Ihme porukkaa!! (laskujenmaksuasiaa)

23.04.2007
229
0
16
Mikä hel.vetti siinä on, että nykyään on ihan normaalia jättää vaan laskut maksamatta??
Samalla ihmiset ostaa kalliita taloja, ottaa isoja lainoja ja kulutusluottoja, mutta samalla jätetään laskut maksamatta?? :o Miten tuollainen toiminta on mahdollista? :o

Tänäänkin soittelin neljälle ihmiselle laskujen perään, kyseessä alle 100e lasku. Mä jotenkin vielä ymmärrän, jos kyseessä olis joku 500-1000e lasku, mutta tuollainen kuitenkin pieni summa... On se vaikeeta!!

Ja kaveri just kertoi, että firmasta oli joku juippi lähtenyt tehdyn työn kanssa "automaatille" eikä tullut enää takas... No, poliisit oli löytänyt sen kotoaan ja nyt on syytteet niskassa :headwall: Järkevää...

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Ja mua taas vituttaa nykyään se et tää elämä on yhtä laskujen maksamista. |O Yhden ku saat maksettua niin eiköhän postilaatikkoon tipu kaks tilalle. :headwall:

Niin minuakin... Mutta itsehän sitä päättää, että mitä ostaa? Periaatteessa kaikki on vapaaehtoista... ;) Varsinkin nää laskut mitä jouduin perimään.

Juu, minäkin joudun työssäni soittelemaan ihmisille/yrityksille jotka eivät maksa ajoissa. Mikähän siinä on ettei esim. 17 ?:n laskua voida maksaa ajoissa.
Kovin monta kertaa ei tuollaista kannata karhutakaan, koska kulut ylittävät äkkiä laskun summan ja korkoja on vielä vaikeampi saada irti.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Juu, minäkin joudun työssäni soittelemaan ihmisille/yrityksille jotka eivät maksa ajoissa. Mikähän siinä on ettei esim. 17 ?:n laskua voida maksaa ajoissa.
Kovin monta kertaa ei tuollaista kannata karhutakaan, koska kulut ylittävät äkkiä laskun summan ja korkoja on vielä vaikeampi saada irti.
Jollekin se 17 euroa voi olla viikon ruokarahat. Ja jos sattuu olemaan se viikko ennen seuraavaa rahantulopäivää, niin sillon on pakko tehdä valinta: ruokaa perheelle vai laskun maksu.

No se muakin ihmetyttää että jos on ns. ylimääräistä ostoa ja huvituksia eikä rahaa maksaa niin miksi sellaisia hommaa. Mutta nykyisin valitettavasti tulee niitä laskuja ihan jokapäiväisistä välttämättömistä jutuistakin. Vesi, sähkö, netti (kyllä se useimmille on välttämätön meno koska saa laskut maksettua, haettua töitä jne. sen avulla), vakuutukset (köyhällä ei ainakaan kannata olla ilman vakuutusta), ajoneuvovero (auto pakko olla jos pitkän matka töihin eikä julkisia kulje) yms.
Mutta toki hyvä olisi sopia etukäteen uusi maksupäivä eikä "unohtaa" ja yrittää jättää kokonaan hoitamatta.

Ja huom, tää ei ole oma tilanteeni mistä kirjoitin. Olen seurannut tuollaisiakin juttuja sivusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Jollekin se 17 euroa voi olla viikon ruokarahat. Ja jos sattuu olemaan se viikko ennen seuraavaa rahantulopäivää, niin sillon on pakko tehdä valinta: ruokaa perheelle vai laskun maksu.

Mä karhuan lähinnä yrityksiä, yksityisille ei myydä laskuun kovinkaan paljon.

Sen olen iteki pistäny merkille että nykyään ollaan jotenki menty aivan liian höveleiksi yleensäki asioiden hoitamisten suhteen. Tuntuu että on vähän hälläväliä jos nyt ei jotain laskua hoida, tai vaikka palauta toiselta lainattuja tavaroita! :headwall:
Velkoja otetaan -ku niitä saakin nykyään aivan liian helposti-, ja kuluttaa täytyy ku muutki kuluttaa... Sitte ollaanki kusessa ja ku kusessa ollaan niin ollaan sitte -paskaako sen on väliä!

:headwall:

Juu, mut on onneksi siihen opetettu että ensin hoidetaan laskut jaa muut tärkeät menot, sitten vasta "tuhlataan".
Ja kun mun mielestä sen budjettinsa voisi ihan jokainen laskea ja varautua myös niihin. ns. yllätyksiin, ettei sitten tarvitsis itkeä että ei rahat riitä laskuihin.

Yhteistyössä