Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

Ihastunut työkaveriin (naiseen)

Viestiketju osiossa 'Suhteita ja kohtaamisia' , käynnistäjänä Naikkonen, 09.04.2011.

1. Naikkonen Vierailija

Olen siis nainen ja ihastunut työkaveriini joka myös nainen. Itse avoliitossa miehen kanssa, ihastuksen kohde sinkku. En ole kertonut tunteistani hänelle. En tiedä pitäisikö kertoa vai mitä tehdä. Tuntuu siltä että tunteet häntä kohtaan syvenevät vain koko ajan. Olen jo aika hajalla tän asian kanssa. Muita samassa tilanteessa olevia?

2. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kuulostaapa ikävältä tilanteelta, koska olet itse naimisissa. Rakastatko kuitenkin miestäsi vielä vai onko tunteet miestäsi kohtaan hiipuneet?

Jos kerrot tälle naiselle ja mahdollisesti hän onkin kiinnostunut, niin joudut ehkä loukkaamaan miehesi tunteita. Oletko valmis siihen?

3. Naikkonen Vierailija

Tunteet nyk. suhteessa ovat laimenneet ja nykyään on aika "kaverillinen" suhde. Välitän kuitenkin miehestäni paljon enkä häntä loukata haluaisi. En usko että saan tunteistani tälle naiselle kerrottua ja ehkä parempi niin. En usko myöskään että saisin häneltä positiivista vastakaikua koska pidän häntä täysin heterona. Selkeitä vihjeitä kun toiseenkaan suuntaan ei ole. Ja pienetkin eleet ja katseeseen liittyvät olen varmaankin ihastuksissani omalla tavalla tulkinnut. Tää tekee vain niin kipeää olla näin auttamattoman ihastunut :( ja jokainen katse häneltä saa polvet veteliks... Mutta mitä sitä tunteilleen voi, voiko mitään?

4. Jaakko vaan., Vierailija

En ole samassa tilanteessa vaan hiukan toisenlaisessa. Pyöräni on ollut talven varastossa, lukossa tietenkin. Nyt pitäisi päästä ajelemaan, mutta pahus: lukon avaimet ovat hävinneet jäljettömiin. Olenkohan kätkenyt ne liian hyvin? Onko joku samassa tilanteessa kuin minä, että pitäisi päästä pitkästä aikaa "pyörän kanssa hulluttelemaan"?

5. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En voi muuta sanoa kuin että ei koskaan kannata olla täysin varma toisen ihmisen seksuaalisesta identiteetistä. Niitä kun on niin monenlaisia. Heterolta vaikuttavakin ihminen voi olla bi-seksuaali. Eivätkä eleet aina kerro ihmisestä kaikkea.

Riittääkö sinulle oikeasti koko loppu elämäksi toverillinen suhde?

6. Naikkonen Vierailija

Niinpä niin. Ehkä pitäis yrittää saada nyk suhteeseen vähän muutakin kuin toveruutta. Mutta jos tunteet on viilentynyt niin saako sitä enää muuksi muuttumaan :( Ja ihastus työkaveriin ei sitten näytä taasen laimenevan millään..

7. S 1976 Vierailija

Aika mielenkiintoista että mulla on just päinvastainen tilanne: eli oon tällä hetkellä sinkku ja ihastunut työkaveriin (naiseen), joka tietääkseni avoliitossa. hmm...

8. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tosta kannattaa kyllä ajoissa keskustella kumppanin kanssa, että tunteet on laantuneet ja selvittää, onko teillä vielä haluja asua yhdessä.

9. Naikkonen Vierailija

Mikäli 1976 on syntymävuotesi niinkuin tulkitsin, et ikävä kyllä ole ihastukseni. Hän on sinua yli 10 v. vanhempi. Tsemppiä kuitenkin sulle :)

10. Naikkonen Vierailija

Niin, meillä se tilanne että omat tunteeni ovat tainneet viilentyä paljon enemmän kuin miehen. En usko että hän haluaisi erota. Mä taas en taida tietää mitä haluaisin. Mikäli saisin kuitenkin tietää että työkaverini tunteet olisivat samanlaiset mua kohtaan niin kyllä siinä saattaisi ero miehestä tulla. Sen verran hurjasti olen häneen ihastunut..

11. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei se kuitenkaan ole reilua sitä sun avomiestäs kohtaan, jos olet hänen kanssaan muuten vaan. Paremman puutteessa. Kannattaa oikeasti kertoa että nyt teidän pitäisi vähän keskustella asioista.

Muuten kyllä toivon että saisit vastakaikua ihastuksesi kohteelta. Mutta ensin sinun pitää käsitellä loppuun tämä nykyinen suhde, ennen kuin aloitat uutta.

12. Naikkonen Vierailija

Niin, kunpa se olisikin niin helppoa keskustella asiasta. Ei varmastikaan ole oikein eikä reilua miestä kohtaan tämä. En kuitenkaan mihinkään sala- tai päällekkäisiin suhteisiin ole tässä lähtemässä. Ja varmasti olisi jo erottu jos ei mitään tunteita olisi... Kyllä pännii tää tilanne.

13. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ois se kyl kivaa jos joku kivannäköinen nainen tulis sanomaan että on ihastunut :D

14. duunista lähtenyt Vierailija

Mistä ap olettaa toisen olevan ihastuneen häneen ja olevan lesbo? Prosentuaalinen mahdollisuus mitätön. Toinen juttu mikä mättää näissä työpaikkajutuissa on aina se, että parisuhteessa olevat ihastuvat ja kuvittelevat jokaikisen sinkun olevan ns. vapaata riistaa. Jos oma parisuhde mättää niin menkää terapiaan. Sille ihastuksen kohteelle tilanne voi olla äärimmäisen kiusallinen.Työpaikassa pitäisi ihmisen saada tehdä töitä ilman ulkopuolisia rasitteita. Jos ihastutte, pitäkää omana tietonanne. Työelämä ei ole mitään koulumaailmaa, vaikka siltä välillä tuntuukin näiden ihastujien toimesta.

15. Naikkonen Vierailija

Siis hetkonen pieni. Nythän on niin, että en todellakaan oleta ihastukseni olevan lesbo tai edes bi vaan pidän hyvin todennäköisenä sitä, että hän on 100% hetero. En myöskään ole mielestäni harjoittanut mitään työpaikkahäirintää tai käyttäytynyt sopimattomasti häntä kohtaan.
    Terapia-asiasta olen kyllä kanssani jollain asteella samaa mieltä, ei siitä varmaan haittaakaan olisi.

16. Naikkonen Vierailija

Niin, oishan tuo mukavaa :)

17. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ehkä sun pitää vaan nauttia sen naisen seurasta siellä töissä, niin kauan kuin sitä onnea kestää.

18. Naikkonen Vierailija

No niinhän mä oon nauttinutkin :) Mut niinhän se on et kaikki hyvä loppuu aikanaan. En ees kesälomaa liioin oota kun sit tulee katko näkemiseen. Kyllähän tuota vois kattella muulloinkin kuin työaikana mut pakko tyytyä kai tähän..

19. sekopää Vierailija

Minäkin, naimisissa ja perheellinen, totaalisen ihastunut 20v vanhempaan, naimisissa olevaan perheelliseen työkamuun. Oon niin sekasin kun olla ja voi, en totisesti siitä et olen ihastunu naiseen, olen ollut ennenkin, ja mielestäni tunne on vaan mukava, ei tunnu ees sillai "pettämiseltä" tunteet ku vain toista naista kohtaan. Ja mitä haluan, halata, pussata, pitää sylissä ja kertoa mitä tunnen. Olla vaan. Ja että HÄN tuntisi samoin. Mut hän on kans hetero, ihan varmaan. Hän on kosketteleva, ystävällinen, kutsuu ihanaksi, muruksi jne., olemme lähentyneet aika nopeasti, halaammekin usein, pidämme yhteyksiä jonkin verran, mut en mitenkään voi uskoa että hän tuntisi muuta, toivon vaan...

20. Annuuna Vierailija

Minulle kävi samoin: olen ihastunut naispuoliseen työkaveriini. Ääks. Olemme molemmat varattuja ja ainakin ulkoisesti heteroita.

Olen tosin päättänyt, etten tee tälle mitään. Jätän koko homman omaksi kivaksi. En aio kertoa koko asiasta kenellekään, en ihastukselleni enkä miehelleni. Aion vaan nauttia tästä tunteesta :)

Tavallaan tämä on ihanan kutkuttavaa. Pieni vaaran ja luvattomuuden elementti on läsnä, mutta varsinaisesti tässä ei ole mitään väärää.

21. Vastaanpa minäkin...
    eräs nainen eräässä nimeltä mainitsemattomassa työpaikassa pääkaupunki seudulla on sellainen vokottelija ja käärme joka pilasi miespuolisen työkaverinsa avioliiton ihan kiusallaan ja jatkoi sitten omaansa kun mitään ei olisi tapahtunutkaan.
    Ja tästä on todisteet tallella että hän teki sen tahallaan ja halusi vain työkaverinsa vaimon kiusaksi rikkoa tämän perheen. Oma mies on vissiin aika anteeksi antavaa sorttia kun jatkoi suhdetta tämän käärmeen kanssa.
    On myös syyttänyt muutamaa työkaveriaan seksuaalisesta ahdistelusta vaikka itse itseään tyrkyttää..

tää tyttö on oikeasti ihan hirveä käärme ja muutaman kerran hänen juttujaan kuulleena voin sanoa että se on oikeasti läpensä mätä ja haluaa pelkkää pahaa muille ihmisille. Hän on kiero kun korkkiruuvi ja erittäin laskelmoiva. Toivon ettei kukaan enää jjoudu tämän kyyn kiusan kohteeksi.. niin moni ihminen on jo kärsinyt hänen vuokseen ja mukaan lukien pieniä lapsia.

Ps: jos tömäät oravan näköiseen naiseen niin kierrä kaukaa...

22. Sydänkäpy Vierailija

Mielenkiintoinen keskustelu, itsekin kamppailen parhaillaan saman asian kanssa. Olen tuntenut kollegani muutaman vuoden, ja alusta asti olemme tulleet hyvin juttuun keskenämme ja työmatkalla nukkuneet samassa huoneessa. Silloin ilmassa ei vielä ollut mitään normaalia ystävyyttä kummempaa, mutta eräänä kauniina päivänä puolisen vuotta sitten tajusin olevani korviani myöten ihastunut! Olemme molemmat parisuhteessa, enkä itse ole milloinkaan aiemmin tuntenut vetoa samaan sukupuoleen. Toisinaan olen ihan varma että hänkin tuntee samoin, mutta todennäköisesti peilaan hänen ilmeistään, eleistään ja sanoistaan vain omia tuntemuksiani. Rakkaus polttelee sisintäni, ja pelkään että se alkaa jo näkyä ulospäin!

23. Näin on. Sain elämäni kuvottavimman kokemuksen kun naispuolinen työkaverini jota olin heterona pitänyt avautui kerran alkoholin vaikutuksen alaisena. Tai siis olihan hän hetero, avoliitossa miehen kanssa. Olin pitänyt häntä kivana tyyppinä ja meillä oli ollut ihan hauskaa monesti. Niinkuin mulla on ns. siviilielämän kavereidenkin kanssa. Oltiin tultu läheisiksi ja olin kertonut luottamuksellisiakin asioita. Niinhän ystävystyessä tapahtuu.

Tää työkaveri kyllä tiesi että olen Hetero hemmetin isolla Hoolla, ja ei vähäistäkäään mielenkiintoa homosuhteisiin. Ketkä on homoja tai leboja olkoon kunhan eivät minua niihin sotke. Senkin hän tiesi. Ja silti piti tulla avautumaan ettei voinut mitään kun tunsi niin voimakasta vetoa minua kohtaan eikä koskaan ketään naisia ja seliseli. Sillä hetkellä tajusin miksi se oli niin usein jäänyt tuijottamaan silmiin jne. Onnistuin sen tilanteen jotenkin humalapäissäni järkeilemään etten menettänyt malttiani.

Seuraavan kerran töissä kävin heti sanomassa että tarkoitin mitä sanoin ja että koittaa saada pääkoppansa kuntoon, ja etten halua olla hänen kanssa tekemisissä enempää kuin on pakko. Jotenkin siitä selvittiin mutta minua oksetti. Juttelin pomolle joka on onneksi tosi ymmärtäväinen ja hän järjesteli niin ettei oltu paljoa tekemisissä. Puolen vuoden kuluttua se nainen hakeutui pois. Varmasti elämässä on pahempiakin järkytyksiä mutta työelämässä tuollasia ei pitäisi olla.

24. Sydänkäpy Vierailija

Jos ahdistuu noin syvästi saadessaan kuulla olevansa työtoverin ihastuksen kohteena, kannattaa tutkiskella myös omaa pääkoppaansa! :D

25. gurka Vierailija

Samaa mieltä kuin edellinen kommentti nimimerkille Käyttäkää järkeä. Yllättävän voimakas reaktio, kun kerran olet varma heteroudestasi. Lähinnä ihmettelen tuota pomolle juoruamista, kun olisi varmaan riittänyt keskustelu ja oman kantansa ilmaiseminen kyseiselle työkaverille. Jos ihastunut työkaveri olisi jatkanut seksuaalista ahdistelua työpaikalla, niin silloin olisi voinut kertoa pomollekin. Muutenkin kannattaisi viedä pomolle ainoastaan työpaikalla tapahtuneet häiriöt. Jos aikuiset ihmiset ovat vapaaehtoisesti vapaa-ajalla tekemisissä keskenään ja tapahtuu jotain ikävää, niin ongelmat pitää käsitellä silloin vapaa-ajalla. Ne eivät kuulu työpaikalle.

Samalla kyllä ymmärrän, että työkaverin ihastus voi olla häiritsevää, jos itsellään ei ole vastaavia tunteita. Olipa kyseessä heteron tai homon ihastuminen. Olen myös sitä mieltä, että kannattaisi pitää tunteet kurissa työympäristössä. Mutta jotain rajaa reaktioihinkin. Olisit vain ottanut etäisyyttä työkaveriin ja keskittynyt muihin asioihin.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri