Hae Anna.fi-sivustolta

Ihastunut työkaveriin (naiseen)

Viestiketju osiossa 'Suhteita ja kohtaamisia' , käynnistäjänä Naikkonen, 09.04.2011.

1. apuva Vierailija

Täällä kans sama juttu. Elän myöskin avoliitossa mieheni kanssa... Hiljattain vuoden vaihteen jälkeen aloitin uudessa työpaikassa ja tutustuin tähän henkilöön. Olen melko hämilläni tilanteesta ja mitä pitäisi ajatella, aiemmin en ole naisiin vetoa tuntenut. En todellakaan aio kertoa hänelle ja odotan kesälomia, jos tunteeni vaikka laimenisi... Tämä henkilö vaikutti aluksi hieman hiljaiselta ja etäiseltä, mutta viime aikoina hän on kerta toisensa jälkeen saanut minut hämilleni ja lähes liikuttuneeksi olemalla aidosti kiinnostunut asioistani ja kyselemällä vointiani ja huolehtimalla että kaikki on hyvin. Tuntuu ettei kukaan voi olla oikeasti niin empaattinen ja ihana. Aluksi yritin kieltää itseltäni että olisin häneen ihastunut, mutta kaipa se vaan niin on. Itselläni ei ole tapana koskea ihmisiin ja olen huomannut viime aikoina, että hänellä on myös tapana keskustelun lomassa koskettaa minua, mikä on myös hämmentänyt päätäni.. Kerran hän yllättäen halasi minua kun oli kamala stressi päällä ja käski olla ottamatta liikoja paineita työstä. Tämä tapahtui vielä silloin kun emme olleet kovin montaa kertaa jutellut. Nyt olen vaan ahdistunut enkä tiedä mitä pitäisi tehdä, hän on myös avoliitossa eikä ole mitään syytä epäillä että hänellä olisi minua kohtaan mitään tuntemuksia. Olen viime päivinä yrittänyt vältellä häntä ettei hän vaan tajuaisi mitään. Voi kun olisi vaan joku nappi mistä tämän saisi kytkettyä pois :D

2. iso mies Vierailija

Mä oon ihastunut myös :\

3. Sydänkäpy Vierailija

Olisi kiva kuulla, mitä tämän ketjun aloittajalle ja muille kohtalotovereille nykyään kuuluu? Ovatko tunteenne laimentuneet vai päinvastoin roihahtaneet ilmiliekkeihin? Entä onko kukaan saanut vastakaikua..?

4. naksutin Vierailija

Täällä kans yksi kohtalontoveri. Samassa työpaikassa olemme olleet reilun vuoden verran, mutta vasta keväällä aloimme olla enemmän tekemisissä ja se olikin menoa sitten. Tulemme juttuun paremmin kuin hyvin ja aloin tuntea kummaa vetoa häneen. No, tilanne on nyt sitten mennyt siihen, että olemme työpaikalla kuin paita ja perse ja toistuvasti käymme läpi keskusteluja miten emme pärjäisi enää ilman toisiamme... Mulla on siis vahva fiilis, että hän on myös ihastunut minuun, mutta kummallakaan ei ole kanttia nostaa kissaa pöydälle. Avoliitossa olemme molemmat enkä itse ainakaan ole ennen naiseen ihastunut...

5. Sydänkäpy Vierailija

Pahintahan tässä on just se, että toisen tunteista ei voi olla varma, eikä niitä oikein pysty testaamaankaan. Vastakkaiselle sukupuolelle vois sentään kasvojaan menettämättä vaikka vähän flirttailla - eikös firman pikkujoulut ole juuri tätä varten... vitsi vitsi! <:)

6. Ongelma täälläki Vierailija

Täällä kans sama homma sillä erolla, että olen jo kihloissa naisen kanssa (itsekin siis nainen). Ja oon jollain tavalla ihastunu toiseen. Se alko jo uuden harrastuksen merkeissä... Huomasin hänet kaikkien uusien kasvojen joukossa ja oli vaikea irroittaa katsetta, mutta oli pakko. Hän katsoi myös minua mielestäni normaalia enemmän... Mutta voihan se olla että hänellä on tapana katsoa ihmisiä sopimattoman kauan. Hän jäi pyörimään mieleeni jo sillon keväällä ja välillä mielessä edelleen. Hän ei jatkanut ko. harrastuksen parissa, itse jatkoin. Välillä toivon, että hän palaisi taas reeneihin...

Törmäsin tähän naiseen myös baarissa kerran.. silloin vain moikattiin kylmän viileesti. Mutta nyt...
    Hän aloitti opiskelut samassa koulussa jossa itse olen aina välillä töissä. Näen hänet miltein päivittäin. Yritän olla katsomatta mutta en voi ja sydän alkaa hakata välillä kun mietin että kohta varmaan nään hänet taas. Moikkaan päivittäin ja haluaisin keksiä millä "joutuisin" hänen kanssa tekemisiin että saisi vaihdettua edes muutaman sanan.

Rakastan toista mutta jokin outo kiinnostus on taas tätä toista kohtaan. Tiedän tämän naisen harrastuksista jotain ja ne ovat aika samanlaisia kuin minulla... On samankaltaisia kiinnostuksenkohteita (metsästys, kamppailulajit, liikunta ylipäätään, luonto ja sen arvostus)... Nämäkin tiedän ainostaan sellaista kautta minkä moni muukin tietää... Häntä en hekilökohtaisesti tunnekaan ja hän vielä vähemmän minua.

Mikä hauskinta, näen hänet juuri nyt... Kävelee ohi, eikä katso päin...

Ah... mitä tuskaa. Pitäisikö antaa tämän vain olla ja yrittää saada hänet pois mielestä. En tiiä.

7. Ongelma täälläki Vierailija

Toinen kerta ohi nyt pienessä hetkessä... pikainen katse, sekin lämmitti.

8. Sama juttu minulla paitsi, että tunteeni kohde on ihana mies. Odotan aina häntä toimistoomme ja olen aivan onnessani kun hän on samaan aikaan kahvilla ja hymyillee ja sanoo huomenta.

Tätä on jatkunut jo lähes 2 v., joten eikähän kohta jo ihastus pala loppuun.

Sormus hänellä on kauniissa kädessään, joten ihailen häntä vain kaukaa vaikka tekisi mieli mennä juttusille. Tosin siitäkään ei varmaan mitään tulisi, koska olen aina "paineissa" nähdessäni hänet.

9. Ongelma täälläki Vierailija

Kaks vuotta on pitkä aika olla ihastunu... Itte olisin ainaki jo ihan riekaleina.

Käh! Laitoin sille sähköpostia ihan kaverimielessä vaan. Voihan se olla että haluni tutustua ko. henkilöön onkin vaan se että haluaisin kaverin jonka kanssa olisi jotain yhteistä puhuttavaa ja sillee... rakkaus on kuitenki se tunne joka mulla on kihlattuani kohtaan ja minkäänlaista halua ei olisi pettää milläänlailla. Päin vastoin, en voi sietää pettämistä.

Joten olen ehkä itse ratkaissut ongelmani ja uskon että kummalinen tunne on johtunu siitä, että kiinnostuksen kohde on vaan niin samanlainen ku minä itse.

10. oksettavaa Vierailija

Harrastat varmaan provoilua mutta ei se mitään.

Seksuaalinen ahdistelu työkaverilta on asiatonta. Siihen saa suhtautua vaikka kuinka raskaasti. Olemme töissä tekemässä töitä ja sinne ei kuulu työkavereiden ahdistelut.

Ihastumiset ja rakastumiset voi olla mahdollisia, mutta harkintakykyä pitää käyttää millä tavoin ne ilmaisee. Vai ilmaiseeko lainkaan. Tietysti jos saa vastakaikua toiselta voi suhdetta lähteä kehittelemään. En ota kantaa siihen ovatko osapuolet parisuhteissa muualla vai ei, se on ihan jokaisen oman moraalin varassa eikä se kuulu ulkopuolisten arvosteltavaksi.

Myös heterolla on oikeus säästyä vastakkaisenkin sukupuolen ahdisteluilta. Sellaisten tapahduttua on luoja onni jos esimiehillä järjestelykykyä ja -halua.

Valitettavia ovat tilanteet joissa ahdistelija onkin pomo. Vain kirjoissa ja elokuvissa pomo on upea, rikas ja tavoiteltua jota kukaan muu ei vielä ole saanut. Tosielämässä ahdisteleva pomo on iljettävä, niljainen, epäsiisti, haisee pahalle, ja epätoivoisena etsii seksiä. Yök.

11. Sydänkäpy Vierailija

Sanotaan nyt vaikka näin, että kyllä tuo pomolle kantelu tässä tapauksessa taisi olla ylireagointia. Kirjoittaja oli jo tehnyt mielipiteensä työkaverilleen selväksi, ja viesti oli varmasti mennyt perille. Jos rakkauden tunnustukset sen sijaan olisivat alkaneet toistua, niin sitten voisi jo puhua seksuaalisesta ahdistelusta! Jokainen tekee kuitenkin virheitä, myös töissä.

12. ihastuttaa Vierailija

Täällä myös yksi ihastunut, mies ja ihastuksen kohde miespuolinen työkaveri. Katseita on vaihdettu ja välillä tuntuu josko olisi molemminpuolista ihastus.

13. mies -83 Vierailija

Niin minäkin. Kerropa jotain tarkemmin :)

14. Fade away Vierailija

Täällä kanssa yksi työpaikallaan naiseen ihastunut :confused: Luulin, että olen ainoa, joka on tällaisissa ongelmissa, mutta kohtalotovereita näköjään löytyy. Luulin myös, etten voisi ihastua naiseen sen suuremmin kuin ihailun asteella, ehkä pussailua saatoin kuvitella. Mutta kaipa se on kiinni siitä kun löytää oikean ihmisen, sellaisen joka tempaa jalat alta ja järjen mukaansa, niin sitä tekisi mitä vaan. Olin mielestäni umpi-hetero, mutta nyt olen löytänyt itsestäni bi-henkisiä puolia tämän upean naisihmisen kautta.

Ihastus on kamalaa ja ihanaa samalla. Nainen on niin kaunis, niin kaunis... Toisaalta järjellinen minä sanoo, että anna olla ja kyllä se menee aikanaan ohi, hän on hetero eikä yhtään sinuun kallellaan. Toisaalta se haihattelija-minä sanoo, että tässä se nyt on, ellei jotain isompaa niin ainakin ihana seikkailu ja että kyllä hän ihastunut on minuun. Ehkä aika näyttää, mutta en voi enkä saata tehdä asian eteen mitään, koska työpaikka on sama. Tulisi aika kuumat paikat jos hän tai joku muu tajuaisi mitä tunnen :(

15. Sähköä ilmassa Vierailija

Aivan sama tilanne täällä. Tuntuu, että löysin elämäni ihmisen. Hänen katseensa aiheutti kuin sähköiskun minussa, enkä ole moista aikaisemmin kokenut. Minä en välitä mitä muut ajattelevat, mutta hänen on varmasti pakko ajatella työnsä puolesta. En tee aloitetta, joten en saa koskaan luultavasti tietää mitä hän olisi ajatellut asiasta.

16. spurttinen Vierailija

Olipa lohdullisen karmivaa lukea teidän samankaltaisia fiiliksiä. Olen naimisissa, pitkään miehen kanssa seurustellut nainen. Ensimmäistä kertaa tunnen mitään naista kohtaan, joka on minua melkein 20 vuotta vanhempi. Oli samassa työpaikassa muutaman kuukauden, kunnes vaihdoin hiljattain työpaikkaa, mutta olemme pitäneet työasioiden ja vähän huvittelunkin merkeissä yhteyttä.. lähes joka päivä. Olen aivan umpi-ihastunut. Kerroin asiasta hieman kevytmielisesti tyyliin "tunnen kuin olisin ihastunut sinuun" muutaman viinilasillisen jälkeen. Se ehkä kuulosti siltä että pidän hänestä ystävänä kovasti... Hän ei reagoinut asiaan oikein muuten kuin jotenkin että kokee lämpimiä tunteita. Asia hieman jäi tai itse nolostuin ja vaihdoin puheenaihetta. Olemme nähneet sen jälkeen. Todella hämmentävää ja riipivää...

17. Banana Vierailija

Täällä myös...loppusyksystä työkaveri osoitti kiinnostusta minua kohtaan, kyselemällä kaikenlaista ja olemalla koko illan vierellä. Asioiden kyselyyn en olisi vielä kiinnittänyt huomiota, mutta katseemme kohtasivat koko ajan ja ovat sen jälkeen kohdanneet useasti. Jonkin verran pitempiä ja intensiivisempiä katseita, kuin "tavalliset" katseet. Joka kerta kun kohtaan hänen katseensa, voimakas sähkövirtaus kulkee lävitseni päästä varpaisiin. En tiedä miten voisin edetä...

18. Sähköä Vierailija

Sellaista se on täälläkin. Niitä vähän pidempiä katseita. Ja sitä sähköä..

19. IseeYou Vierailija

Miksei sitä voisi vain olla rohkea ja kysyä toista lähtemään vaikka
    seuraksi johonkin joku ilta... Miksei? Ennenkuin aika ja tilanteet menevät ohi.

20. Samoilla linjoilla Vierailija

Menikö itseltäsi aika ja tilanne ohi, vai olitko rohkea?

21. Banana Vierailija

En ole ihan varma, onko tilaisuus vielä ohi. Jos saisin hetkeksi hänet lähemmäs, kysyisin varmasti jonnekin.

22. Vivian Vierailija

Voi millainen ketju löytyi. Onkohan tätä lukemassa enää ketään teistä, mielenkiintoista olisi tietää kuinka teidän on käynyt. Tai mahtaako olla muita kohtalotovereita...

Täälläkin yksi nainen, joka on ihastunut naiseen. Nainen on työkaverini. Olen naimisissa miehen kanssa ja lapsiakin on. Parisuhteessa menee huonosti, oon miettinyt eroa. Ihastukseni on varattu ja on todennäköisesti täysin hetero. Hän on minua yli 10 v vanhempi. En usko, että hän on minusta kiinnostunut, vaikka tullaankin tosi hyvin toimeen ja tuntuu, että kemiat kohtaa täydellisesti. Olen tiennyt aina olevani bi-seksuaali, mutta koskaan en ole naisen kanssa seurustellut. Viime aikoina jostain syystä naiset alkaneet kiinnostaa enemmän, kahden vuoden sisällä olen ollut jo kolme kertaa ihastunut naiseen... Epätoivoinen olo. :(

23. vierailija Vierailija

Mielenkiintoinen ketju. Itse olen ollut vastaavassa tilanteessa ja olihan se iso yllätys löytää itseni siitä. Nyt jälkikäteen voin sanoa, että itselläni ihastus kertoi ennen kaikkea sen, etten ollut tyytyväinen silloiseen parisuhteeseeni, tarvitsin jotain muuta joltain muulta. Ymmärsin erota huonosta miehestä, vähän aikaa sinkkuilin siinä välissä ja rakastuin yllättäen ja täysin päätä pahkaa uuteen mieheen. En siis koskaan tehnyt tälle ihastukselleni mitään. Ihastus naiseen laimeni kuin sekamehu. Nyt olen erittäin onnellisena naimisissa ko. miehen kanssa. Naisen kanssa näemme joskus satunnaisesti, olemme molemmat eri työpaikoissa nykyään. Aavistuksen vanhat tunteet joskus hiipivät vieläkin jos niitä oikein kutittelee, mutta muulloin en enää edes ajattele häntä. Miellän sen niin, että ihastuneena sitä kuvittelee kaikenlaista upeaa kohteesta, oikeassa elämässä totuus ei kuitenkaan kohtaa, joten koko ajatusmaailma oli silloin ja on näinä pieninä ohikiitävinä hetkinä pelkkää todellisuuspakoa, fantasiaa. Ja tällä analyysillä ei tosiaankaan ole mitään tekemistä ihastuksen sukupuolen kanssa, sama olisi pätenyt myös jos ihastus olisikin ollut mies. Satuin vain löytämään itsestäni samalla uuden piirteen, jota pidän rikkautena.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri