kokea. Ei tarvitse kyynistyä kuten sinä.

23. kermanshaw Vierailija

Ap:lle sanoisin, että olet aloittanut seurustelusuhteesi tosi aikaisin, jos et oikeasti rakasta miestäsi ja olet valmis silmänräpäyksessä sänkyyn tämän parhaan kaverin kanssa, et myöskään kunnioita miesystävääsi. et ole henkisesti ehkä vielä kypsä, mutta se ei ole tekosyy ampua haulikolla jalkaan jos tietää jo etukäteen että siitä tulee veristä jälkeä.

järkevänä jos toimit, niin kerrot tälle "ystävällesi" että no can do, ja sen jälkeen heität hyvästit miesystävällesi. etkä enää tapaa heitä kumpaakaan. elämässä pitää oppia noudattamaan periaatteita, ja kunnioittamaan toista ihmistä. olet nuori ja luultavasti viehättävän näköinen nainen, eli riistaa tulee ja menee. jos alat elämän pelkkien himojen hetkellisestä mielijohteesta, niin voin taata että kärsit kolmevitosena vaikeahkoista psyykkisistä ongelmista. toivottavasti myös luet näitä vasteita, vaikka kuittausta tulee tylyyn ja karuun sävyyn, niin viesti on selvä. nämäkin asiat olisi mielestäni ollut vanhempiesi vastuulla opettaa hyvissä ajoin...

24. Yksinkertaista Vierailija

Istu alas ja odota, että kohtaus menee ohi. Se nimittäin menee. Sitä odotellessa älä tee mitään, siis yhtään mitään, alkaen kahvinjuonnista muuten kuin yksinäsi.

Hetkessä saa aiheutettua pitkät sopat, kun vähäksi aikaa kytkee aivot pois päältä. Ei kannata. Ja kaikki hyvä, mitä kuvittelet siitä seuraavan, on vain ihastuneen ajatusharhaa. Todellisuuden kanssa niillä ei ole mitään tekoa.

Ota AA-kerhon ohje: ei tänään. Ei edes kahvia hänen kanssaan tänään. Hetken päästä alkaa jo kummasti helpottaa ja järki palata. Sama tuska hetken kun tupakkalakossa, mutta ensimmäinen päivä se on hirsipuussakin pahin.

Joskus kannattaa oikeasti käyttää myös järkeä, sillä ihastumiset tulevat ja menevät. Ei niillä ole rakkauden kanssa mitään tekemistä!

25. Yksinkertaista Vierailija

Tosin aloitus näyttää olevan niin vanha, että sen osilta on jo myöhäistä, mutta eipä maailma ja ihminen ole tuon jälkeen muuttuneet, eikä nuo 'ongelmat' maailmassa - sama ohje pätee yhä!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri